|دهمین کنگره ادبیات پایداری کرمان| جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس:
از نداشتن سیم خاردار در دفاع مقدس به بهترین پهپادها و موشک‌ها رسیده‌ایم

جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: اعتماد به ملت و قطع امید از بیگانه اصل دیگر ادبیات پایداری ماست و ما از نداشتن سیم خاردار در دفاع مقدس، به بهترین پهپادها، موشک‌ها و سامانه‌های دفاع هوایی رسیدیم.
دهمین کنگره ادبیات پایداری کرمان
به گزارش آسمان بردسیر، ایسنا نوشت: امیر سرتیپ نبی سهرابی جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در اجلاسیه نهایی دهمین کنگره ملی ادبیات پایداری با محوریت جهاد تبیین در دانشگاه شهید باهنر کرمان اظهار کرد: بدون شک گفتمان و بازتعریف ادبیات پایداری با دفاع مقدس و مقاومت عجین شده و دوران دفاع مقدس سرمنشاء مفهوم پایداری در کشور ما و منطقه شده است.

 

وی با اشاره به اینکه ادبیات پایداری وقتی به فرهنگ پایداری ملی تبدیل شود، ماندگار است، افزود: دفاع مقدس دریچه نورانی از ادبیات پایداری و مقاومت مقابل ملت ایران و سایر ملت ها گشود.

 

امیرسهرابی تصریح کرد: مبانی و ارزش‌های دفاع مقدس فرهنگ پایداری ملت ما را ایجاد و تقویت کرد و استوار ساخت.

 

وی بیان کرد: فرهنگ و ارزش‌های انقلاب و دفاع مقدس نخستین مسئله ای که به ما عرضه کرد، دشمن شناسی بود و دفاع مقدس موجب شناخت ملت ما از دشمن و استکبار جهانی شد و دشمنان منطقه ای خود را شناخت لذا دشمن شناسی جزء فرهنگ پایداری ما ایرانیان شده است.

 

جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: یکی دیگر از ارزش‌های دفاع مقدس که در پایداری ملی ما ایرانیان نقش دارد، اطاعت از ولی امر است و این ارزش‌ها تبدیل به فرهنگ ملی ما ایرانیان در دهه‌های اخیر شده است.

 

وی اظهار کرد: ارزش دیگر که در تداوم آن هستیم، اتحاد ملی بین ما ایرانیان است؛ در دفاع مقدس اتحاد بین دولت و ملت را داشتیم. دولتی‌ها در دفاع مقدس مانند مردم زندگی می‌کردند.

 

امیرسهرابی تصریح کرد: از خودگذشتگی و ایثار ارزش دیگر بود. اینکه دیگران را به خود ترجیح بدهیم. در آن دوران مردم اجناس را کوپنی می گرفتند و همان را به جبهه ها اهدا می‌کردند که ارزش بسیار بالایی داشت و رمز ماندگاری و اتحاد مردم ما همین از خودگذشتگی‌ها بوده است.

 

وی بیان کرد: ارزش دیگر، انتخاب الگوی دفاع مقدس از الگوی قیام امام حسین علیه السلام و یارانش بود و امام در انقلاب این را الگو قرار داد و انقلاب را پیروز کرد و حاصل انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگرفته از اسلامی بود که سیدالشهداء به دنیا عرضه کرد.

 

وطن‌دوستی از ارزش‌های پایداری ایرانیان است

جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس با اشاره به ارزش وطن دوستی گفت: در دفاع مقدس همه آمدند و کشور خود را در مقابل دشمن حفظ کردند و این جزء ارزش‌های پایداری ایرانیان است و باید فرهنگ پایداری ملی را در این حوزه توسعه بدهیم و دانشگاهیان باید روی این موضوع کار کنند.

 

وی با اشاره به اینکه ارزش دیگر دفاع مقدس، تربیت انسان های بزرگ برای ملت ایران و سایر ملل آزاده مانند سردارشهید سلیمانی بوده، تصریح کرد: حاج قاسم حاصل انقلاب و دفاع مقدس بوده که توانسته نه تنها در حوزه ملی، بلکه در حوزه منطقه‌ای و بین‌المللی نقش مبارزه با استکبار را داشته و ارزش‌های معنوی اسلام ناب را در دنیا و در منطقه عرض کند و مردم مستضعف منطقه آن را بپذیرند و تابع آن شوند.

 

سهرابی بیان کرد: انقلاب چنین انسان های بزرگی را تربیت کرده و امامین انقلاب معلم این تربیت بوده اند و اینهاست که ادبیات پایداری ملی ماست که باید تبدیل به فرهنگ پایداری شود، با تکرار و استمرار آنها.

 

وی با اشاره به اینکه ارزش دیگری که وارد ادبیات ما شده، حذف واژه شکست در ادبیات انقلاب و دفاع مقدس است، گفت: امام فرمود ما یا پیروزیم یا شهید و در هر دو صورت پیروزیم.

 

جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس با تاکید بر اینکه کنگره ادبیات پایداری باید این مسائل را تبدیل به فرهنگ پایداری بکند، افزود: مسئله دیگر در فرهنگ مقاومت، پیروزی خون بر شمشیر است که دشمن این را نمی‌فهمد و رئیس جمهور امریکا نقشه ترور سردار ما را می کشد و فکر می کند با شهادت سردار، نهضت ما خاموش می شود و فرماندهی منطقه و مقاومت از بین می‌رود اما اینگونه نیست و امام فرمود “بکشید ما را، ملت ما بیدارتر می‌شود”.

 

وی با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه “هزینه ایستادگی ملت ها از تسلیم شدن آنها در مقابل قدرت‌ها کمتر است”، تاکید کرد: این یکی از مبانی ادبیات پایداری است و اساتید و دانشجویان روی این موضوع باید کار بکنند.

 

سهرابی اظهار کرد: اعتماد به ملت و قطع امید از بیگانه اصل دیگر ادبیات پایداری ماست و ما از نداشتن سیم خاردار در دفاع مقدس، به بهترین پهپادها، موشک ها و سامانه های دفاع هوایی رسیدیم و این به جز روی پای خود ایستادن نبود؛ ادبیات پایداری سبب خوداتکایی ملی ما ایرانیان شده است.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: ماندگاری ادبیات پایداری حاصل تلاش بزرگان ادبیات است و به جایگاه زن ایرانی در مقاومت باید پرداخته شود.

 

راز پایداری ما در دفاع مقدس، مادران پایدار است

سهرابی تاکید کرد: باید به این بپردازیم که رمز و راز پایداری ما در دفاع مقدس، مادران پایدار بوده و هنوز به این نقش نپرداخته‌ایم در حالی که نقش بسیار موثری داشته‌اند.

 

وی در پایان با اشاره به اینکه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس موزه های زیادی در سطح کشور دارد، گفت: پنج موزه دیگر سوم خرداد ۱۴۰۲ در کشور افتتاح می شود و می خواهم فعالان کنگره ادبیات پایداری برای تولید محتوا و قرار دادن در این موزه ها کمک کنند زیرا باید با ارائه محتوای مناسب از دفاع مقدس بتوانیم جوانان و نوجوان را برای انقلاب و کشور حفظ کنیم.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر
بخش خبری دوشنبه 26 تیر ماه

آخرین اخبار