به‌مناسبت روز معلم صورت گرفت؛
رونمایی از سردیس «طاهره صفارزاده» بانوی نمونه جهان اسلام

طی مراسمی از سردیس خانم دکتر طاهره صفارزاده بانوی نمونه جهان اسلام در پارک بانوان سیرجان رونمایی شد.
طاهره صفارزاده

به گزارش آسمان‌بردسیر، فارس نوشت: نسرین امینی‌زاده استاد دانشگاه سیرجان در مراسم رونمایی از سردیس دکتر طاهره صفارزاده بانوی نمونه جهان اسلام به‌مناسبت روز معلم اظهار کرد: استان کرمان همواره در دامان خود اندیشمندان، مشاهیر و مفاخر علمی و فرهنگی بزرگی پرورش داده است و در میان چنین بزرگان و مفاخری مرحومه دکتر طاهره صفارزاده از جایگاه و اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

 

 وی افزود: خانم طاهره صفارزاده به‌عنوان یک شاعر متعهد و انقلابی، مترجم و نظریه پرداز معاصر یاد می‌کنند که در ۲۷ آبان ۱۳۲۵ در سیرجان متولد شد و در سال ۱۳۴۹ به استخدام دانشگاه ملی(شهید بهشتی) درآمد.

 

امینی‌زاده تصریح کرد: وی در سال ۱۳۵۵به جرم سرودن شعر مقاومت دینی و امضا نکردن عضویت اجباری در حزب رستاخیز از دانشگاه اخراج شد. در سال ۱۳۵۶ کانون فرهنگی – هنری نهضت اسلامی را به کمک نویسندگان سرشناس مسلمان تاسیس کرد که بعدها به حوزه اندیشه و هنر اسلامی و حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی تغییر نام داد.

 

وی عنوان کرد: مرحومه صفارزاده در سال ۱۳۷۱ از طرف وزارت علوم به‌عنوان استاد نمونه، معرفی شد و پس از انتشار ترجمه قرآن حکیم، عنوان خادم‌القرآن را دریافت کرد و در ترجمه قرآن کریم به زبان انگلیسی نیز همت گماشت و بانوی نمونه جهان اسلام معرفی شد.

 

خانم دکتر صفارزاده درسال 1385 مطابق با سال ۲۰۰۶ میلادی از سوی سازمان نویسندگان آفریقا و آسیا به‌عنوان شاعر مبارز و زن نخبه و دانشمند مسلمان برگزیده شد که از وی آثار بسیاری از جمله ترجمه‌ قرآن به زبان فارسی و انگلیسی و شعر بر جای مانده است.

 

خانم صفار زاده درچهارم آبان ماه سال ۱۳۸۷در سن ۶۲سالگی به علت بیماری ضایعه مغزی در بیمارستان ایرانمهر تهران به لقاء معبود شتافت که در امامزاده صالح تجریش به خاک سپرده شد.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر
بخش خبری دوشنبه 26 تیر ماه

آخرین اخبار