رشد ۳۰ درصدی ویزیت پزشکان؛
نرخ ویزیت پزشکان عمومی و متخصص در سال جدید اعلام شد

نرخ ویزیت پزشکان عمومی و متخصص در سال جدید با رشد ۳۰ درصدی از سوی دبیر شورای عالی بیمه سلامت اعلام شد.
تعرفه ویزیت پزشکان
به گزارش آسمان‌بردسیر، ایسنا نوشت: محمودرضا محقق دبیر شورای عالی بیمه سلامت دربارۀ نرخ ویزیت در سال ۱۴۰۲، گفت: در بخش سرپایی دولتی تعرفۀ ویزیت پزشکان و دندان‌پزشکان عمومی و دکترای تخصصی در علوم پایه، ۳۰ هزار و ۳۰۰ تومان، ویزیت پزشکان و دندان‌پزشکان متخصص و پزشک عمومی دارای مدرک دکترای تخصصی در علوم پایه ۳۷ هزار و ۷۰۰ تومان، ویزیت پزشکان فوق‌تخصص و دورۀ تکمیلی تخصصی ۴۵ هزار ۸۰۰ تومان، ویزیت پزشکان متخصص روان‌پزشکی ۴۷ هزار ۸۰۰ تومان، ویزیت فوق‌تخصص روان‌پزشکی و دورۀ تکمیلی تخصصی روان‌پزشکی ۵۶ هزار و ۹۰۰ تومان و ویزیت کارشناس ارشد پروانه‌دار و کارشناس پروانه‌دار به ترتیب ۲۵ هزار و ۹۰۰ و ۲۱ هزار و ۱۰۰ تومان است.

 

محمودرضا محقق دربارۀ نرخ تعرفۀ ویزیت در بخش خصوصی نیز افزود: در بخش سرپایی خصوصی، تعرفۀ ویزیت پزشکان و دندان‌پزشکان عمومی و دکترای تخصصی در علوم پایه، ۹۰ هزار تومان، ویزیت پزشکان و دندان‌پزشکان متخصص و پزشک عمومی دارای مدرک دکترای تخصصی در علوم پایه ۱۳۵ هزار تومان، ویزیت پزشکان فوق‌تخصص و دورۀ تکمیلی تخصصی ۱۷۲ هزار تومان، ویزیت پزشکان متخصص روان‌پزشکی ۱۷۹ هزار تومان، ویزیت فوق‌تخصص روان‌پزشکی و دورۀ تکمیلی تخصصی روان‌پزشکی ۲۰۴ هزار تومان و ویزیت کارشناس ارشد پروانه‌دار و کارشناس پروانه‌دار به ترتیب ۷۳ و ۶۳ هزار تومان است.

 

وی درباره نرخ ویزیت در بخش عمومی غیردولتی خاطرنشان کرد: در بخش سرپایی در بخش عمومی غیردولتی، تعرفۀ ویزیت پزشکان و دندان‌پزشکان عمومی و دکترای تخصصی در علوم پایه، ۴۰ هزار تومان، ویزیت پزشکان و دندان‌پزشکان متخصص و پزشک عمومی دارای مدرک دکترای تخصصی در علوم پایه ۶۶ هزار تومان، ویزیت پزشکان فوق‌تخصص و دورۀ تکمیلی تخصصی ۷۹ هزار تومان، ویزیت پزشکان متخصص روان‌پزشکی ۸۵ هزار تومان، ویزیت فوق‌تخصص روان‌پزشکی و دورۀ تکمیلی تخصصی روان‌پزشکی ۹۷ هزار تومان و ویزیت کارشناس ارشد پروانه‌دار و کارشناس پروانه‌دار به ترتیب ۳۵ و ۳۰ هزار تومان است.

 

محقق در ادامه دربارۀ نرخ ویزیت در بخش خیریه نیز گفت: در بخش سرپایی در بخش خیریه، تعرفۀ ویزیت پزشکان و دندان‌پزشکان عمومی و دکترای تخصصی در علوم پایه، ۶۲ هزار تومان، ویزیت پزشکان و دندان‌پزشکان متخصص و پزشک عمومی دارای مدرک دکترای تخصصی در علوم پایه ۱۰۵ هزار تومان، ویزیت پزشکان فوق‌تخصص و دورۀ تکمیلی تخصصی ۱۲۷ هزار تومان، ویزیت پزشکان متخصص روان‌پزشکی ۱۳۴ هزار تومان، ویزیت فوق‌تخصص روان‌پزشکی و دورۀ تکمیلی تخصصی روان‌پزشکی ۱۵۹ هزار تومان و ویزیت کارشناس ارشد پروانه‌دار و کارشناس پروانه‌دار به ترتیب ۵۳ و ۴۰ هزار تومان است.

 

وی همچنین گفت: طبق مصوبۀ تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۲، تعرفۀ ویزیت سرپایی افراد با سن کمتر از هفت سال تمام، برای کلیۀ گروه‌های تخصصی به میزان ۲۰ درصد نسبت به گروه پایه افزایش می‌یابد.

 

بیشتر بخوانید :  دریافت حق ویزیت به‌صورت نقدی یا کارت به کارت مغایر قانون است

 

محقق ادامه داد: همچنین کلیۀ ارائه‌کنندگان خدمات سلامت مکلف به نسخه‌نویسی و نسخه‌پیچی به‌صورت الکترونیکی خواهند بود. البته طبق بند (ط) تبصره ۱۷ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور، در مواردی که به دلیل بروز شرایط اضطراری نظیر حوادث قهری، قطعی اینترنت، قطعی برق و اختلال در زیرساخت‌های ارتباطی، امکان ثبت و پردازش نسخۀ الکترونیکی وجود نداشته باشد، نسخه‌نویسی به صورت کاغذی با درج شماره کد ملی بیمار انجام شده و تعرفه‌های آن قابل محاسبه و اخذ است.

 

وی خاطرنشان کرد: طبق تعرفه‌های ابلاغی امسال پزشکان عمومی با سابقۀ بیش از ۱۵ سال کار بالینی، مجاز به دریافت معادل ۱۵ درصد علاوه بر تعرفۀ مصوب هستند.

 

وی با بیان اینکه بر این اساس در حوزۀ ویزیت رشد ۳۰ درصدی را در تعرفه‌ها نسبت به سال قبل داشتیم، گفت: در عین حال یکی از اتفاقاتی که در تعرفه‌های پزشکی امسال افتاد، این بود که یکی از وظایف قانونی که در قوانین برنامه‌های پنجم و ششم توسعه بر عهدۀ وزارت بهداشت بود، یکسان‌سازی جزء حرفه‌ای در خدمات در بخش دولتی و خصوصی بود که امسال این اتفاق افتاد و اکنون جزء حرفه‌ای در بخش دولتی و خصوصی برای پزشکان تمام وقت جغرافیایی دقیقا برابر و معادل ۶۹ هزار و ۷۰۰ تومان است.

 

محقق همچنین دربارۀ تعرفه‌های درمان اعتیاد نیز گفت: وزارت بهداشت و سایر مبادی ذی‌ربط در حال برگزاری جلسات متعددی هستند که استانداردهای خدمات درمان اعتیاد را تغییر دهند. باتوجه به اینکه استانداردهای جدید از سوی معاونت درمان در حال تدوین است، تعرفۀ جدید در این حوزه هنوز اعلام نشده و پس از ابلاغ استانداردها از سوی وزارت بهداشت با فوریت اقدام لازم در این زمینه انجام خواهد شد.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر
بخش خبری دوشنبه 26 تیر ماه

آخرین اخبار