علیدادی امام جمعه کرمان:
ترکیب جمهوریت و اسلامیت دستاوردهای بزرگی برای کشور داشته است

امام جمعه کرمان با بیان اینکه دشمن به دنبال خانه‌نشین کردن جمهوریت و یا اسلامیت است، گفت: ترکیب جمهوریت و اسلامیت دستاوردهای بزرگی برای کشور داشته است.
علیدادی امام جمعه کرمان

به گزارش آسمان بردسیر، تسنیم نوشت: حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی در بیان خطبه‌های نماز جمعه در مصلی بزرگ امام علی (ع) شهر کرمان با توصیه نمازگزاران به رعایت هر چه بیشتر تقوای الهی، در اهمیت تقوا در جامعه، اظهار داشت: مردم به فکر آخرت و قیامت و روز حساب باشید، چرا که امام علی (ع) فرمود “مثل مردمی باشید که به آنها بانگ زدند و بیدار شدند و فهمیدند دنیا جای ماندن نیست”.

 

وی با بیان اینکه به فکر آخرت باشید و ماه رمضان ماه بسیار مهم و حساسی برای سرنوشت انسان است، افزود: هر فردی به عملکرد خود در این دنیا آگاه است و وقت آن رسیده تا دیر نشده دنیا را رها کرده و به فکر آخرت باشیم.

 

امام جمعه کرمان در ادامه بحث هفته‌های گذشته در ارتباط با تربیت انسان در نگاه دینی، خاطرنشان کرد: برای تربیت انسان عوامل زیادی موثر است که یکی از این عوامل مهم آماده‌سازی درون انسان و بسترسازی است.

 

وی با اشاره به اینکه انسان تا خود را آماده و مهیای تربیت نکند حتی اگر بهترین قانون وجود داشته باشد، اثری ندارد، بیان کرد: یکی دیگر از عوامل موثر در تربیت انسان این است که انسان متوجه شخصیت والای خود باشد.

 

علیدادی سلیمانی با بیان اینکه اگر فردی متوجه شخصیت والای خود شد از درون انگیزه لازم را پیدا می‌کند و به‌دنبال معلم و استاد خوب راه می‌افتد و دغدغه تربیت پیدا می‌کند، گفت: مصیبت زمانی است که فرد خودش را گم کند.

 

وی بیان کرد: امام علی(ع) در این ارتباط می‌فرماید تعجب می‌کنم برخی‌ها وقتی شیئی را گم می‌کنند خیلی دنبال آن می‌گردند اما وقتی گوهر گرانبهای شخصیت خود را گم می‌کنند اصلاً به دنبال آن نیستند و این غفلت بسیار بزرگی است.”

 

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان با اشاره به اینکه غفلت از خدا انسان را به پرتگاه می‌برد، افزود: غفلت از قیامت و غفلت از شخصیت انسان، انسان را گمراه می‌کند و باید مراقبت داشته باشیم؛ بزرگ‌ترین خُسران و زیان این است که انسان به خود ضربه بزند و خودش را فراموش کند.

 

وی با بیان اینکه خودزیانی، خودبرتربینی، خودبینی، خودنمایی و خود را ستودن، از دیگر خسران‌هایی است که انسان را تهدید می‌کند و عمر تلف کردن است، ادامه داد: حب دنیا باعث می‌شود تا انسان به خود واقعی‌اش توجه نکند و همین عامل، مانع تربیت است.

 

علیدادی سلیمانی با اشاره به اینکه در تاریخ بت‌پرستان تمام تلاش دین آن بود که انسان‌های بت‌پرست را به خود واقعیشان برگرداند و قرآن فرمود “بت‌هایی را که خودتان می‌سازید، می‌پرستید؟” بیان کرد: گاهی اوقات برخی انسان‌ها گرفتار بت‌های نامریی شده و دچار خودبرتربینی می‌شوند که باید به آنها گفت به خودتان برگردید.

 

وی با بیان اینکه کسانی که در مسائل سیاسی و جناحی، فقط به جناحی که خودشان ساختند، پایبند هستند، گفت: این افراد حتی در مقابل منویات امام جامعه سکوت کرده و یا نسبت به آن موضع گرفته و هر جا به نفع آنها است عمل می‌کنند و هر جا ضرر دارد سکوت می‌کنند؛ باید به این سیاسیون گفت “خودتان را گم کرده‌اید و دچار بت‌پرستی شده‌اید، به خودتان برگردید.”

 

امام جمعه کرمان در آغاز خطبه دوم نماز جمعه با تسلیت سالروز وفات حضرت خدیجه (س)، اظهار داشت: با رحلت این بانوی بزرگ اسلام، یکی از ستون‌های بزرگ مدافع پیامبر (ص) و ترویج دین اسلام از دست رفت.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان با تبریک ایام ولادت امام حسن مجتبی(ع)، افزود: در میانه ماه مبارک رمضان قرار داریم و باید به تاسی از سیره اهل‌بیت و امام حسن (ع) به فکر نیازمندان جامعه باشیم.

 

وی با گرامیداشت 13 فروردین روز طبیعت، گفت: سیر در طبیعت و نگاه به آن باید ما را به یاد خدا بیندازد و در کنار شادی و نشاط در کنار خانواده از یاد خدا غفلت نکنیم و نعمت‌های خدا را شکرگزار باشیم.

 

علیدادی سلیمانی با تبریک فرارسیدن 12 فروردین روز جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: تاکنون هیچ اندیشمندی در دنیا قائل به آن نیست که مردم حکومت نداشته باشند و نه در نگاه علمی و نه در عملی، جامعه انسانی نیازمند حکومت است، تا قانون در جامعه جاری و ساری شود.

 

وی با بیان اینکه نگاه به حکومت در بین اندیشمندان جهان و صاحب‌نظران دو نوع است، افزود: عده‌ای نظام حکومت را مبتنی بر انسان دانسته و در واقع مادی‌گرایی را محور حکومت می‌داند و مکتب حاکم بر شرق و غرب جهان هر دو به این نوع نگاه می‌رسد.

 

امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه در نگاهی دیگر که نگاه توحیدی و دینی و الهی است، بیان کرد: انسان و جهان خلقت برای آخرت انسان خلق شده است و هم باید جهان را خوب شناخت و هم انسان را و بر اساس آن قوانین وضع کرد و وضع‌کننده این قوانین کسی جز خدا نیست.

 

وی با بیان اینکه بدون حکومت نمی‌توان به صورت کامل ظلم‌ستیزی و فسادستیزی کرد، گفت: جمهوری اسلامی ایران با این نگاه شکل گرفت و برای همین امام خمینی (ره) فرمود “جمهوری اسلامی نه یک کلمه کمتر و نه یک کلمه بیشتر.”

 

علیدادی سلیمانی با اشاره به اینکه مردم با رای بالا این نوع حکومت را انتخاب کردند و دشمن همیشه تلاش کرد که یا جمهوریت را و یا اسلامیت را خانه‌نشین کند تا به اهداف شوم خود برسد، افزود: دشمن همیشه درصدد خانه‌نشین کردن جمهوریت و یا اسلامیت در جامعه است.

 

وی با بیان اینکه ترکیب جمهوریت و اسلامیت دستاوردهای بزرگ و شیرینی برای کشور داشته که نمونه‌های زیادی از آن را در جامعه اسلامی شاهد هستیم، ادامه داد: پیشرفت کشور در بخش‌های علمی و فناوری نتیجه قرار گرفتن جمهوریت و اسلامیت در کنار آن است.

 

امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه شعارهایی که در اغتشاشات داده می‌شد، نشان داد که دشمنان به دنبال خانه‌نشین کردن جمهوریت و یا اسلامیت بودند، بیان کرد: در سال پیش رو با دو انتخاب حساس و مهم مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری روبه‌رو هستیم.

 

وی با بیان اینکه نسل جوان کشور که پیروان مکتب شهدایی مانند حاج قاسم هستند که خود را وقف مردم کرده، هستند باید مراقبت کنند که دشمن به اهداف خود نرسد، گفت: اینکه در اغتشاشات به هویت دینی و ملی ما حمله‌ور می‌شدند برای آن بود که دشمن در صدد هویت زدایی از جامعه است.

 

علیدادی سلیمانی با اشاره به اینکه بعضی از خواص در اغتشاشات تحت تاثیر قرار گرفته و در این آزمون مردود شدند، افزود: در این اغتشاشات همه هجمه دشمن علیه ولایت فقیه بود و دشمن ستون خیمه انقلاب را هدف قرار داده بود.

 

وی بیان کرد: بر همه دلسوزان نظام و احزاب و گروه‌های سیاسی و همه کسانی که هویت ایرانی دارند واجب است که محکم پشت پرچم جمهوری اسلامی ایران بایستند و از آن حمایت کنند.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر
بخش خبری دوشنبه 26 تیر ماه

آخرین اخبار