رییس‌پلیس فتا استان کرمان:
شهروندان مراقب کلاهبرداری اینترنتی در پوشش پرداخت فطریه باشند

رییس‌پلیس فتا استان کرمان در خصوص کلاهبرداری‌های احتمالی در ایام پایانی ماه مبارک رمضان در پوشش پرداخت فطریه، زکات و کفاره روزه هشدار داد.
کلاهبرداری اینترنتی
 

به گزارش آسمان بردسیر، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس کرمان، سرهنگ محمدرضا رضایی رییس‌پلیس فتا استان کرمان در تشریح این خبر گفت: متاسفانه کلاهبرداران و مجرمان سایبری از هر فرصتی برای سو استفاده و کلاهبرداری از مردم بهره می‌برند لذا افزایش آگاهی مردم عامل مهمی در ناکام گذاشتن این افراد است.

 

وی ادامه داد: با نزدیک شدن به ایام پایانی ماه رمضان این نگرانی وجود دارد که افراد سودجو و فرصت طلب در بستر فضای مجازی بخواهند اقدام به کلاهبرداری یا سواستفاده از شهروندان در پوشش پرداخت فطریه، کفاره و اینگونه موارد کنند که در همین راستا لازم است مردم دقت داشته باشند هنگام پرداخت فطریه و کفاره به افراد ناشناس اعتماد نکنند و فطریه و کفاره خود را به نهادهای معتبر پرداخت کنند و این هشدار هم در مورد فضای حقیقی و هم در مورد فضای مجازی مورد تاکید است.

 

سرهنگ رضایی افزود: اما در فضای مجازی ممکن است افراد سودجو با طراحی سایت های جعلی کاربران را به صفحات فیشینگ هدایت کرده و به بهانه پرداخت فطریه و کفاره اقدام به کپی کردن اطلاعات کارت بانکی و خالی کردن حساب بانکی آنان کنند، بنابراین لازم است شهروندان حتما به آدرس های اینترنتی توجه کافی داشته باشند و از کلیک کردن بر روی لینک‌هایی که از منابع ناشناس به عنوان خیریه ارسال می کنند، پرهیز کنند.

 

این مسئول انتظامی ادامه داد: گاهی نیز ممکن است همین لینک ها، آلوده به بدافزار باشد و گوشی یا سیستم شهروندان را آلوده کند، از این رو توصیه می شود که از کلیک بر روی لینک های ناشناس که ممکن است به بهانه فطریه، تبریک عید و … باشد پرهیز شود.

 

رییس پلیس فتا استان در پایان از مرم خواست، نذورات خود را فقط به حساب نهادها و موسسات دولتی و قابل اطمینان واریز کنند و از پرداخت نذورات در سایت‌های نامعتبر و حساب های شخصی افراد خودداری کنند زیرا ممکن است افراد سودجو این نذورات را جمع آوری کرده اما آن را در راه دیگری هزینه کنند.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر
بخش خبری دوشنبه 26 تیر ماه

آخرین اخبار