فداکار استاندار کرمان در نشست شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی:
برخی دستگاه‌های اجرایی به رشد حوزه تولید کمک نمی‌کنند/برای رتبه فضای کسب و کار کرمان جنگیدیم

استاندار کرمان با بیان اینکه بیشتر مشکل تولید این استان، فرهنگی است گفت: نگاه مثبتی در استان به این حوزه وجود ندارد و برخی دستگاه های دولتی این حوزه را کمک و حمایت نمی کنند.
شورای گفتگوی کرمان
به گزارش آسمان بردسیر، ایرنا نوشت: محمدمهدی فداکار استاندار کرمان در هشتاد و چهارمین نشست شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان با موضوع تولید صادرات محور افزود: باید مشکل عدم کمک به حوزه تولید را با آموزش و فعالیت فرهنگی و ترویجی رفع کنیم.

 

وی اظهار داشت: برخی واحدهای تولیدی که هنوز حتی زمین پروژه را دریافت نکرده اند قرارداد فروش امضا کرده و در این زمینه این واحد از ابتدا به فکر مراحل پایانی کار خود بوده اند.

 

استاندار کرمان با بیان اینکه بسیاری از تولیدکنندگان ما صادرات‌چی نیستند اما باید بازار را بشناسند عنوان کرد: ما کشوری واردات محور هستیم اما باید گلوگاه‌های صادرات را شناسایی کنیم.

 

وی ادامه داد: دستگاه های اجرایی این مشکل را اساسی حل کنند، ما برای رفع مشکلات برخی شرکت های بزرگ استان کرمان که سهام دار استانی ندارند پیگیری و تلاش کرده ایم.

 

فداکار عنوان کرد: مقام معظم رهبری امسال نیز همچون سال های گذشته در نام گذاری های خود به موضوع اقتصاد به عنوان مسأله اصلی کشور توجه فرمودند، کارهایی در این حوزه در استان کرمان انجام شده اما تا مطلوب فاصله داریم.

 

وی افزود: ساختار کارگروه صادرات در استان کرمان وجود دارد و این کارگروه باید فرایند تولید صادرات محور را رصد و پیشنهاد اولویت دار ارایه بدهد که این مهم شامل موارد مختلف ازجمله گمرک، استاندارد، جهاد کشاورزی و صمت می شود.

 

استاندار کرمان یادآور شد: اتاق بازرگانی محور این موضوع شود و وضعیت مشکلات بانک، بیمه و دارایی و گمرک را در روند صادرات آسیب شناسی کند.

 

آب چالش راهبردی اقتصاد کرمان

وی گفت: آب مشکل راهبردی در اقتصاد استان کرمان است و وزارت نیرو مکلف است برای استفاده از ظرفیت آب نامتعارف واحدهای تولیدی، باز تخصیص اعلام کند و اگر یک واحد تولیدی به این سمت نرود قیمت تمام شده آب این واحد افزایش می یابد.

 

نماینده عالی دولت در استان کرمان ادامه داد: مشکل آب حوزه تولید و صنعت را برای آینده باید رفع کنیم.

 

برای رتبه فضای کسب و کار کرمان جنگیدیم

فداکار خاطرنشان کرد: فضای کسب و کار استان کرمان سال گذشته در رتبه ۳۱ کشور بود و در پاییز این سال به رتبه ۲۵ رسیدیم و رتبه استان خیلی بهتر شده اما برای آن جنگیدیم و کار خوب پیش رفت.

 

وی افزود: دستگاه ها برخی بخش ها همکاری خوبی داشتند و در حمل و نقل کار خوبی در حال انجام است اگر حمل و نقل هوایی داشته باشیم، صادرات محصولات جنوب کرمان تسهیل می شود.

 

یک میلیون لیتر گازوییل سوخت تا پسته شهربابک حفظ شود

استاندار کرمان گفت: بخش عمده سرمازدگی در شهرستان زرند بود اما در خاتون آباد، شهربابک و رفسنجان از گازوییل استفاده شد و یک میلیون لیتر فقط گازوییل در شهربابک سوخته شد تا محصول پسته صادراتی و اشتغالزا استان کرمان حفظ شود.

 

وی با اشاره به مزایای فراوان پسته عنوان کرد: شرکت مس یکهزار ۵۰۰ میلیارد تومان وام برای پسته گذاشته و صندوق خسارات اعتباری را تامین کرد.

 

فداکار همچنین در بخش دیگری گفت: شرکت های فرآوری و صنایع پایین دستی استان کرمان باید مس را با قیمت صادراتی خریداری و تولید کنند که این موضوع برای تولیدکنندگان داخلی مشکلاتی ایجاد می کند.

 

همچنین در این نشست که با هدف ارتقای تولید صادرات محور برگزار شده بود از مدیران دستگاه های اجرایی نیز قدردانی شد.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر
بخش خبری دوشنبه 26 تیر ماه

آخرین اخبار