سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان خبر داد؛
رتبۀ سوم کرمان در ایجاد اشتغال/ فعالیت 88 درصد شاغلان کرمانی در بخش خصوصی

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان گفت: استان کرمان در زمینه تولید اشتغال، رتبۀ سوم را بعد از بوشهر و تهران به خود اختصاص داده است.
وحیدی سازمان برنامه و بودجه کرمان

به گزارش آسمان‌بردسیر، پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کرمان نوشت: وحیدی سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان، با بیان این‌که استان کرمان در زمینه تولید اشتغال، رتبۀ سوم را بعد از بوشهر و تهران به خود اختصاص داده است، گفت: «بیشترین شاغلین استان کرمان در بخش کشاورزی هستند و خدمات استان خیلی کمتر است در حالی که باید بخشی از شاغلین را به سمت خدمات ببریم».

 

وی افزود: «حدود 88 درصد شاغلان استان در بخش خصوصی و 12 درصد در بخش عمومی فعالیت دارند که در مقایسه با کشور سهم بخش خصوصی (۸۵ درصد) بیشتر از متوسط کشوری است».

 

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان با ارائۀ تحلیلی از وضعیت نرخ بیکاری در استان و کشور، یادآور شد: «نرخ بیکاری استان کرمان در سال جاری نسبت به سال قبل از 11.2 درصد به 9.5 درصد رسیده است».

 

وحیدی با بیان اینکه در سال 1400 رتبه فضای کسب‌وکار استان کرمان 31 بود که با اقدامات انجام شده این رتبه به 20 رسیده است، گفت: «در کارگروه رفع موانع تولید مواردی وجود دارد که در جلسۀ مشکلات واحد‌های تولیدی و صنعتی برطرف می‌شود». 

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر
بخش خبری دوشنبه 26 تیر ماه

آخرین اخبار