رئیس سازمان سینمایی:
شاهد شکل‌گیری نشانه‌های «جریان سومی در سینما» هستیم

آیین اختتامیه و معرفی برگزیدگان شصت و ششمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان بوشهر-خلیج فارس در مجتمع فرهنگی هنری ۹ دی بوشهر برگزار شد و محمد خزاعی در پیام خود به این جشنواره جریان سوم سینما را به ارمغان‌آورنده رهیافت‌های تازه‌ای برای این هنر توصیف کرد و آینده سینمای استان‌ها را روشن و امیدوار کننده دانست.
محمد خزاعی
به گزارش آسمان‌بردسیر، سینماپرس نوشت: علیرضا اسماعیلی مدیرکل حوزه ریاست و مشاور اجرایی سازمان سینمایی پیام محمد خزاعی رییس سازمان سینمایی به این دوره از جشنواره قرائت کرد:

 

عرض سلام به هموطنان خونگرم و با صفای استان بوشهر و سلام یه همه هنرمندان، سینماگران، میهمانان، استادان، داوران و دست‌اندرکاران جشنواره منطقه‌ای خلیج فارس، متاسفانه سعادت حضور در جمع خوب شما عزیزان را نداشتم اما وظیفه می‌دانم مراتب تشکر و قدردانی خودم را از برگزاری این جشنواره ابراز کنم.

 

برگزاری این رویداد سینمایی در آستانه روز ملی خلیج فارس حاوی مفاهیم و اشارات مضاعفی است تا سینما به مثابه پرنفوذترین رسانه به بازروایی خلیج همیشه فارس و تاریخ پر فراز و نشیب آن از دور زمان تا امروز جدی‌تر بپردازد و در این راستا، نقش شما جوانان فیلمساز در ثبت بزنگاه‌های تاریخ این سرزمین پرافتخار و تمامیت ارضی این مرز و بوم بسیار خطیر است.

 

سینمای جوان بدون شک، طلیعه‌ای نوید بخش، پر دامنه و اثرگذار در چشم انداز امروز و فردای سینمای ایران است که می‌تواند فصل تازه و روشنی را در ساحت هنر هفتم پدید آورد.

 

سازمان سینمایی به عنوان یار دیرین خانواده نجیب سینما بیش از همیشه به جایگاه جوانان فیلمساز و ظرفیت‌های بی‌بدیل سینمای استان‌ها، آگاه و همواره در تلاش است تا همه ظرفیت‌های موجود را به کار گرفته و زمینه را برای ظهور و بروز استعدادها و خلاقیت نسل نوجو، با انرژی، باانگیزه و تازه به میدان آمده مهیا سازد. امروز شاهد شکل‌گیری نشانه‌های «جریان سومی در سینما» هستیم که نسل جوان و متعهد؛ و آگاه به ضرورت‌های ملی و جهانی آن را نمایندگی می‌کند. جریان نوظهوری که با تکیه بر میراث گذشتگان و بزرگان، ادبیات، زبان و افق‌های فکری و فرهنگی خاص خودش را دارد و به منافع ملی و هویت تاریخی این سرزمین دلبسته است.

 

باید به جریان سوم و گفتمان جدید سینما احترام بگذاریم و آن‌ها را باور کنیم. این جریان سوم، رهیافتی کاملا تازه و ویژه به سینمای ما اضافه خواهد کرد که مدل رفتاری‌اش شبیه دیگران نیست. موج سوم فیلمسازان جوان، نوعی از فیلمسازی را پیشنهاد می‌دهد که در صورت‌بندی سینمای ما به شدت تازه است. ترکیبی قواره مند، جسورانه، باشکوه و امروزی از سینمای اجتماعی که هم مطالبه‌گر و پرسش‌گر است و هم فرازها و شایستگی‌های فرهنگی جامعه‌ای را که در آن زیست می‌کند، نادیده نمی‌گیرد. با شناختی که از استعداد و خلاقیت جوانان و سینمای استان‌ها پیدا کرده‌ام، می‌توانم این نوید را بدهم که آینده این سینما بسیار روشن و امیدوار کننده است.

 

سازمان سینمایی با رویکرد عدالت‌محوری تحولات زیادی را در حوزه احیای سینمای استان‌ها پیش رو دارد و طرح‌های بسیاری از سوی این سازمان در عرصه‌های مختلف تولید، آموزش و زیرساخت و فیلمسازی در حال پیگیری و تحقق است که بخش بزرگی از آن را به زودی رونمایی خواهیم گرد.

 

شایسته می‌دانم از تلاش های استاندار محترم استان، مدیریت ارشاد استان و همکارانم در انجمن سینمای جوانان به خاطر برگزاری جشنواره منطقه‌ای خلیج فارس قدردانی نمایم.

 

در سفری که به این استان داشته‌ام با همه وجودم، فقدان امکانات اساسی سینما را در کنار غنای چشم‌گیر نیروی انسانی مستعد لمس کردم و امیدوارم با یاری دستگاه‌های اجرایی استان، بخش‌های خصوصی و استاندار پرتلاش و زحمتکش بتوانیم شرایط مناسب استفاده از ظرفیت سینماها را برای مردم خوب این استان فراهم آوریم. شک ندارم که لیاقت استان بوشهر با توجه به تاریخ درخشان و پرافتخارش در نبرد با استعمار و جایگاهش در دوران دفاع مقدس و نیز، نقش آن در حراست از این سرزمین به مراتب در سینما بیش از این‌هاست.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر
بخش خبری دوشنبه 26 تیر ماه

آخرین اخبار