استاندار کرمان اعلام کرد :
احداث کارخانه الکترودهای گرافیکی در استان کرمان

استاندار کرمان از احداث کارخانه تولید الکترودهای گرافیکی در استان کرمان خبر داد و گفت: سالانه چیزی در حدود یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار واردات این الکترودها به کشور انجام می‌شود.
الکترود گرافیکی

به گزارش سپهر بردسیر؛ محمدمهدی فداکار استاندار کرمان در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به خدمات دولت در سطح ملی و استان کرمان، اظهار داشت: دولت اقدامات زیادی را در کوتاه مدت و بلندمدت برنامه‌ریزی کرده که کنترل تورم، کنترل نقدینگی، حذف ارز ترجیحی برای برخی از کالاهای خاص، مثبت شدن نرخ رشد اقتصادی و اقداماتی که برای مهار کرونا انجام داده گوشه‌ای از این خدمات و اقدامات است.

 

وی با بیان اینکه امروز مهمترین کار ما ایجاد اشتغال برای مردم است، ادامه داد: واقعیت این است که خیلی از مشکلات اجتماعی و معیشتی به نبود اشتغال برمی‌گردد و امروز بزرگ‌ترین جهاد و مبارزه با دشمن، ایجاد اشتغال است.

 

استاندار کرمان با اشاره به اینکه اقدامات زیادی و بزرگی در این حوزه در استان کرمان انجام شده، گفت: که یکی از این پروژه‌ها، کارخانه تولید پنل خورشیدی است که با سرمایه‌گذاری 25 هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی در کرمان احداث می‌شود.

 

وی با بیان اینکه این سرمایه‌گذاری هشت برابر بودجه عمرانی استان کرمان است، افزود: با بهره‌برداری از این پروژه برای هزار نفر اشتغال‌زایی مستقیم ایجاد می‌شود که 800 نفر آنها نیروهای متخصص هستند.

 

فداکار با اشاره به اینکه در چند هفته قبل شاهد کلنگ‌زنی پروژه احداث کارخانه تولید لاستیک‌های فوق سنگین در کرمان بودیم، بیان کرد: این پروژه با سرمایه‌گذاری 8 هزار میلیارد تومانی راه‌اندازی شده و برای هزار نفر اشتغال ایجاد می‌کند که بهره‌برداری از این کارخانه از واردات این لاستیک‌ها به کشور جلوگیری می‌شود.

 

وی به پروژه الکترودهای گرافیکی نیز اشاره کرد و گفت: محصول این کارخانه یک کالای حیاتی و ضروری برای صنعت فولاد است که به‌زودی با سرمایه‌گذاری شرکت‌های فولادی و شرکت‌های بزرگ استان کلنگ‌زنی می‌شود.

 

استاندار کرمان با اشاره به اینکه سالانه چیزی در حدود یک میلیارد و 300 میلیون دلار واردات الکترودهای گرافیکی به کشور انجام می‌شود، افزود: این پروژه یک کار بسیار بزرگ در استان است و دانش فنی بسیار پیچیده‌ای دارد.

 

وی به پیگیری برای اجرای پروژه پلاسما و بندر خشک هم اشاره کرد و ادامه داد: اقدامات بزرگ و مهمی در استان کرمان در حال انجام است و شرکت‌های بزرگ و بخش خصوصی پای کار آمده‌اند.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر
بخش خبری دوشنبه 26 تیر ماه

آخرین اخبار