رئیس علوم پزشکی کرمان:
مجموعه درمانی سرطان در استان کرمان کامل می‌شود/مجوز جذب 120 نیروی پرستاری شرکتی اخذ شده است

رئیس علوم پزشکی کرمان گفت: با ورود دستگاه‌های جدید مجموعه درمانی سرطان در استان کرمان کامل می‌شود و برای درمان سرطان نیازی به مراجعه به هیچ استانی نیست.
علوم پزشکی کرمان

به گزارش آسمان‌بردسیر، مهدی احمدی‌نژاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کرمان به مناسبت هفته سلامت، اظهار داشت: از خدا می‌خواهیم ما را در جهت تحقق اهداف نظام مقدس اسلامی و دولت مردمی یاری کند.

 

وی با بیان اینکه شاهد سنگین تحریم‌ها علیه کشور هستیم و خدا را شاکریم که از این تنگناها عبور کردیم، گفت: حتی در تحویل داروهای سرطانی تحریم بودیم و دشمنان حتی به کودکان سرطانی کشور ما رحم نکردند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه وظیفه داریم کمبودهای دارویی را جبران کنیم و تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات حوزه درمان مردم در استان گذاشته‌ایم، افزود: دستگاه pet scan برای تشخیص نقطه‌ای سرطان در استان کرمان با همکاری موسسه خیریه کمک تهیه شده و در حال نصب است.

 

وی با بیان اینکه با پیگیری‌های زیاد دستگاه اکوکاردیوگرافی نیز وارد استان کرمان شده است و به‌زودی به مردم خدمت‌رسانی می‌شود، ادامه داد: دستگاه توموتراپی با انرژی پایین نیز به استان کرمان اختصاص داده شده و مجوزات آن اخذ شده است.

 

احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه با ورود این دستگاه مجموعه درمانی سرطان در استان کرمان کامل می‌شود و دیگر برای درمان سرطان نیازی به مراجعه به هیچ استانی نیست، گفت: بیمارستان تخصصی مادر و کودک در حال اخذ مجوز است، تاییدیه از وزارت بهداشت گرفته‌ایم و پیگیر ساخت و ساز آن هستیم.

 

وی با بیان اینکه مرکز غربالگری سرطان در بیمارستان شهید باهنر که در سال‌های کرونایی غیرفعال شده و به بخش بیماران کرونایی تبدیل شده بود در حال حاضر احیا شده است، افزود: کمبود نیروی پرستاری و کادر درمانی یکی از مشکلات استان کرمان در سال‌های زیاد بوده و هست.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه در سال جاری 900 نیروی استخدامی به مجموعه علوم پزشکی استان کرمان اضافه می‌شود، بیان کرد: همچنین مجوز جذب 120 نیروی پرستاری شرکتی نیز اخذ شده که در سال جاری اضافه می‌شود.

 

وی با بیان اینکه راه‌اندازی شهرک سلامت در شهر کرمان در حال انجام است، گفت: چند زمین معرفی شده، اما موقعیت مکانی خوبی نداشته است، باید ابعاد مختلف را در این شهرک دید و محیط خوبی در حوزه‌های مختلف درمان و غیره داشته باشد.

 

احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه برای این کار زمین حدود 30 تا 50 هکتار نیاز داریم، افزود: مجوز احداث بیمارستان 700 تختخوابی برای شهر کرمان در محدوده هفت باغ علوی در حال پیگیری است.

 

افزایش 50 درصدی تعداد داروخانه‌ها در شهر کرمان

علی اسدی‌پور، معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز در این جلسه با بیان اینکه در شهر کرمان تعداد داروخانه‌ها 50 درصد افزایش پیدا کرده، اظهار داشت: تعداد داروخانه‌ها از 120 داروخانه به 180 داروخانه افزایش پیدا کرده است.

 

وی با اشاره به اینکه نسخه‌نویسی الکترونیک در استان در حال اجرا است و این طرح نتایج بسیار خوبی دارد، گفت: هیچ کمبود دارویی در داروخانه‌های استان کرمان نداریم.

 

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه دو داروخانه دانشگاه علوم پزشکی کرمان به داروخانه مرجع تبدیل می‌شوند که تمام مجموعه دارویی در آن موجود باشد، افزود: مجوز دو کارخانه داروسازی در کرمان اخذ شده و به‌زودی عملیات اجرایی ساخت این کارخانه‌ها آغاز می‌شود.

 

 

بردسیر، پایلوت طرح پزشک خانواده در کرمان

محسن بارونی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز در این نشست با تبریک فرارسیدن هفته سلامت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان سلامت اظهار داشت: اجرای طرح پزشک خانواده شهری از طرح‌های مهم وزارت بهداشت است که در استان کرمان در حال اجرا است.

 

وی افزود: مقرر شد در هر دانشگاه استان کرمان یک شهرستان به‌عنوان پایلوت طرح پزشک خانواده شهری انتخاب شود که در دانشگاه علوم پزشکی کرمان شهرستان بردسیر انتخاب شده و به ازای هر سه هزار نفر یک پزشک خانواده شهری اختصاص داده شده است.

 

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه پوشش همگانی سلامت و کاهش پرداخت از جیب بیمار و ارائه خدمات درمانی جامع از اهداف طرح پزشک خانواده در کشور است، گفت: یکی از برکات مهم پزشک خانواده اصلاح نظام ارجاع است و از سردرگمی بیمار در مطب پزشکان جلوگیری می‌کند.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر
بخش خبری دوشنبه 26 تیر ماه

آخرین اخبار