نمونه روشنی از تحریف حقایق؛
آیا هیات‌ها هنگام سخنرانی وزیر خارجه سالن اجلاس شورای حقوق بشر را ترک کردند؟

وزیر امور خارجه عصر دوشنبه به وقت محلی در ۵۲‌مین نشست شورای حقوق بشر شرکت و سخنرانی کرد اما این سخنرانی به‌رغم تلاش‌های جریانات ضدایرانی برای به حاشیه راندن آن، در فضایی به دور از چالش و آرام برگزار شد.
وزیر امور خارجه
 

به گزارش آسمان بردسیر، ایرنا نوشت: خبرنگار اعزامی ایرنا به ژنو، تصاویر موجود از جلسه نشان می دهد که به هنگام سخنرانی حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه هیات های رسمی در سالن نشسته و به آن گوش فرا دادند.

 

اما قبل از برگزاری جلسه، عده ای که تعدادشان به بیش از انگشتان دست هم نمی رسید، تلاش برای ایجاد حاشیه در زمان سخنرانی وزیر ایرانی داشتند.

این چند نفر که عضو هیچ یک از هیات های رسمی نبودند، قبل از سخنرانی تلاش کردند که در حاشیه بخش مرکزی سالن در یک ردیف در کنار هم بنشینند تا به هنگام سخنرانی نمایش خروج را اجرا کنند.

حتی در چند نوبت با فیلمبرداران برخی شبکه های فارسی زبان به صورت درگوشی هماهنگ کردند. از کم و کیف مکالمات و جایابی چند باره یک یا دو فیلمبردار مشخص به نظر می رسید که در حال انتخاب زاویه مناسب برای ثبت صحنه خروج بودند.

 

اما زمانی که وزیر خارجه اندونزی در حال سخنرانی بود، چند کارمند برگزاری اجلاس، آن عده را که خارج از پروتکل جای هیات های رسمی نشسته و خود را به عنوان هیات جا زده بودند، را به انتهای سالن هدایت کرده و به آنها توصیه کردند که خارج از محدوده تعیین شده برای هیات ها بنشینند.

این تذکر به مذاق آنها خوش نیامد ولی به ناچار آن چند نفر که قبل از ایجاد حاشیه برای وزیر ایرانی، خود دچار حاشیه شدند، دوباره از ابتدا در ردیف انتهایی سالن که هیچ ارتباطی به هیات ها نداشت نشستند.

اما هنگام شروع سخنرانی وزیر امور خارجه ایران، این چند نفر از همان انتهای سالن خارج شدند و یک دوربین در داخل و پشت به جایگاه اصلی و یک دوربین هم در خروجی سالن قرار گرفت تا صحنه کاملا کارگردانی شده را به تصویر بکشد.

 

آیا هیات‌ها هنگام سخنرانی وزیر خارجه سالن اجلاس شورای حقوق بشر را ترک کردند؟

در سمت چپ تصویر فوق وزیر خارجه ایران در حال حرکت به جایگاه سخنرانی است، اما فیلمبرداری در تصویر مشاهده می شود که پشت به محلس برگزاری اجلاس از ردیف های انتهایی سالن که متعلق به هیات ها نیست، فیلمبرداری می کند.

این تصویر به خوبی نشان می دهد که افرادی که پشت اینطرف میز نشسته اند یا خبرنگارانی هستند که در حال پوشش و رصد اجلاس هستند یا افرادی هستند که به سخنرانی ها گوش می کنند و عضو هیات ها نیستند؛ چرا که تابلویی جلوی آنها نیست.

 

اما جالب اینکه این کار اصلا در محل برگزاری اجلاس حس نشد و جلسه روند طبیعی خود را در آرامش طی کرد و حتی پس از پایان سخنرانی حسین امیرعبداللهیان بخشی از حضار وی را تشویق کردند.

 

فیلم ذیل که در زمان شروع سخنرانی ضبط شده نشان می دهد که هیچ اتفاق غیرعادی در صحن اجلاس مشاهده نمی شود و روال طبیعی طی می شود.

 

00:00
00:00

Download

 

 

فیلم ذیل هم که در انتهای سخنرانی ضبط شده بخشی از تشویق حضار را نشان می دهد.

 

 

00:00
00:00

Download

 

 

به نظر می رسد، روز دوشنبه دو جلسه در دو دنیای موازی در شورای حقوق بشر سازمان ملل برگزار شد. یکی همان جلسه واقعی بود که به طور طبیعی برگزار شد و دیگری هم جلسه ای بود که در تصاویر دستکاری و مدیریت شده برخی از رسانه های فارسی زبان خارج از کشور به نمایش در آمد. این پدیده نمونه روشنی از تحریف وقایع توسط این رسانه های سفارشی کار بود.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر
بخش خبری دوشنبه 26 تیر ماه

آخرین اخبار