مدیر سازمان تعاون روستایی شمال استان کرمان خبر داد؛
خرید توافقی محصول گل محمدی از کشاورزان لاله‌زار / خرید 5 هزار کیلوگرم گل تاکنون

[h5ap_inline_player src="https://asemanbardsir.ir/wp-content/uploads/2023/06/sound-1-2.wav"] مدیر سازمان تعاون روستایی شمال استان کرمان گفت: سازمان تعاون روستایی و اتحادیه تعاون روستایی استان شروع به خرید توافقی محصول گل محمدی از کشاورزان لاله‌زار کرده و تا کنون ۵ هزار کیلوگرم گل محمدی خریداری کرده‌ایم.
گل محمدی لاله زار

به گزارش آسمان‌بردسیر، پرویز رئیسی مدیر سازمان تعاون روستایی شمال استان کرمان در گفت‌وگو با فارس در زمینه خرید توافقی گل محمدی اظهار داشت: منطقه لاله‌زار یک منطقه مستعد برای کشت گل محمدی است.

 

وی افزود: لاله‌زار قطب اصلی تولید گل در استان است، اما صنایع تبدیلی و جانبی از جمله؛ کارخانه‌های گلاب‌گیری در منطقه لاله‌زار به مقدار کافی وجود ندارد.

 

رئیسی عنوان کرد: تولید گل محمدی در سال جاری نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد افزایش یافته است، ادامه داد: تنها در منطقه لاله‌زار یک کارخانه گلاب‌گیری وجود دارد و این کارخانه یک ظرفیتی دارد که جوابگوی کل کشاورزان نبوده و به همین دلیل کشاورزان در زمینه فروش گل خود با مشکل مواجه شده‌اند.

 

 وی خاطرنشان کرد: سازمان تعاون روستایی و اتحادیه تعاون روستایی استان شروع به خرید توافقی محصول گل محمدی از کشاورزان لاله‌زار کرد و تا کنون ۵ هزار کیلو گرم گل محمدی خریداری کرده‌ایم.

 

 مدیر سازمان تعاون روستایی شمال استان کرمان عنوان‌کرد: تعاون روستایی جایی ورود پیدا می‌کنند که کشاورز در زمینه فروش محصول خود مشکل دارند.ما از مشکل کشاورزان گل‌کار منطقه لاله‌زار اطلاع نداشتیم و کسی هم در این زمینه به ما اطلاع نداد و ما اکنون در پایان فصل برداشت گل محمدی قرار داریم.

 

 رئیسی افزود: به محض اطلاع از این مشکل همکاران ما در منطقه حضور پیدا کرده‌اند و در حال خرید گل کشاورزان هستیم.

 

رئیسی گفت: سال آینده حتما قبل از برداشت گل تمهیدات لازم اندیشیده خواهد شد تا دیگر این مشکل پیش نیاید و کارخانه‌های گلاب‌گیری، دستگاه‌های خشک کن گل محمدی و بسته‌بندی گل را در این منطقه توسط تشکل‌های تعاونی‌های روستایی راه‌اندازی می‌کنیم تا کشاورزان مشکلی در مورد فروش محصول خود نداشته باشند.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

آخرین اخبار