سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان؛
اختصاص ۱۵۷ میلیارد تومان برای فعالیت‌های فناورانه و دانش‌بنیان در کرمان

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان گفت: ۱۵۷ میلیارد تومان برای فعالیت‌های فناورانه و دانش‌بنیان اختصاص داده شده که ۴۰ میلیارد تومان آن برای ایجاد زیرساخت‌ها است.
دانش بنیان

به گزارش آسمان بردسیر، محمدرضا وحیدی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان در شورای راهبردی و فناوری استان کرمان که در سالن شهید مرتضوی‌زاده استانداری برگزار شد، اظهار داشت: در این جلسه سند فناوری استان مورد‌ بررسی قرار گرفت.

 

وی با بیان اینکه طی دو سال بر روی رویکردها و جهت‌گیری‌های فناوری‌های استان کرمان کار و در این سند تدوین شده است، گفت: در این جلسه مصوب شد تمام کمیته‌ها و دانشگاه‌هایی که می‌خواهند فعالیت و اقدامات فناورانه داشته باشند موظف هستند با توجه به این جهت‌گیری‌هایی که تهیه و تدوین شده برنامه‌ریزی داشته باشند.

 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان با اشاره به اینکه نکته دوم در ارتباط با حمایت از تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین است، افزود: وزارت کشور استانداران را مقید کرده که برنامه چهارساله خود را طی سال‌های 1401 تا 1403 تدوین کنند و در این راستا هفت کمیته در استان باید برنامه‌های فناورانه استان را تهیه و تدوین کنند.

 

وی با اشاره به دستور کار سوم این جلسه، بیان کرد: سامانه‌ای توسط اتاق بازرگانی استان تهیه شده و مقرر شد تمام طرح‌ها و پروژه‌های فناورانه توسط شرکت‌ها در این سامانه بارگزاری شده تا تمامی پژوهشگران بتوانند این طرح‌ها را مورد بررسی قرار داده و نتایج آن را به این شرکت‌ها منعکس کنند.

 

وحیدی با بیان اینکه در این جلسه دانشگاه نیز اعلام کردند که باید اقدامی انجام شود ‌که سامانه فرصت به سامانه‌های موجود فناورانه و پژوهش‌های دانشگاهی متصل شده تا تمامی پژوهشگران از آن مطلع شوند‌، گفت: پژوهشگران استان باید بدانند که شرکت‌های استان چه طرح‌های پژوهشی را مدنظر دارند.

 

وی با اشاره به اعتبارات فعالیت‌های فناورانه استان کرمان، گفت: در اعتبارات استان 157 میلیارد تومان برای فعالیت‌های فناورانه و دانش‌بنیان اختصاص داده شده که 40 میلیارد تومان آن برای ایجاد زیرساخت‌ها به دانشگاه هایتک اختصاص داده شده است.

 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان با بیان اینکه 55 میلیارد تومان این اعتبارات هم برای محصولات دانش بنیان گذاشته شده است تا دستگاه‌های اجرایی محصولات دانش بنیان خریداری کنند، افزود: در مقایسه با سال قبل اقدامات مهمی برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و فناورانه برنامه‌ریزی شده است.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر
بخش خبری دوشنبه 26 تیر ماه

آخرین اخبار