فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب‌شرق ارتش:
دشمن امروز جرأت مطرح کردن حمله نظامی را در محاورات خودش ندارد/نیروهای مسلح پیشروترین نهاد در جهاد تبیین هستند

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب‌شرق ارتش گفت: امروز آمادگی نیروهای مسلح به حدی است که در کسری از زمان وارد منطقه تهدید خواهند شد و تهدید را سرکوب کرده و سالم به آشیانه‌های خود باز می‌گردند.
فرمانده قرارگاه ارتش در جنوب‌شرق

به گزارش آسمان بردسیر، فارس نوشت: مراسم رژه نیروهای مستقر ارتش در جنوب شرق به‌مناسبت سالروز تأسیس ارتش با حضور نماینده ولی فقیه در استان، استاندار کرمان، فرمانده قرارگاه ارتش در جنوب‌شرق کشور، فرمانده سپاه ثارالله استان و جمعی دیگر از مسؤولان استان و‌ حضور پرشور مردم در بلوار ۲۲بهمن شهر کرمان برگزار شد.

 

سرتیپ دوم امیرغلامعلیان فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب‌شرق ارتش در این مراسم با اشاره به اینکه ۲۹ فروردین یادگار فرمان تاریخی امام راحل در سال ۵۸ برای تشکیل ارتش است، اظهار داشت: با ماندگاری این شجره طیبه که با حکم امام اتفاق افتاد، شاهد بودیم ارتش در سال‌های ابتدایی انقلاب نقش محوری در زمینه جلوگیری از تجزیه کشور داشت و در آن سال‌ها ابتدایی تمام فتنه‌های دشمن را خنثی کرد. و در زمینه اتحاد و انسجام کشور نقش مهمی ایفا کرده است،.

 

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب‌شرق ارتش عنوان کرد: ارتش جمهوری اسلامی به‌دلیل حماسه‌آفرینی در دوران هشت سال دفاع مقدس و جنگ تحمیلی ماندگار شده است.

 

وی با اشاره به اینکه ارتش جمهوری اسلامی ایران ۴۸ هزار شهید تقدیم اسلام کرده است، گفت: ارتش نقش بزرگی در تثبیت و پیروزی انقلاب اسلامی در جنگ هشت ساله دفاع مقدس داشته است.

 

امیر غلامعلیان ادامه داد: جنگ هشت ساله دفاع مقدس با مدیریت و رهبری امام راحل در دهه اول انقلاب و پشتیبانی بی‌نظیر مردم و حماسه آفرینی‌های نیروهای مسلح از جمله ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و نیروهای مردمی یک نقطه عطفی در تاریخ جمهوری اسلامی ایران را رقم زد.

 

ارشد نزاجا در جنوب‌شرق کشور بیان‌کرد: دشمنی که از تمام فتنه‌های خود نا امید شده، امروز ارزش‌های اعتقادی و هنجارهای اجتماعی و مورد پذیرش جامعه را هدف گرفته است.

 

وی تصریح کرد: امروز خوشبختانه ارتش جمهوری اسلامی ایران این افتخار را دارد که هر تدبیر نورانی که از سوی مقام معظم رهبری بیان می‌شود را به‌عنوان پیشگام و پیشرو همه تلاش‌های خود به‌کار ‌گیرد.

 

امیر غلامعلیان ابراز داشت: مقام معظم رهبری جهاد تبیین را یکی از راهکارهای جنگ ترکیبی در مقابل دشمن دانستند و امروز ما این افتخار را داریم که نیروهای مسلح به‌عنوان پیشروترین نهاد در کشور در زمینه جهاد تبیین هستند.

 

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای ارتش در جنوب‌شرق کشور گفت: در بحث بیانیه گام دوم انقلاب نیروی زمینی ارتش قرارگاه‌های لبیک ۲۲ را تشکیل داد و در این قرارگاه توجه ویژه‌ای به کارکنان وظیفه به‌عنوان سفرای آینده نیروهای نظامی ارتش شده است.

 

امیر غلامعلیان با اشاره به اینکه امروزه آمادگی ارتش جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های امنیتی و دفاعی بر کسی پوشیده نیست، گفت: ما امروز با قدرت این پیام را به مردم عزیز کشورمان می‌دهیم که نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران علی‌رغم گذشت بیش از سه دهه از جنگ تحمیلی هنوز در مرزهای کشور حضور فعال دارد.

 

وی با اشاره به اینکه رصد و رفع تهدیدات وظیفه اصلی ما است، بیان داشت: خدا را شکر امروز با مجموعه آمادگی‌هایی که در نیروهای زمینی، هوایی، دریایی و نیروهای موشکی و‌ پهپادی ارتش جمهوری اسلامی ایران وجود دارد به مرحله‌ای از بازدارندگی دست پیدا کرده‌ایم که دشمنی همیشه بحث تهدید و گزینه نظامی را پیش رو داشت امروز جرأت مطرح کردن این جمله را در محاورات و تنظیم اسناد دیپلماسی خودش ندارد.

 

امیر غلامعلیان افزود: امروز آمادگی نیروهای مسلح به حدی است که در کسری از زمان وارد منطقه تهدید خواهند شد و تهدید را سرکوب خواهند کرد و سالم به آشیانه‌های خود باز می‌گردند.

 

وی با اشاره به اینکه اصول ولایت‌محوری و عدالت‌محوری از اصول پذیرفته شده و لاینفک ارتش جمهوری اسلامی ایران است، بیان داشت: امروز اعتقاد داریم که هیچ حرکتی در بدنه ارتش جمهوری اسلامی ایران انجام نمی‌شود مگر اینکه رگه‌ای از ولایت و ولایت‌پذیری و ولایت‌مداری در متن قانون وجود داشته باشد.

 

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای ارتش در جنوب‌شرق کشور عنوان کرد: امروز آمادگی نیروهای مسلح در حدی است که دشمن فکر تجاوز به خطوط مرزی ما را هم ندارد.

 

وی با اشاره به اینکه ارتش در همه عرصه‌های نظامی به خودکفایی رسیده است، گفت: یک زمان در ساخت کوچکترین تجهیزات و تسلیحات نظامی دچار اشکال بودیم، اما امروز به برکت تجارب هشت‌سال دفاع مقدس هیچ نیازی به تجهیزات دفاعی و نظامی از خارج کشور نداریم.

 

امیر غلامعلیان تصریح کرد: در دهه ارتش بیش از یک‌هزار و ۲۰۰ قلم از تجهیزات عمده دفاعی شامل توپ، تانک، موشک و حتی سلاح‌های دورزن که همه از ساخت‌های ارتش است، به نیروی زمینی الحاق شد.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر
بخش خبری دوشنبه 26 تیر ماه

آخرین اخبار