کرمانی امام جمعه بردسیر:
با برپایی سفره ساده افطار پذیرای دید و بازدیدهای نوروزی باشیم

حجت الاسلام كرمانی گفت: ماه مبارك رمضان را نباید مانعی برای دید و بازدیدها قرار داد، ما می توانیم با برگزاری مراسمات ساده و پرهیز از اشرافی‌گری و تجملات، با برپایی سفره ساده افطار، پذیرای اقوام و دوستان باشیم و این آیین سنتی عید نوروز را در ماه بندگی خدا هم داشته باشیم.
کرمان امام جمعه بردسیر

به گزارش آسمان بردسیر، حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر كرمانی امام جمعه بردسیر در خطبه های اولین نماز جمعه ی سال 1402، ضمن سفارش همگان به رعایت تقوای الهی و با اشاره به خطبه ۱۸۳ نهج البلاغه، آخرین مرحله خشنودی و خواست خداوند از بندگانش را در تقوا عنوان نمود و افزود: نهایت درجه رضای خداوند از بندگانش در تقوا نهادینه شده است و این بالاترین افتخار برای بندگان باتقواست.

 

امام جمعه شهرستان بردسیر با تبریك فرا رسیدن ماه رمضان و بندگی خدا و متقارن شدن این ماه عزیز با بهار طبیعت، نقطه اشتراك دو بهار را در تحول و دگرگونی بیان كرد و گفت: اگر تنها فقط همین فراز تغییر و تحول از دعای سال تحویل و تعقیبات ماه رمضان در درون ما مستجاب بشود برای ما كفایت می كند و سالی سراسر خوشبختی، همراه با سعادت و رضایت خداوند متعال خواهیم داشت.

 

خطیب جمعه شهرستان بردسیر ادامه داد: این تحول صرف دعای خالی نیست بلكه باید تلاش و كوشش بندگان نیز در راستای آن تقویت بشود، زیرا وظیفه ما شناسایی نقاط ضعف و قوت درونی و سعی بر برطرف كردن نقاط ضعف می باشد، فلذا باید از فرصتی كه خداوند در این ماه رمضان در اختیار ما قرار داده است نهایت استفاده و بهره را كسب نماییم.

 

امام جمعه بردسیر خاطرنشان كرد: ما باید شكر گذار و قدردان این نعمت باشیم، نعمت و فرصتی كه خداوند با اعطای مجدد طول عمر و سلامتی به ما عطا نموده و ما در كنار لطف پروردگار بار دیگر در سال جدید و ماه جدید به میهمانی خدا دعوت شده ایم.

 

وی شروع پویش همگانی جلسات قرآنی خانگی را در این ماه یك موهبت و یك فرصت دانست و افزود: همه ما وظیفه داریم كه با همت و تلاش، این پویش را در شهرستان راه اندازی نماییم و با برگزاری جلسات قرآنی، توجه به مفاهیم و آموزه های قرآن را برای نسل جوان و نوجوان روشن گری نماییم.

 

خطیب جمعه بردسیر، با بیان اینكه گناه شكستن حرمت احكام الهی در ماه مبارك كمتر از روزه خواری نیست، تصریح كرد: حفظ حرمت ماه مبارك رمضان باید به یك فرهنگ قوی در كشور تبدیل بشود و اجازه ندهیم كه حرمت این ماه نورانی در ملا عام شكسته بشود و یك امر عادی تلقی گردد.

 

[pullquote]با برپایی سفره ساده افطار پذیرای دید و بازدیدهای نوروزی باشیم[/pullquote]

 

حجت الاسلام كرمانی گفت: ماه مبارك رمضان را نباید مانعی برای دید و بازدیدها قرار داد، زیرا سفارش به صله ی ارحام در اسلام بسیار شده است و ما می توانیم با برگزاری مراسمات ساده و پرهیز از اشرافی‌گری و تجملات، با برپایی سفره ساده افطار، پذیرای اقوام و دوستان باشیم و این آیین سنتی عید نوروز را در ماه بندگی خدا هم داشته باشیم.

 

امام جمعه بردسیر هم چنین به تقویت مساجد در ماه خدا اشاره كرد و اظهار داشت: رسیدگی به مساجد همانند رسیدگی به بازار آخرت می ماند و باید پویایی مساجد ما در حوزه های فرهنگی بیشتر و برپایی مجالس قرآنی فعال تر از قبل باشند.

 

[pullquote]اگر شعار سال محقق شود، قطعاً كمك شایانی در رفع موانع و مشكلات فعلی كشور خواهد بود[/pullquote]

 

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار نوروزی با مردم، لازمه حل مشكلات كنونی كشور را تغییر و تحول در مسائل اقتصادی دانست و گفت: با توجه به شعار این سال كه به مهار تورم و رشد تولید مزین شده است، بار دیگر مشاهده كردیم كه حضرت آقا مباحث اقتصادی را در سخنان هر ساله اشان بیان می كند و این فقط شعار و نمایش نیست بلكه مبتنی بر نیازها و آینده كشور است و اگر محقق شود، قطعاً كمك شایانی در رفع موانع و مشكلات فعلی كشور خواهد بود.

 

خطیب جمعه بردسیر دلیل اینكه بعضاً شعار سال تحقق پیدا نمی كند و به عمل نمی رسد را اینگونه بیان نمود: مسئولین ما هنوز باور ندارند كه كشور در درون یك جنگ تمام عیار اقتصادی و تركیبی دشمن قرار گرفته، در حالیكه این تغییر موضع و دیدگاه باید صورت بگیرد و مسئولان شبانه روز به صورت جهادی در جهت رفع مشكلات و شناسایی ضعف ها گام برداشته و آن ضعف ها را به قدرت و فرصت تبدیل نمایند.

 

وی ریشه همه مشكلات، مسائل مختلف و ضعف ها را در مشكلات اقتصادی بیان كرد و گفت: اگر ما دغدغه رفع مشكلات اقتصادی را داشته باشیم در كنار آن هم، مشكلات فرهنگی، معیشتی و سایر آسیب های اجتماعی نیز مرتفع خواهند شد و لذا معنی دگرگونی و تحول در سال به این بر می گردد كه، اهتمام ما به رفع موانع و حل مشكلات اقتصادی جدی تر از قبل باشد تا بتوانیم، آنچه را كه مطلوب رضای خدا و كشور است به انجام برسانیم و به اهداف عالیه برسیم. 

 

انتهای پیام/

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر
بخش خبری دوشنبه 26 تیر ماه

آخرین اخبار