نگاهی به گیشه سینما؛
از ناکامی فیلم های جدید اکران شده تا استمرار فروش فسیل

وضعیت گیشه سینماها طی هفته گذشته علیرغم تعطیلات عیدفطر که قاعدتا بایستی مخاطبان زیادی را رهسپار سالن های سینما کند فاجعه آمیز بود؛ در این میان فیلم های جدید اکران شده مخاطبان بسیار اندکی داشتند و تنها فیلم «فسیل» بود که توانست همچنان تعدادی از مردم را مجاب به حضور در سالن های سینما کند!
سینمای ایران

به گزارش آسمان‌بردسیر، سینماپرس نوشت: فیلم سینمایی «بچه های طوفان» به کارگردانی صادق صادق دقیقی طی هفته اخیر تنها ۲۰ قطعه بلیت در سراسر کشور فروخت! «بابا سیبیلو» به عنوان جدیدترین فیلم سینمایی کودک و نوجوان به کارگردانی ادوین خاچیکیان نیز تنها حدود ۱۰ هزار و نهصد مخاطب در سراسر کشور داشت.

 

«دسته دختران» به کارگردانی منیر قیدی دیگر فیلم ناکام این روزهای سینمای کشور بود؛ به استناد آمار ارائه شده در سایت سمفا تا ساعت ۲۰ جمعه هشتم اردیبهشت ماه این فیلم تنها توانست حدود ۱۶ هزار مخاطب در سراسر کشور داشته باشد.

 

«جنگ جهانی سوم» به کارگردانی هومن سیدی هم برخلاف پیش بینی های صورت گرفته توسط برخی رسانه ها و شانتاژهای خبری بسیار تعداد مخاطبان اندکی در سراسر کشور داشت به نحوی که میزان مخاطبان این اثر علیرغم در اختیار داشتن ۱۵۸ سالن سینمایی در سراسر کشور تنها رقمی حدود ۴۱ هزار نفر بود.

 

برخلاف انتظار اولین اثر سینمایی آروز ارزانش با عنوان «آهنگ دونفره» میزان مخاطبان بیشتری نسبت به سایر آثار داشت. این فیلم حدود ۵۰ هزار نفر از مردم را مجاب به حضور در سالن های سینما کرد و «سه کام حبس» به کارگردانی سامان سالور نیز توانست رکورد مخاطبان فیلم های جدید اکران شده را بشکند و حدود ۶۹ هزار نفر مخاطب در سراسر کشور داشته باشد.

 

البته بدیهی است که کلا این میزان مخاطب برای سینما بسیار ناچیز است چرا که پرفروش ترین فیلم تازه اکران شده حتی توان آن را نداشته که با احتساب جمعیت ۸۵ میلیون نفری کشور حتی یک دهم درصد از مردم را به سینما جذب کند!

 

در این میان اما «فسیل» به کارگردانی کریم امینی که به تازگی با موج انتقادات جدی برخی هنرمندان و اهالی رسانه روبرو شده توانست کمی بیشتر از نیم میلیون مخاطب داشته باشد. البته قطعا این اتفاق هیچ دستاوردی برای سینمای ایران محسوب نمی شود که یک اثر نازل و پیش پاافتاده که قرابت و سنخیتی با فرهنگ و آرمان های ملی و دینی ندارد فروش بالایی داشته باشد.

 

در نهایت اینکه میزان مخاطبان فیلم های گروه هنر و تجربه بسیار ناامیدکننده بود به نحوی که فیلم های تازه اکران شده در این گروه حتی نتوانستند روی هم هزار نفر مخاطب داشته باشند. مشخص نیست چرا همچنان مسئولان دولتی از این گروه که اغلب آثار دم دستی در آن اکران می شود حمایت کرده و برای آن بودجه صرف می کنند.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر
بخش خبری دوشنبه 26 تیر ماه

آخرین اخبار