هواشناسی کرمان صادر کرد؛
هشدار سطح زرد هواشناسی و خسارت به محصولات کشاورزی در کرمان

رییس اداره پیش‌بینی هواشناسی کرمان با اشاره به صدور هشدار سطح زرد این اداره کل گفت: کاهش دما از اواخر وقت روز شنبه هفته آینده در شمال و غرب استان آغاز می‌شود و تا اوایل وقت چهارشنبه ادامه خواهد داشت.
سرمازدگی محصولات

 

به گزارش آسمان بردسیر، حمیده حبیبی رییس اداره پیش‌بینی هواشناسی کرمان در گفت‌وگو با ایرنا گفت: در پی کاهش دما طی روزهای شنبه تا چهارشنبه هفته آینده احتمال خسارت سرمازدگی به محصولات زراعی و باغی در مناطق نیمه غربی و شمالی استان پیش‌بینی می‌شود.

 

وی گفت: نیمه های غربی و شمالی استان کرمان بویژه در شهرهای کرمان، انار، بافت، بردسیر، رابر، راور، راین، رفسنجان، زرند، سیرجان، شهربابک، صفائیه، کوهبنان، گلباف، لاله‌زار و ماهان از این کاهش دما طی روزهای آینده متاثر می‌شوند.

 

رییس اداره پیش‌بینی هواشناسی کرمان با اشاره به مخاطرات احتمالی کاهش دما در استان به خسارت این کاهش دما به باغات و سرمازدگی شکوفه درختان و جوانه‌ها و نیز شاخه‌های جوان درختان اشاره کرد و افزود: همچنین احتمال خسارت به مزارع، سیستم‌های آبیاری تحت فشار و افزایش مصرف حامل‌های انرژی وجود دارد.

 

توصیه هواشناسی به کشاورزان

وی بیان کرد: با توجه به کاهش دما کشاورزان و صاحبان گلخانه‌ها، دامداری‌ها و انبارهای محصولات کشاورزی نسبت به تنظیم دما و تهویه محل نگهداری محصولات کشاورزی و گلخانه ها دقت لازم را داشته باشند.

 

وی ادامه داد: برای جلوگیری از سرمازدگی و کاهش خسارت های احتمالی در زمینه‌های تداوم افزایش رطوبت در مزارع و باغات با هدف تعدیل دمای محیط از طریق انجام آبیاری خارج از نوبت، ایجاد پوشش بر روی نهال‌های جوان و درختان آسیب‌پذیر(پلاستیک سیاه، گونی، پلی اتیلن و نایلون)، تامین سوخت، سرویس و راه‌اندازی وسایل حرارتی، کنترل دما و رطوبت و نیز تهویه در گلخانه، خودداری از انجام هرس درختان، روشن کردن آتش و ایجاد مه‌دود در باغات(در ساعات نزدیک صبح و بامداد) و پرهیز از مبارزه شیمیایی در مناطقی که دما به زیر صفر می رسد توصیه می‌شود.

 

حبیبی خاطرنشان کرد: دمای شهر کرمان نیز امروز در خنک‌ترین ساعت به حداقل هفت درجه و در گرمترین ساعات به ۲۳ درجه سانتی‌گراد خواهد رسید.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر
بخش خبری دوشنبه 26 تیر ماه

آخرین اخبار