رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمان خبر داد؛
اجرای طرح عملیاتی برخورد با تخلفات پلاک در استان کرمان

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمان گفت: طرح عملیاتی برخورد با تخلفات پلاک با هدف ارتقای انضباط ترافیکی اجرا خواهد شد.
پلیس راه

به گزارش آسمان بردسیر، سرهنگ اسماعیل خوشوقت رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمان گفت: پلاک، مهمترین مشخصه شناسایی وسیله نقلیه، مالک و ثبت تخلفات می‌باشد از این رو ضوابط مرتبط با آن در قانون مجازات اسلامی، آیین نامه راهور و جدول تخلفات رانندگی تعیین شده است.

 

او افزود: در پی توسعه سامانه‌های هوشمند ثبت تخلفات، برخی از رانندگان سودجو، هنجارشکن و قانون‌گریز با انجام تخلفاتی همچون مخدوش کردن پلاک، پوشش پلاک، پلاک تقلبی، تغییر ارقام پلاک، نصب اشیای روی پلاک و دیگر موارد به ویژه در موتورسیکلت‌ها علاوه بر ایجاد بی نظمی در ترافیک، اقدام به بی قانونی می‌کنند که لازم است پلیس با آنان برخورد کند.

 

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان تصریح کرد: به همین منظور، پلیس راهور استان طرح برخورد با تخلفات پلاک‌های دستکاری شده، مخدوش شده، پلاک ناخوانا، تقلبی و وسایل نقلیه فاقد پلاک را در دستور کار قرار داده است که این طرح با هدف ارتقاء انضباط ترافیکی و اجرای قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی، برخورد با رانندگان سودجو، هنجارشکن و قانون گریز از امروز در سراسر استان اجرا خواهد شد.

 

سرهنگ خوشوقت با اشاره به اینکه دستکاری پلاک و یا مخدوش کردن آن برابر ماده ۷۲۰ مجازات اسلامی جرم انگاری شده است، گفت: برابر این ماده قانونی، متخلفین از این قانون به ۶ ماه تا یک سال حبس محکوم می‌شوند.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر
بخش خبری دوشنبه 26 تیر ماه

آخرین اخبار