|گزارش| کرمان آماده میزبانی از گردشگران نوروزی است؛
از نونوار شدن باغ شاهزاده ماهان تا راه‌اندازی هتل کاروانسراها، تورهای گردشگری و بازارچه‌ها

استان کرمان استانی چهار فصل بوده که همواره مقصد گردشگران داخلی و خارجی زیادی است، به‌ویژه در ایام نوروز این استان پذیرای جمع زیادی از گردشگران است و امسال با تمهیداتی که مسؤولان اندیشیده‌اند، سالی متفاوت برای گردشگران رقم خواهد خورد.
باغ شاهزاده ماهان

به گزارش آسمان بردسیر، فارس نوشت: استان کرمان بیش از ۱۱ درصد از مساحت ایران با حدود ۱۸۳ هزار و ۱۹۳ کیلومتر مربع را به خود اختصاص داده و پهناورترین استان کشور است.

 

هفت اثر این استان از جمله ارگ بم، باغ شاهزاده ماهان، دهکده صخره‌ای میمند شهربابک، کویر لوت و سه قنات گوهر ریز، امیرآباد و قاسم آباد در سازمان جهانی یونسکو ثبت شده‌اند.

 

استان کرمان در سطح کشور بیشترین آثار ثبت شده جهانی را به خود اختصاص داده است و همچنین ۸۳۲ اثر ثبت ملی در سطح استان کرمان داریم.

 

 

گلیم شیریکی پیچ سیرجان و روستای دارستان به‌عنوان دهکده جهانی گلیم در سازمان علمی، فرهنگی سازمان ملل، یونسکو ثبت جهانی شده است. قالی کرمان قدمتی برابر با قبل از دوران صفویه دارد و قالی کرمان به خاطر طرح‌ها و رنگ‌هایی که دارد، مشهور است و قالی کرمان در موزه‌های معتبر جهانی نگهداری می‌شوند.

 

استان کرمان دارای تنوع اقلیمی و آب و هوایی بی‌نظیر است و یک استان چهار فصل بوده که در زمستان مناطق جنوب و شرق استان از آب و هوای بهاری و مطلوبی برخوردارند. در حالی در شمال و غرب استان دمای آن به زیر صفر و ‌منفی می‌رسد.

 

۱۷ درصد باغات کشور در استان کرمان قرار دارند و در زمینه تولید پسته گردو، خرما و ‌مرکبات رتبه اول تا سوم کشور را به خود اختصاص داده است.

 

 

بزرگترین راسته بازار سرپوشیده جهان در شهر کرمان قرار دارد . سوغات استان کرمان، قوتو، پسته، کماچ سهن، کلمپه، خرما، مرکبات، پته، گلیم و قالی است.

 

همه این داشته‌های استان کرمان موجب شده همواره در ایام نوروز مسافران زیادی از شهرهای دور و نزدیک برای دیدن این جاذبه‌ها کرمان را به‌عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب کنند.

 

 به گفته فریدون فعالی، ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی استان به ریاست استاندار و دبیری میراث فرهنگی برگزار شد و در همین راستا جلسه چهارده کمیته تشکیل شده است که وظیفه دارند خدمات مناسب به گردشگران در ایام نوروز ارائه دهند و همچنین در شهرستان‌ها فرمانداران به‌عنوان رئیس ستاد تسهیلات نوروزی موظفند، این خدمات را به گردشگران ارائه دهند.

 

 مدیرکل میراث فرهنگی کرمان با اشاره به اینکه هر کمیته با توجه به وظایف و رسالتی که در ایام نوروز دارد سرویس و خدمات به مسافران ارائه می‌دهند، گفت: سعی داریم در حوزه‌های و زمینه های مختلف نیاز گردشگران مرتفع شود.

 

 

فعالی بیان کرد: اداره کل میراث فرهنگی با توجه به برنامه‌هایی که دارد یکسری کارها را از سال گذشته در این زمینه انجام داده‌ایم؛ از جمله اینکه سایت‌های تاریخی استان را برای ایام نوروز آماده کرده‌ایم.

 

تکمیل نورپردازی باغ شاهزاده ماهان

وی ابراز داشت: باغ شاهزاده ماهان نورپردازی آن در ایام نوروز به اتمام می‌رسد و مسافری که به کرمان سفر می‌کند باغ متفاوتی را خواهد دید.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: ارگ تاریخی بم مرمت، بازسازی، زنده‌سازی و نورپردازی شده و آماده ارائه خدمات به مسافران نوروزی است.

 

فعالی تصریح کرد: در سطح استان کرمان ۱۰هزار تخت در زمینه هتلینگ و تاسیسات گردشگری داریم که در ایام نوروز آماده سرویس‌دهی به مسافران هستند.

 

وی افزود: تیم‌های نظارتی اداره کل میراث فرهنگی از اول اسفندماه به‌صورت ویژه از هتلینگ و تاسیسات استان بازدید و در حال بر طرف کردن اشکالات آن هستند.

 

فعالی عنوان کرد: در شهر کرمان با افتتاح هتل کاروانسرای وکیل در دل بازار و هتل چهار ستاره هیوا به ظرفیت هتلینگ استان اضافه شده که آماده ارائه خدمات به مسافران نوروزی است.

 

تشدید نظارت بر اقامتگاه‌های بوم‌گردی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان افزود: نظارت بر اقامتگاه‌های بوم‌گردی در سطح استان تشدید شده و این مکان‌ها آماده ارائه خدمات به مسافران نوروزی در سطح استان هستند.

 

 فعالی بیان داشت: موزه‌های استان در حال آماده‌سازی و تجهیزشدن هستند که در ایام نوروز به مسافران و گردشگران سرویس و خدمات ارائه دهند   همچنین پیش‌بینی می‌شود در حوزه گردشگری مقاومت و مزار سردار شهید سلیمانی در کرمان مانند سنوات سال گذشته زائر داریم و بازدید از اماکن گردشگری را برای این زائرها در دستور کار قرار داده‌ایم تا علاوه بر زیارت مزار سردار سلیمانی از تاسیسات گردشگری استان هم بازدید داشته باشند.

 

فعالی ادامه داد: در سایت‌های تاریخی و گردشگری استان برنامه‌های متنوع فرهنگی را برای گردشگران پیش‌بینی کرده‌ایم.

 

پیش‌بینی برنامه ویژه بعد از افطار برای گردشگران

وی با اشاره به اینکه از چهار فروردین، ماه مبارک رمضان شروع می‌شود که تمهیدات لازم را در این زمینه اندیشیده‌ایم، گفت: این امکان فراهم شده که بعد از افطار گردشگران بتوانند از مکان‌های تاریخی، گردشگری و موزه‌های استان بازدید کنند.

 

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان افزود: شهرداری کرمان اقدامات خوبی در زمینه تورهای گردشگری با عنوان اتوبوس گردشگری ویژه شهر کرمان انجام داده است و اتوبوس گردشگری مانند سال گذشته در شهر کرمان و همچنین رفسنجان برگزار می‌شود. و برای ایام نوروز چهار پارک را برای اسکان موقت مسافران در شهر کرمان در نظر گرفته است.

 

فعالی تصریح کرد: در ایام نوروز بازارچه‌های صنایع دستی در سراسر استان برگزار می‌شود ضمن اینکه در مصوبات سفر رئیس‌جمهور قرار شد خانه‌های خلاق صنایع دستی در بخش مختلف استان تشکیل شوند.

 

 

وی عنوان کرد: طرح ارائه خدمات تسهیلات نوروزی استان کرمان از ۲۰ اسفندماه در سراسر استان شروع می‌شود، هرچند در زمینه بحث نظارت‌ فعالیت ما و سایر دستگاه‌ها شروع شده است.

 

 مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان کرمان در پایان سخنان خود تاکید کرد: ما در موزه‌ها، اماکن تاریخی و تاسیسات گردشگری استان آماده ارئه خدمات مناسب و مطلوب به مسافران نوروزی هستیم.

 

انتهای پیام/

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر
بخش خبری دوشنبه 26 تیر ماه

آخرین اخبار