اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:
بازی‌های بین‌المللی نوروز بانوان نشان دهنده جایگاه بالای زنان در جامعه دینی است

وزیر ارشاد گفت: حضور مقتدرانه بانوان ورزشکار کشور‌های مختلف در ایران در شرایطی که دشمن تلاش می‌کند یک جامعه متحجر از ایران نشان دهد، جای افتخار است.
بازی های بین المللی نوروز
به گزارش آسمان بردسیر، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین اختتامیه نخستین دوره بازی‌های بین المللی نوروز (ویژه بانوان) که در تالار وحدت برگزار شد، ضمن قدردانی از مسئولان برگزارکننده این رویداد بین المللی گفت: میزبانی از رویداد بین المللی نوروز به همت وزارت ورزش و جوانان به خوبی هر چه تمام‌تر انجام شد و حضور بیش از ۲۰ کشور در این دوره از رقابت‌ها مایه افتخار است.
 

وی با بیان اینکه امیدواریم در سال‌های آینده با فرصت و برنامه ریزی بیشتر شاهد گسترش این رویداد ویژه بانوان در تقویم فعالیت‌های ورزشی بین المللی باشیم، گفت: برپایی این مسابقات فراتر از یک رویداد ورزشی، موضوع بسیار مهم در حوزه فعالیت‌های اجتماعی بانوان در کشورمان را به اثبات رساند و مفتخر هستیم که در انقلاب اسلامی توانستیم بسیاری از گزاره‌های متناقض نما را حل کنیم.

 

اسماعیلی افزود: یکی از این گزاره‌ها در موضوع فعالیت‌های اجتماعی بانوان بود. یک نگاهی وجود دارد که حضور اجتماعی برای زنان مضر است و با وظایف اصلی زن منافات دارد. نگاه دوم نگاهی است که زنان و دختران ما را از ریشه‌های اصلی خودش جدا می‌کند و با بی توجهی به باور‌های دینی، به دنبال فعالیت اجتماعی آنان است.

 

وی در ادامه تاکید کرد: نهضت اسلامی و اندیشه رهبران بزرگ این نهضت، راه حل سومی را ارائه کرده است که در آن بانوان ایرانی در عین حالی که مادری دلسوز، همسر مهربان و مدیر درجه یک در صحنه خانواده هستند، در حوزه فعالیت‌های اجتماعی هم مقتدرانه حضور پیدا می‌کنند و تحولاتی که در حوزه زنان در این چهل و چهار ساله رخ داده است، این ادعا را به خوبی اثبات می‌کند.

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه زنان غیور ایران عزیز نقش مهمی در پیروزی انقلاب اسلامی داشته اند، تصریح کرد: زنان همچنین نقش بسیار مهمی در دوران هشت سال دفاع مقدس ایفا کردند و امروز نیز در عرصه آموزش و فعالیت‌های اجتماعی دوشادوش مردان در حال ماموریت هستند.

 

وی ادامه داد: در این چند سال اخیر شاهد تفکر خطرناک و افراط گرایانه‌ای در قالب گروهک هایی، چون داعش بوده ایم و بدخواهان در این مسیر تلاش کردند که زنان کشور‌های اسلامی را با این تفکر به دنیا معرفی کنند، زیرا علاقه‌ای ندارند تا زنان با تقید به وظایف دینی، در حوزه‌های ورزشی، سیاسی و فرهنگی حضور داشته باشند.


‏اسماعیلی گفت: برگزاری این مسابقات در جمهوری اسلامی آنهم در شرایطی که دشمن تلاش می‌کند با تروریسم رسانه‌ای یک جامعه متحجر از جامعه پیشرفته ایران اسلامی نشان دهد، جای بسی افتخار است.


وزیر فرهنگ با اشاره به این موضوع که جمهوری اسلامی ‏ نگاه متعالی به حوزه خاص ورزش بانوان دارد، گفت: امروز ورزشکاران زن ایرانی با حفظ همه ارزش‌های دینی و اخلاقی در صحنه‌های ورزشی حضور دارند و در رشته‌های مختلف افتخارآفرینی می‌کنند، بطوری که وقتی به بازی‌های آسیایی و جهانی نگاه می‌کنیم به مدال‌هایی که بانوان کسب می‌کنند، امیدوار هستیم.

 

وی گفت: حوزه ورزش یک حوزه عمومی و قابل اشاره و لمس است. در بعضی از بخش‌ها زمان می‌برد که آن نگاه متعالی را اثبات کنید، اما در حوزه ورزش، مسائل آن کاملا برای عموم مردم قابل درک است و این حوزه‌ای است که افتخارات ورزشکاران، بدخواهان مردم ایران را عصبانی کرده است و باید خطاب به بدخواهان ملت ایران گفت، از این عصبانیت بمیرید، زیرا چشم دیدن درخشش ورزشکاران ایرانی را ندارید.

 

وزیر فرهنگ در پایان ضمن قدردانی ویژه از خانم دکتر علم‌الهدی گفت: ایشان بانوی فرهیخته‌ای هستند که نمونه نگاه متعالی انقلاب اسلامی به حضور زنان در جامعه دینی است. خانم دکتر علم الهدی قبل از آنکه همسر رییس جمهور محترم باشند یک شخصیت اجتماعی و علمی در تراز بالای جمهوری اسلامی به شمار می‌روند بطوری که ایشان بیش از دهه‌ها به عنوان استاد دانشگاه در حوزه مطالعات مربوط به فلسفه تعلیم و تربیت جزو نخبگان این حوزه هستند و در دانشگاه شهید بهشتی نیز کرسی معتبر تدریس و پژوهش را در اختیار دارند و با خوش فکری و همراهی خود با چنین رویداد‌هایی نشان دادند زنان در جامعه دینی از چه جایگاهی بالای برخوردار هستند.

 

اهدای جوایز گوهرشاد به برگزیدگان

همچنین در بخش دیگری از این مراسم جایزه ویژه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه عفاف و حجاب با عنوان جایزه گوهرشاد به برگزیدگان داخلی و خارجی این مسابقات اهدا شد.

 

گفتنی است مراسم اختتامیه نخستین دوره بازی‌های بین‌المللی نوروز  با حضور خانم جمیله علم‌الهدی همسر رییس جمهوری ایران، محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و جمعی از معاونان وزارت ورزش و جوانان در تالار وحدت تهران برگزار شد.

 

در این دوره از بازی‌ها نمایندگان کشورهایی، چون افغانستان، ازبکستان، پاکستان، روسیه، مصر، نپال، اندونزی، عراق، تایلند، ارمنستان، گرجستان، فلسطین، بلاروس، کویت، قرقیزستان، تونس، سوریه، ترکیه و ایران حضور داشتند.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر
بخش خبری دوشنبه 26 تیر ماه

آخرین اخبار