استاندار کرمان در دیدار سفیر ژاپن:
سفر گردشگران خارجی در امنیت کامل انجام می‌شود

استاندار کرمان با دعوت از سفیر ژاپن برای دیدن از جاذبه‌های گردشگری کرمان گفت: مطمئن هستیم که مشوق هموطنانتان برای سفر به کرمان خواهید بود، چراکه سفر گردشگران خارجی به کرمان در امنیت کامل انجام می‌شود.
استاندار کرمان

به گزارش آسمان بردسیر، فارس نوشت : محمدمهدی فداکار یکشنبه در دیدارِ “کازو توشی آیکاوا” سفیر کشور ژاپن و هیئت همراه که در محل استانداری کرمان برگزار شد، اظهار کرد: مردم ایران از ژاپنی‌ها خاطرات خوبی دارند در حالی که بعضی از کشورها در ایران به‌دلیل سابقه فعالیت‌های نظامی خاطره خوبی از خود به جای نگذاشته‌اند.

 

وی افزود: ذهنیت منفی از کشور ژاپن در بین مردم ایران وجود ندارد و این یک ظرفیت خوب برای توسعه روابط است.

 

فداکار، ویژگی‌های صنعتی، گردشگری، تاریخی و میراثی استان کرمان را برشمرد و تصریح کرد: کرمان مشهور به بهشت معادن است و مس، کرومیت و فولاد از ظرفیت‌های بالای معدنی کرمان محسوب می‌شوند.

 

استاندار کرمان ابراز داشت: در حوزه کشاورزی نیز پسته، خرما و صیفی‌جات سه گروه محصول عمدتا صادراتی استان کرمان هستند.

 

فداکار اضافه کرد: بزرگترین استان ایران با این ظرفیت‌های معدنی و کشاورزی، موقعیت خوبی برای توسعه همکاری‌ها با کشور ژاپن دارد.

 

استاندار کرمان، “کونیکو یامامورا” مادر ژاپنیِ شهید بابایی را از چهره‌های برجسته و محبوب میان ایرانی‌ها دانست و گفت: امنیت در استان کرمان بسیار بالا بوده و هیچ نگرانی از این بابت نیست.

 

فداکار عنوان کرد: ظرفیت خوبی برای گردشگری در کرمان وجود دارد، توریست‌ها در کرمان با هیچ چالشی مواجه نمی‌شوند و به آنها احترام گذاشته می‌شود.

 

استاندار کرمان به هفت اثر ثبت جهانی این خطه نیز اشاره داشت و گفت: ارگ بم، باغ شاهزاده و کویر لوت از مشهورترین این آثار هستند که گردشگران ژاپنی می‌توانند از دیدن آنها لذت ببرند.

 

استاندار کرمان همچنین با اشاره به بازدید سفیر ژاپن از مهمانشهر رفسنجان اظهار داشت: 10 درصد جمعیت استان کرمان از مهاجرین و اتباع خارجی هستند و در بعضی شهرها این عدد به حدود 30 درصد می‌رسد.

 

فداکار افزود: با وجود اینکه کشور ایران تحریم است، اما خدمات ارائه شده به مهاجرین به خوبی انجام می‌شود و مانند سایر مردم ایران از خدمات و کالاها بهره‌مند هستند.

 

وی اظهار داشت: ۲۶ هزار دانش‌آموز اتباع خارجی در استان کرمان تحصیل می‌کنند که ۱۰۰ مدرسه را به خودشان اختصاص می‌دهند، تحصیل این دانش‌آموزان هزینه زیادی برای جمهوری اسلامی ایران دارد اما آنها را یکسان می‌بینیم.

 

استاندار کرمان تصریح کرد: اتباع خارجی از تمام خدمات بهداشتی و درمانی نیز بهره‌مند هستند و بسیاری از آنها رایگان درمان می‌شوند.

 

وی از سفیر ژاپن دعوت کرد تا از جاذبه‌های گردشگری استان و شهر کرمان دیدن کند و اضافه کرد: مطمئن هستیم که پس از این بازدیدها، مشوق هموطنان خود برای سفر به کرمان خواهید بود، چون ملیت‌های زیادی به کرمان سفر کرده و از مناطق گردشگری و تاریخی آن استفاده می‌کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر
بخش خبری دوشنبه 26 تیر ماه

آخرین اخبار