بدون سواد خواندن و نوشتن؛
آموزش اسکرچ، بهترین شروع برای برنامه نویسی کودکان

امروزه شما هر کودکی را که می بینید می تواند به راحتی با گوشی کار کند، بدون اینکه سواد خواندن و نوشتن داشته باشد. این نشان دهنده هوش سرشار کودکان نسل جدید در آشنایی با تکنولوژی می باشد که باید هدفمندانه پرورش یابد.
آموزش اسکرچ
به گزارش آسمان بردسیر، امروزه شما هر کودکی را که می بینید می تواند به راحتی با گوشی کار کند، بدون اینکه سواد خواندن و نوشتن داشته باشد. این نشان دهنده هوش سرشار کودکان نسل جدید در آشنایی با تکنولوژی می باشد که باید هدفمندانه پرورش یابد. از آنجایی که علاقه کودکان امروزی بیشتر به سمت بازی های موبایلی، کامپیوتری و یا تماشای انیمیشن و کارتون می رود، آموزش اسکرچ می تواند برایشان سرشار از هیجان باشد.

 

برنامه نویسی اسکرچ چیست؟

Scratch پلتفرمی برای ارائه آموزش و یادگیری خلاق است که توسط دانشگاه MIT ارائه شده و با بیش از 70 زبان پشتیبانی شده و در بیشتر از 200 کشور آموزش داده میشود.  امروزه در سراسر جهان با توجه به هوش هیجانی کودکان و میزان سطح IQ آنها بسیار توصیه می شود که از سنین پایین آموزش برنامه نویسی را به کودکان تان آغاز کنید.

 

شاید در نگاه اول از دید شما برنامه نویسی شامل نوشتن خطوط مبهم کدنویسی است که برای یک کودک 7-8 ساله خیلی سخت و دور از ذهن باشد. اما اسکرچ یک زبان برنامه نویسی بصری است. یعنی نیازی به تایپ کدهای پیچیده نیست. بلکه با استفاده از کشیدن بلوک های تصویری و دستوری که اصطلاحا به آن Drag&Drop می گویند، کودک می تواند یک بازی یا انیمیشن کوتاه بسازد. این زبان برنامه نویسی مزایای بسیار زیادی دارد. بنابراین اگر آینده فرزندتان برای شما مهم است پیشنهاد می کنیم تا انتهای متن همراه ما بمانید.

 

آموزش اسکرچ به کودکان چه مزایایی دارد؟  

تصور اینکه کودک شما با کمک برنامه نویسی اسکرچ بتواند خالق یک انیمیشن و یا بازی شود و چقدر هیجان زده گردد، بسیار لذت بخش است. همانطور که اشاره شد هوش کودکان امروزی بسیار بالا می باشد. والدین نیز همواره در تلاش هستند که به بهترین راه ممکن این هوش و نبوغ فرزندانشان را پرورش دهند. در جوامع پیشرفته آموزش برنامه نویسی یکی از دروس جانبی کودکان در مدارس شده است. پس با همین جمله می توان به اهمیت و مزایای فوق العاده ای که با آموزش برنامه نویسی نصیب کودکان می شود پی برد.

 

آموزش اسکرچ یکی از ساده ترین زبان های برنامه نویسی دنیا می باشد که می تواند با ایجاد یک محیطی مشابه به بازی های کامپیوتری نبوغ، استعداد، هوش و …. کودک شما را پرورش دهد. اگر بخواهیم مزایای آموزش این زبان برنامه نویسی را برایتان لیست کنیم عبارتند از:

 

– افزایش خلاقیت در کودکان با آموزش اسکرچ

یکی از مهمترین مزایای آموزش برنامه نویسی اسکرچ افزایش خلاقیت در کودکان می باشد. کودک شما در طول برنامه نویسی در این برنامه، دنیایی از بلوک های کدنویسی شده تصویری را باید با  استفاده از خلاقیت در کنار هم بچیند، تا به یک نتیجه ایده آل منجر شود. همچنین باید برای شخصیت بازی یا داستان خود یک سناریو طراحی کند. بنابراین ناخواسته نبوغ خلاقیتش پرورش می یابد.

 

– افزایش مهارت حل مسائل با برنامه نویسی اسکرچ

یکی دیگر از مزایای آموزش اسکرچ افزایش مهارت حل مسائل مختلف است. مطمئنا کودک در زمان کار با اسکرچ به بن بست هایی می رسد که نیاز دارد با تفکر و هوشمندی مسائل مربوطه را حل نماید. بنابراین یاد می گیرد که بتواند چگونه مسائل مختلف را حل و فصل نماید. این موضوع در درس ریاضیات کودک بسیار کمک کننده خواهد بود. در واقع با آموزش برنامه نویسی اسکرچ، هوش منطقی و قدرت تصمیم گیری کودک شما پرورش می یابد.

 

– افزایش دانش کامپیوتری با برنامه نویسی اسکرچ

با توجه به پیشرفت علم و تکنولوژی باید کودکانمان را برای آینده ای بهتر در بزرگسالی شان پرورش دهیم. در دنیای کنونی کامپیوتر ها و موبایل ها تمامی زندگی بشریت را تسخیر کرده اند. بنابراین مطمئنا در آینده فرزندانمان داشتن علم برنامه نویسی می تواند مسیر زندگیشان را هدفمند تر نماید. آموزش اسکرچ کودک شما را با دنیای تکنولوژی و کامپیوتر آشنا می کند و به او راهی را نشان می دهد که بتواند وارد دنیای گسترده تکنولوژی شود.

 

– پیشرفت در دروس آکادمیک

معمولا والدین در ثبت نام کودکان در کلاس های فوق برنامه، نگران افت تحصیلی آنها هستند.اما آشنایی با حوزه برنامه نویسی، هوش ریاضی و مهارت حل مسئله کودکان را تقویت می‌کند و این امر در دروس آکادمیک کودکان نیز تاثیر بسزایی خواهد داشت. همچنین آشنایی با برنامه نویسی، شیرینی علم را به کودکان نشان داده و پشتکار آنها را در کسب علوم را چندین برابر خواهد کرد.

 

تقویت تعامل با اسکرچ

– تقویت مهارت تعامل اجتماعی

کودک شما در طی آموزش اسکرچ با همسالان خود ممکن است به صورت تیمی کار کند. این موضوع باعث می شود تا مهارت روابط اجتماعی فرزندتان نیز پرورش یابد و بتواند به راحتی با سایر افراد تعامل داشته باشد. این موضوع در بزرگسالی فرزندتان و حضورش در اجتماع نیز بسیار تاثیر گذار است.

 

– افزایش اعتماد به نفس با آموزش اسکرچ

زمانی که نتیجه مطلوب در پایان برنامه نویسی اسکرچ رخ دهد، حس اعتماد به نفس کودک شما تقویت خواهد شد. در واقع کودک شما زمانی که ببیند با تلاش و دانشی که آموخته است توانسته به یک نتیجه ایده آل برسد، مطمئنا به خود مغرور می شود و این یعنی تقویت حس اعتماد به نفس در کودکان. همچنین زمانیکه می بیند از سایر دوستان هم سن خود در مدرسه توانایی و دانش بالاتری دارد، بیشتر از قبل به خود افتخار می کند. حتی می تواند با پیشرفت در این مسیر از سنین پایین از این راه کسب درآمد نیز داشته باشد.

 

چرا اسکرچ برای شروع یادگیری برنامه نویسی مناسب است؟

با توجه به مزیت هایی که برای آموزش اسکرچ به کودکان عنوان شد، مطمئنا متمایل شدید که فرزندتان را در این مسیر قرار دهید. حال ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که آیا برای شروع آموزش برنامه نویسی انتخاب اسکرچ گزینه مناسبی است؟ یا برنامه های دیگری نیز وجود دارند؟

 

دنیای زبان های برنامه نویسی بسیار متنوع است. اما از آنجایی که کودک شما در این برنامه نیازی ندارد که خطوط پیچیده کدنویسی را حفظ و تایپ نماید، بهترین گزینه برای شروع مسیر آموزش برنامه نویسی می باشد. همچنین نتیجه خروجی که از اسکرچ گرفته می شود بسیار لذت بخش است و کودک می تواند با داستان سرایی به تولید یک انیمیشن جذاب بپردازد و یا شخصیت هایی را برای بازی های کامپیوتری مورد علاقه اش خلق نماید. این برنامه به زبان دیگر به روحیات کودکان بسیار نزدیک است و محیط یادگیری بسیار راحتی نیز دارد.

 

آموزش اسکرچ برای کدام رنج سنی مناسب است

مطمئنا اگر تا به اینجای متن همراه ما بوده باشید، حال دلتان می خواهد بدانید از چه سنی می توانید کودکتان را در دوره های آموزش اسکرچ ثبت نام کنید. بهترین سن یادگیری کودکان سن 3 تا 6 سال می باشد. اما برای یادگیری زبان برنامه نویسی، کودک باید به مرحله از درک و آموزش مستقیم قرار بگیرید. به همین جهت ثبت نام این دوره های آموزشی عموما از سن 8 سال به بالا شروع می شود.

 

آموزش اسکرچ چه تاثیری در آینده کودکان دارد؟

آموزش اسکرچ شروع یک مسیر عالی برای آینده کودکان شما می باشد. شما با این کار زمینه اشتیاق و مهارت کودکتان را با برنامه نویسی و تکنولوژی فراهم می کنید. در دنیایی که امروزه برنامه ها و اپ های مختلف انسان ها را به خود وابسته کرده اند و همه چیز با چند خط کد دستوری ساخته می شود، مهم است که دانش این تخصص در کودکان پرورش یابد. برنامه نویسی یکی از پردرآمدترین شغل های دنیا می باشد که در آینده نیز مطمئنا ارزش و جایگاه بالاتری پیدا می کند.

 

تجربه اثبات کرده است والدین نقش بسزایی در کشف استعداد کودکان ایفا می‌کنند و یادگیری اسکرچ نیز استعداد نهفته کودکان در حوزه برنامه نویسی را شکوفا خواهد کرد. پس با آموزش اسکرچ به کودکان خود، مسیر کشف استعداد آنها و ساختن آینده درخشان را هموار کنید.

 

انتهای پیام/

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر
بخش خبری دوشنبه 26 تیر ماه

آخرین اخبار