مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بردسیر خبر داد:
اختصاص 5860 هکتار اراضی کشاورزی شهرستان بردسیر به کشت یونجه

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بردسیر گفت: در سال زراعی جاری سطحی بالغ بر 5860 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان به کاشت یونجه اختصاص یافته است.
کشت یونجه

به گزارش آسمان‌بردسیر، ایانا نوشت:  حیدرآبادی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بردسیر گفت: یونجه دارای ارقام مختلفی است که در شهرستان بردسیر غالبا از رقم‌های همدانی، رنجر، بمی و مائوپا استفاده می‌شود.

 

حیدرآبادی بیان کرد: محصول یونجه در شهرستان بردسیر غالبا برای تامین خوراک دام مورد استفاده قرار می‌گیرد و کشاورزان وبهره‌برداران پس از برداشت و ذخیره‌سازی میزان مورد نیاز دام‌های خود، مقدار مازاد محصولات را به دامداری‌های صنعتی سطح شهرستان و استان‌های هم‌جوار عرضه می‌کند.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بردسیر اعلام کرد: یونجه یکی از گیاهانی است که برای اولین بار در ایران یافت شد و در زمان‌های گذشته مادها برای اینکه حیوانات را رام کنند از یونجه استفاده می‌کردند. یونجه یکی از گیاهان چند ساله و دائمی با ریشه راست است که راست ترین ریشه آن به ریشه اول مشهور است.

 

وی اضافه کرد: فصل پاییز و فصل بهار بهترین زمان برای کاشت یونجه است و البته باید بدانید که کاشت پاییزه ارجح‌تر از کاشت بهاره است.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر
بخش خبری دوشنبه 26 تیر ماه

آخرین اخبار