یکی از مصوبات جدید مجلس؛
اخذ هزینه ارسال پیامک تخلفات رانندگی به همراه قبض جریمه در سال 1402

اخذ هزینه پیامک تخلفات رانندگی از فرد خاطی، یکی از مصوبات جدید مجلس برای سال آینده است.
پیامک تخلفات رانندگی
به گزارش آسمان بردسیر، دیجیاتو نوشت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی به تازگی جلسات متعددی را برگزار کرده و به بررسی گزارش تلفیق بودجه سال ۱۴۰۲ پرداخته و طرح‌های جدیدی را به تصویب رسانده‌اند. اخذ هزینه پیامک تخلفات رانندگی از فرد خاطی، یکی از مصوبات جدید مجلس برای سال آینده است.

 

بر اساس تصمیم جدید مجلسی‌ها، تخلفات و جریمه‌های رانندگی در سال ۱۴۰۲ در قالب پیامک به مالکین خودروها اعلام می‌شود. ولی هزینه ارسال این پیامک‌ها بر عهده فرد خاطی و متخلف است.

 

در نشست اخیر مجلس، دو بند الحاقی جدید «ط» و «ی» به تبصره ۱۰ لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ اضافه شده‌اند که به قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی اشاره می‌کند. مصوبه اخذ هزینه پیامک تخلفات رانندگی از فرد متخلف در بند «ط» تعریف شده است. بر اساس این بند جدید، در اجرای ماده (۸) قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی مصوب ۱۳۸۹/۱۲/۸ با اصلاحات و الحاقات بعدی، تخلفات و جریمه‌های رانندگی طبق اعلام پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی از طریق پیامک به مالکان خودروها اعلام شده و هزینه پیامک در صورتحساب فرد متخلف لحاظ می‌شود.

 

اخذ هزینه پیامک تخلفات رانندگی

 

و اما بند «ی» تبصره ۱۰ به تخصیص جریمه‌های وصولی به شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان‌های کشور اشاره می‌کند. بر اساس این بند، خزانه‌داری کل کشور موظف است به طور ماهانه، ۱۰۰ درصد سهم شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و همین‌طور پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی را از محل ماده (۲۳) قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی اصلاحی ۱۳۹۰/۳/۳۱ به حساب تمرکز وجوه وزارت کشور، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور و پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی نزد خزانه‌داری کل کشور واریز کند. وزارت کشور نیز موظف است بر اساس شاخص جمعیت توزیع هر استان، جریمه‌های وصولی را حداکثر تا پانزدهم ماه بعد، به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌های همان استان واریز کند.

 

اخذ هزینه پیامک تخلفات رانندگی از فرد متخلف راهکاری برای کاهش هزینه‌های دولتی در بودجه سال ۱۴۰۲ است و عملا لطمه مالی چندانی به فرد خاطی نمی‌زند. ولی بد نیست بدانید به پیشنهاد پلیس، احتمال می‌رود مبالغ جریمه در سال آینده متناسب با نرخ تورم افزایش یابد.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر
بخش خبری دوشنبه 26 تیر ماه

آخرین اخبار