مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمان خبر داد:
۶۰۰ مگاوات کسری برق و هزار لیتر کسری آب در شهرک‌های صنعتی استان کرمان

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان به مشکل اساسی این شهرک‌ها اشاره کرد و گفت: چیزی حدود ۶۰۰ مگاوات کسری برق و هزار لیتر نیز کسری آب در شهرک‌های استان داریم.
شهرک صنعتی کرمان

به گزارش آسمان‌بردسیر، حسین میجانی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کرمان در گفتگویی در خصوص تامین زیرساخت‌های شرکت شهرک‌ها استان کرمان گفت: این شرکت به منظور بسترسازی مناسب جهت سرمایه‌گذاری در بخش صنعت استان هماهنگی و استفاده مطلوب از امکانات شهرک‌های صنعتی در سال ۶۹ فعالیت خود را با عنوان شهرک صنعتی که قبل از آن به صورت ناحیه صنعتی اداره می‌شد آغاز کرد.


مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کرمان گفت: اکنون این شهرک توانسته تعداد شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان را به ۱۸ شهرک، ۲۳ ناحیه مصوب و ۳ مجتمع کارگاهی و خدماتی در شهرک‌های صنعتی کرمان، سیرجان و بم افزایش دهد.


وی ادامه داد: شرکت شهرک‌های صنعتی کرمان در کنار امکانات زیربنایی در ایجاد و گسترش فضای سبز شهرک‌ها و نواحی صنعتی نیز تلاش زیادی کرده است و ما  متولی ایجاد و تکمیل زیرساخت‌ها در شهرک‌های صنعتی استان هستیم.


میجانی به مشکل اساسی این شهرک‌ها که تامین آب و برق است، اشاره کرد و گفت: چیزی حدود ۶۰۰ مگاوات کسری برق و هزار لیتر نیز کسری آب  در شهرک‌های استان داریم.


مدیرعامل شرکت شهرک‌های استان با اشاره به سفر رئیس جمهور به استان کرمان، تاکید کرد: ماحصل این سفر صدور مجوز احداث دو پست برق است که بر اساس تفاهم‌نامه‌ای بین ما شرکت برق منطقه‌ای و سازمان برنامه جهت اجرا منعقد شده است  که در این تفاهم‌نامه مقرر شد تا ۲۰۰ مگاوات برق را با احداث دو پست در شهرستان‌های سیرجان و جیرفت ایجاد کنیم تا برق مورد نیاز واحد‌ها تامین شود این پروژه ظرف دو سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.


وی با بیان اینکه پروژه تامین برق مشارکتی  اجرا می‌شود گفت: ۳۰ درصد کار از سوی  شرکت شهرک‌ها، ۳۰ درصد توسط سازمان برنامه و ۴۰ درصد آن نیز توسط شرکت برق منطقه‌ای اجرا می‌شود و عملا حق انتفاع به‌این سه شریک برخواهد گشت، برق موضوع بسیار مهمی است، که رونق تولید را به دنبال دارد.


میجانی تاکید کرد: قطعاً این پست‌های فوق توزیع شرایط کسب و کار را بهبود خواهد بخشید، ضمن اینکه طی سال‌های گذشته به مناطق رستم‌آباد، بم، جنوب کرمان و شهرک‌های صنعتی راور کمتر توجه شده، بنابراین تامین زیرساخت‌های این بخش‌ها  که در زمره مناطق کم‌برخوردار استان محسوب می‌شوند در دستور کار ما قرار دارند.


مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمان اذعان کرد: این شهرک‌ها دارای کمبودهایی هستند زیرا در بحث تامین منابع در اولویت قرار نداشته‌اند، به زودی مشکل گاز راور مرتفع می‌شود و  بحث فیبر نوری و آسفالت نیز در دستور کار قطعی قرار می‌گیرند، دو  مناقصه بسیار خوب در جیرفت و کهنوج نیز برگزار می‌شود و در بحث آمایش منطقه‌ای نیز تقاضای تامین برق داده شده و زیرساخت‌های اصلی آن در حال انجام است.


وی اذعان کرد: در حال حاضر توانسته‌ایم مجوز ۵ شهرک تخصصی خورشیدی را اخذ کنیم و ۲۵ درصد استعلامات آن انجام شده است.


میجانی در خصوص واگذاری زمین به کارفرمایان جهت راه‌اندازی کسب و کار گفت: برای دریافت زمین ۲۰ درصد قیمت به شکل پیش پرداخت و مابقی آن طی ۲۰ سال از متقاضیان اخذ می‌شود و می توان گفت؛ زمین تقریبا رایگان خواهد بود و شرکت ساتبا نیز به صورت تضمینی برق این شهرک‌ها را تامین می‌کند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های استان کرمان ادامه داد: این مسئله برای واحدهای فناور و دانش‌بنیان بسیار فرصت بزرگی است و باعث هم افزایی این واحدها با یکدیگر خواهد شد، در حال حاضر ۸ خوشه صنعتی در استان ایجاد کرده‌ایم که این خوشه‌ها با هم افزایی بین واحد تولیدی ظروف، قطعه‌ساز و مشاور سرکت شهرک‌های صنعتی تشکیل شده و به ۱۰۰ نفر نیروی متخصص در این زمینه نیاز داریم که در همین راستا مقرر شده تا با همکاری فنی و حرفه‌ای از جوانان علاقه‌مند دعوت شود تا پس از گذراندن دوره آموزشی رایگان و شرکت در آزمون وارد عرصه کار شوند.


وی به یکی از تجربه‌های موفق این شرکت اشاره کرد و گفت: بزرگترین و جذاب‌ترین تجربه ما برگزاری جشنواره خرما بوده است که به جنوب استان تامین داده شد تا باعث رونق صادرات و محور شدن این محصول در جنوب استان گردید چرا که این مسئله به شرایط فعلی کمک می‌کنند.


میجانی اذعان کرد: تقریباً بالای ۸۰ درصد صنایع کوچک و متوسط در شهرک‌ها مستقر هستند و در حال حاضر  ۴۵ شهرک و ناحیه صنعتی داریم که ۴۲ مورد آن در حال بهره‌برداری هستند، سه شهرک تقاضامحور نیز داریم که در حال حاضر زیرساخت‌های این شهرک‌ها در حال تکمیل هستند تمامی هم و غم ما این است زیرساخت‌های نواحی صنعتی که دارای آمایش منطقه هستند را تامین و در اختیار متقاضیان قرار دهیم.


وزارت صمت با محورهای ۱۰ گانه‌ای که شرایط کسب و کار دارد به مناطق کمتر برخوردار توجه ویژه‌ای دارد بافت رابر و ارزوئیه مناطق کمتر برخوردار هستند که کمتر صنعتی شده‌اند و به دنبال بهبود شرایط در این مناطق هستیم مشوق‌های مالیاتی و تسهیلات از جمله مشوق‌های این شرکت هستند ضمن اینکه وزارتخانه نیز به دنبال این است تا از شرکت‌های ایدرو و ایمیدرو نیز در این راستا کمک بگیرد.
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر
بخش خبری دوشنبه 26 تیر ماه

آخرین اخبار