رئیس پلیس فتا کرمان:
۴۶ درصد پرونده‌های پلیس فتا مربوط به کلاه‌برداری اینترنتی است

رئیس پلیس فتا کرمان گفت: ۴۶ درصد پرونده‌های پلیس فتا مربوط به کلاه‌برداری اینترنتی است.
کلاهبرداری اینترنتی

به گزارش آسمان‌بردسیر، سرهنگ محمدرضا رضایی رئیس پلیس فتا کرمان در گفتگویی در رابطه با کلاه‌برداری‌های اینترنتی در کرمان  گفت: ۴۶ درصد پرونده‌های تشکیل شده در پلیس فتا مربوط به کلاه‌برداری اینترنتی است.

 

وی ادامه داد: از این ۴۶ درصد برخی مربوط به خریدهای اینترنتی است که از طریق سایت‌ها، شبکه‌های اجتماعی و فروشگاه‌های اینترنتی است اما در رابطه با پرداخت بیعانه عمدتا از سایت دیوار و سایت‌های ثبت آگهی است.

 

رضایی عنوان کرد: همیشه تذکر داده‌ایم که در صورت خرید اینترنتی از سایت‌ها توجه کنید که سایت دارای نماد اعتماد الکترونیکی باشد از ۴۶ درصد حوزه کلاه‌‌برداری اینترنتی در کرمان، ۲۵ درصد مربوط به خرید از سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی است.

 

رئیس پلیس فتای کرمان توضیح داد: در این کلاه‌برداری‌ها افراد اعتماد می‌کنند پول کالا را واریز می‌کنند اما کالا به دستشان نمی‌رسد و یا عمدتا کالایی که به دست مشتری رسیده عیب داشته، فیک بوده و یا اصلا مشابه آنچه که تبلیغ می‌شده، نبوده است.

 

وی افزود: توصيه می‌کنم در خرید از شبکه‌های اجتماعی از جمله پیج‌های اینستاگرام و یا کانال‌های تلگرام و… در صورت شناخت مالک اقدام با خرید کنید تا اگر اتفاقی افتاد پی‌جویی راحت‌تر خواهد بود اما هرگز پیشنهاد نمی کنیم که برای خرید یک کالا تنها با جستجو کالای مورد نظر در شبکه‌های اجتماعی اقدام به خرید کنید.

 

رضایی گفت: در سال گذشته از مجموع پرونده‌ها در پلیس فتا ۸۹ درصد کشف شده و عمدتا فرد شناسایی شده است.


رئیس پلیس فتا کرمان در پایان تاکید کرد: شاکیان فروشگاه وارمی و یا افرادی که از طریق شبکه‌های مجازی دچار ضرر و زیان مالی شده‌اند با برقراری تماس با شماره ۰۹۶۳۸۰ همکاران ما را در جریان قرار دهند.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر
بخش خبری دوشنبه 26 تیر ماه

آخرین اخبار