به گفته وی، اداره کلی در تهران فقط برای مالیات سلبریتیها راهاندازی شده است که تمامی قراردادهای این افراد را بررسی و شناسایی میکند.
بحث دریافت مالیات از اینفلوئنسرها موضوعی است که طی یکیدو سال گذشته مطرح شده. نمایندگان مجلس در لایحه بودجه سال 1400، اخذ مالیات از درآمد تبلیغاتی اینفلوئنسرهای دارای بیش از 500 هزار دنبالکننده در رسانههای کاربرمحور را مصوب کردند.
در شهریورماه سال گذشته نیز سازمان امور مالیاتی توضیحاتی را درباره نحوه محاسبه مالیات این افراد ارائه کرد: «بهموجب قانون مالیاتهای مستقیم و با آخرین اصلاحاتی که در آن صورت گرفته است، درآمد واقعی هر شخصی اعم از اینفلوئنسرهای دارای بیش از 500 هزار دنبالکننده در رسانههای کاربرمحور، براساس بررسی صورتحسابها و حسابهای بانکی و استناد به مدارک و اسناد، مشخص شده و بهعنوان مآخذ محاسبه مالیات تعیین میشود.»
اواخر سال 1400 نیز این معاونت از ارسال اطلاعات کاربری صفحه اینستاگرام 260 اینفلوئنسر توسط معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد تا بهمنماه خبر داد.
معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه پایان خرداد 1401 زمان خوداظهاری مالیاتی اینفلوئنسرهای اینستاگرامی به پایان خواهد رسید، خاطرنشان کرد این سازمان در سال آینده در موعد مقرر قانونی نسبت به تشخیص و مطالبه مالیات از اشخاص مذکور اقدام خواهد کرد. این اقدام مالیاتی براساس خوداظهاری آنها، اطلاعات واصله و جمعآوریشده در پایگاههای اطلاعاتی سازمان و همچنین تحقیقات میدانی لازم با رعایت قوانین و مقررات خواهد بود.
لازم به ذکر است از ابتدای پاییز امسال، اینستاگرام فیلتر شده و این موضوع بهشدت درآمد اینفلوئنسرها را تحت تأثیر قرار داده است.
انتهای پیام/