فداکار استاندار کرمان:
ادارات دولتی مهمترین مزاحم سرمایه‌گذاری در کرمان

استاندار کرمان تاکید کرد: اگر دستگاه‌های اجرایی دولتی مزاحمتی ایجاد نکنند، هیچ مشکلی برای ارتقای سرمایه گذاری و توسعه استان کرمان نخواهیم داشت.
شورای گفتگوی کرمان

به گزارش آسمان‌بردسیر،  ایرنا نوشت: محمدمهدی فداکار استاندار کرمان در هشتاد و پنجمین نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان با حضور معاون اقتصادی رییس جمهور با بیان اینکه بگذارید کار استان پیش برود گفت: اگر دستگاه ها خودشان مانع سرمایه گذاری نشوند، بزرگترین خدمت به رشد سرمایه‌گذاری این استان است.

 

وی در عین حال تصریح کرد: در این شرایط تمامی تلاش خود را به کار گرفته ایم که دولت مانع سرمایه گذاری نشود.

 

نماینده عالی دولت در استان کرمان اظهار داشت: سرمایه گذاری و بازار برای سرمایه گذاران وجود دارد اما به علت جزیره ای فکر کردن، مانع در مسیر سرمایه گذاری و تولید ایجاد می‌شود و در این زمینه اختیارات استان هم کم است.

 

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان نیز عنوان کرد: کرمان به لحاظ معدنی جایگاهی ویژه در کشور دارد اما طی این سال‌ها معدن جایگاه اقتصادی خود را پیدا نکرده، به نحوی که فقط ۱۰ درصد از ظرفیت های معدنی کرمان اکتشاف شده است و درخواست داریم به شورای معادن استان اختیار داده شود.

 

در این جلسه برخی فعالان اقتصادی استان نیز به ارائه دیدگاه هایشان پرداختند؛ از جمله آرش علوی فعال اقتصادی گفت: هرگونه قیمت گذاری بر اقتصاد تاثیر منفی می گذارد و به معنای صف های طولانی برای گرفتن ارز است.

 

وی گفت که موافق دخالت بانک مرکزی در خرید و فروش ارز نیست زیرا تبعات زیادی ایجاد می کند.

 

عباس جبالبارزی فعال اقتصادی کرمان نیز با اشاره به تحریم های داخلی و خارجی گفت: رتبه کسب و کار کرمان هنوز بین استان های پایانی کشور است و نتیجه سیاست های بانک مرکزی راهگشا نیست.

 

دیگر فعالان اقتصادی نیز از موانع تولید نام بردند و روش هایی برای حمایت از تولیدکنندگان ارایه کردند که در این زمینه به مشکلات ارزی، صادرات، تولید و همچنین سرمازدگی محصولات کشاورزی پسته، گردو و بادام با ۱۵ هزار میلیارد تومان خسارت اشاره شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر
بخش خبری دوشنبه 26 تیر ماه

آخرین اخبار