مدیرکل حج و زیارت استان کرمان خبر داد؛
حضور ۲۰ کاروان کرمانی در مراسم حج تمتع ۱۴۰۲ / شروع پروازها از خردادماه

مدیرکل حج و زیارت استان کرمان گفت: در سال ۱۴۰۲ سه هزار و ۱۳۵ نفر از استان در قالب ۲۰ کاروان در مراسم حج تمتع ۱۴۰۲ شرکت خواهند کرد.
حج تمتع 1402

به گزارش آسمان بردسیر، محمد علی ایرانمنش مدیرکل حج و زیارت استان کرمان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در سال 1402 سه هزار و 135 نفر از استان در قالب 20 کاروان در مراسم حج تمتع 1402 شرکت خواهند کرد، اظهار داشت: 93 درصد ظرفیت کاروان‌های حج استان کرمان تا تاریخ 20 فروردین 86 افرادی که دارای سند ثبت نامی حج تمتع بوده‌اند، تکمیل شده است.

 

وی افزود: با توجه به اعلام اولویت‌های جدید اسناد حج تمتع تا پایان اردیبهشت ماه سال 1386، جهت تکمیل ظرفیت خالی کاروان‌ها، از متقاضیان واجد شرایط درخواست می‌شود از روز دوشنبه مورخ 21 فروردین ماه 1402 برای ثبت نام در کاروان‌های حج تمتع 1402 استان به سامانه reserve.haj.ir یا به دفاتر و شرکت‌های زیارتی استان مراجعه کنند.

 

مدیرکل حج و زیارت استان کرمان با اشاره به اینکه استان کرمان در حج تمتع امسال، 20 کاروان دارد که از این تعداد هشت کاروان در شهرستان کرمان، سه کاروان شهرستان زرند، سه کاروان شهرستان رفسنجان، دو کاروان سیرجان، شهرستان‌های شهربابک، جیرفت، انار، بم یک کاروان دارد، گفت: کاروان‌های کرمان مدینه قبل هستند و پروازها در خردادماه است که تاریخ دقیق استان کرمان هنوز مشخص نشده است.

 

رضا فلاح مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان نیز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ارزیابی سلامت جسمی زائرین حج تمتع توسط پزشکان همکار با مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر مورد معاینه قرار می‌گیرند، اظهار داشت: در حین انجام معاینات پزشکی توصیه‌ها و مشاوره‌های لازم با هدف برگزاری حج سالم و موفق نیز به حجاج بیت الله الحرام ارائه شده است.

 

وی با اشاره به ثبت نتایج معاینات پزشکی حجاج در پرونده الکترونیک سلامت آنها خاطرنشان کرد: این اطلاعات در مکه و مدینه در صورت نیاز پزشکان هلال احمر برای ارائه هر نوع خدمات درمانی به زائران مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان از انجام معاینات پزشکی بیش از 650 زائر بیت الله الحرام در سراسر استان خبر داد و بیان کرد: معاینات پزشکی حج تمتع 1402 با همکاری 19 پزشک در 8 مرکز درمانی جمعیت هلال احمر استان کرمان انجام شده است.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر
بخش خبری دوشنبه 26 تیر ماه

آخرین اخبار