علیدادی امام جمعه کرمان:
ناکامی‌ها و شکست‌های ورزشی استان کرمان باید ریشه‌یابی شود

امام جمعه کرمان با اشاره به کم‌توجهی و غفلت‌هایی که باعث سقوط تیم ورزشی استان به رده‌های پایین‌تر شد، گفت: ناکامی‌ها و شکست‌های ورزشی استان کرمان باید ریشه‌یابی شود.
علیدادی امام جمعه کرمان

به گزارش آسمان‌بردسیر، تسنیم نوشت: حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی در خطبه‌های نمازجمعه کرمان در مصلی بزرگ امام علی علیه السلام با دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، اظهار داشت: انسان‌ها در مسیر خودسازی به نکات زیادی باید توجه داشته باشند که یکی از این موارد جهاد اکبر است.

 

وی با بیان اینکه در یکی از جنگ‌ها وقتی مسلمانان که پیروز شده بودند، خدمت رسول‌الله(ص) رسیدند، پیامبر(ص) به آنها فرمودند «مرحبا به کسانی که جهاد اصغر را پشت سر گذاشتند، اما جهاد اکبر را در پیش دارند و جهاد اکبر مبارزه با هوای نفس است.

 

امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه امام صادق علیه السلام در روایتی چندین مصداق مبارزه با هوای نفس را بیان کردند، افزود: کسانی که بر هوای نفس خود غلبه دارند مقابل امیال خود می‌ایستند و امیال خود را کنترل می‌کنند.

 

وی با بیان اینکه این افراد در حالت ترس، غضب، خشنودی و عرض اندام شهوات، خدا را فراموش نکرده و از مسیر رضایت خدا خارج نمی‌شوند، ادامه داد: چنین انسانی که در این تراز، مبارزه با نفس را جدی بگیرد، خداوند آتش جهنم را بر او حرام می‌کند.

 

علیدادی سلیمانی با اشاره به اینکه موفقیت در راه مبارزه با هوای نفس به جهاد و اخلاص نیاز دارد، گفت: جهاد یعنی تحرک و در میدان بودن، اما صرف وقت گذاشت و صرف کردن عمر در این راه کافی نیست و انسان‌ها باید نیت خود را هم الهی کنند.

 

وی با بیان اینکه انسان چند مبارزه به صورت جدی را باید مدنظر قرار دهد، ابراز داشت: مبارزه با هوا و هوس، مبارزه با جهاد و نادانی و مبارزه با دشمن بیرونی و درونی، چه فردی و چه جمعی اهمیت زیادی داشته و غفلت از هر کدام از این محورها انحراف است و شکست انسان را به دنبال دارد.

 

امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه در این مسیر افرادی در طول تاریخ خود فروخته و افرادی خود باخته شدند، افرادی فریب خورده و عده‌ای منحرف شدند، بیان کرد: اگر بخواهیم جامعه پیشرو باشد، هم فرد و هم جامعه باید جهاد اکبر را در دستورکار خود قرار دهند.

 

وی با بیان اینکه در تاریخ اسلام آن قدری که مسلمانان به دست خودشان کشته شدند به دست دیگران کشته نشدند و این به دلیل جهلی بود که جامعه مسلمانان سایه انداخته بود و باعث شده بود با دشمن بیرونی دوست شده و با جبهه درونی مبارزه کنند، گفت: در چنین شرایطی فرصت برای دشمن به‌دست می‌آید.

 

علیدادی سلیمانی با اشاره به اینکه اگر ملتی جهاد در راه خدا را در دستورکار قرار دهد، خداوند آنها را هدایت کرده و راه‌ها را به روی آنها باز می‌کند، افزود: موفقیت در جهاد اکبر بدون اخلاص امکان‌پذیر نیست.

 

دختران امیدهای کشور هستند

امام جمعه کرمان در خطبه دوم نماز جمعه کرمان، با تبریک ولادت حضرت معصومه سلام‌الله علیها و روز دختر، بیان کرد: دختران امیدهای کشور هستند و پدرها و مادرها باید قدر دختران خود را بدانند و آنها را تکریم کنند.

 

وی با گرامیداشت روز بزرگداشت ملاصدرا و شهادت شهید بروجردی، بیان کرد: بروجردی‌ها تاریخ ما را به تاریخ صدر اسلام پیوند زدند و در دوران هشت ساله دفاع مقدس و پس از آن رزمندگان زیادی در دفاع از این اسلام و این آب و خاک اسلامی جان خود را فدا کرده و نقش‌آفرینی کردند.

 

علیدادی سلیمانی با اشاره به آغاز محاصره اقتصادی کشور توسط آمریکا، گفت: برای خنثی کردن نقشه‌های دشمن به ویژه در عرصه اقتصادی به چند مولفه باید توجه کرد و در این حوزه مسئولان کارآمد، کاردان، دلسوز و با اراده قوی باید در مسئولیت‌ها قرار بگیرند؛ مسئولانی که برای مبارزه اقتصادی با دشمن انگیزه داشته و انسان‌های طراح و کاردانی باشند.

 

وی مولفه دوم را حضور پررنگ بخش خصوصی دانست و افزود: مسئولان دلسوز باید زمینه حضور بخش خصوصی سرمایه‌گذار حقیقی و نه کسانی را که به دنبال رانت و سوءاستفاده هستند را فراهم کنند.

 

علیدادی سلیمانی مولفه سوم را همراهی و همکاری مردم عنوان کرد و گفت: مردم در بخش اقتصادی باید به کشور و دولت کمک کنند و دولتمردان هم باید به قشر آسیب‌پذیر جامعه و معیشت مردم توجه کنند.

 

وی حضور پرتوان قشر متخصص، متعهد و جوان کشور در صحنه اقتصادی را مولفه دیگر دانست و بیان  کرد: جمعیت جوان متخصص و متعهد ما امروز در دنیا حرف برای گفتن دارد و از سوی دیگر باید به افزایش جمعیت جوان جامعه هم توجه داشته باشیم و بدانیم که قدرت یک کشور دد جمعیت متخصص و متعهد و جوان آن رقم می‌خورد.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان، بیان کرد: کاهش جمعیت به ویژه کاهش جمعیت جوان تحصیلکرده، کاهش دستاوردهای علمی و فرهنگی و کاهش خلاقیت‌ها را به دنبال دارد.

 

وی با اشاره به اینکه روز فتح خرمشهر را در پیش داریم، افزود: فتح خرمشهر، به دست جوانان این سرزمین در سایه مقاومت اتفاق افتاد، کسانی که خرمشهر را گرفته بودند بر روی دیوارهای آن نوشتند “آمدیم تا بمانیم” اما ایثارگری و فداکاری ملت و جوانان ما کار را به شکل دیگری رقم زد.

 

علیدادی سلیمانی با بیان اینکه امروز خبری از آنها نیست و خرمشهر به آغوش کشور برگشته است، گفت: ملت بزرگ عراق در کنار ما هستند و توانستند صدام را ساقط کنند.

 

وی با اشاره به اینکه امروز ملت ایران و عراق در دفاع از ارزش‌ها در کنار هم حماسه‌آفرینی می‌کنند که یکی از این حماسه‌آفرینی‌ها در همایش عظیم پیاده‌روی اربعین است، ادامه داد: فتح خرمشهر صحنه جنگ را عوض کرد؛ آغاز شکست‌های پیاپی دشمن بود و قدرت سخت نظام و توان آن در بسیج نیروهای مخلص را به جهان نشان داد.

 

امام جمعه کرمان با اشاره به اتفاقی که در حوزه ورزش استان افتاد، گفت: با تلاش و زحمت تیم‌هایی از این استان در رده‌های بالا قرار می‌گیرند و با کم‌توجهی و غفلت به رده‌های پایین‌تر سقوط می‌کنند و به چند مسئله در این ارتباط باید توجه جدی داشت.

 

وی با بیان اینکه توان و ظرفیت جوانان این استان در رقابت‌های ملی باید در بالاترین سطح ممکن رقم بخورد، افزود: تا جوانان این استان بتوانند جایگاه ورزشی خود در رشته‌های مختلف را نشان دهند و حضور در رقابت‌های بین‌المللی را به نام خود ثبت کنند.

 

علیدادی سلیمانی با تاکید بر اینکه این خواسته به‌حق جوانان این استان است، بیان کرد: مسئله دوم این است که باید در شکست‌ها و ناکامی‌ها، به نقاط ضعف توجه شود و از آن درس و عبرت بگیریم و در این صورت شکست‌ها مقدمه پیروزی می‌شوند.

 

وی با اشاره به اینکه در صحنه رقابت گاهی شکست هم هست و این یک امر قطعی است، اما از شکست‌ها باید درس گرفت تا بستری برای پیروزی‌های بعدی فراهم شود، گفت: مسئله مهم دیگر این است که باید دلایل ضعف‌ها و شکست‌ها، به طور دقیق و بی‌طرفانه ریشه‌یابی، کارشناسی و برطرف شود تا ظرفیت‌های این استان در سطح ملی، بین‌المللی و جهانی توسط جوانان ما نشان داده شود.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر
بخش خبری دوشنبه 26 تیر ماه

آخرین اخبار