مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمان
استاندارد سازی 120 واحد اقامتی و پذیرایی در کرمان با همکاری بخش خصوصی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمان از استانداردسازی ۱۲۰ واحد اقامتی و پذیرایی این استان با همکاری بخش خصوصی حوزه گردشگری خبر داد.
هتل کپری

به گزارش آسمان بردسیر، روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان نوشت: فریدون فعالی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۶ واحد پذیرایی و اقامتی شهر کرمان نیز استانداردسازی شده است افزود: این واحدها شامل هتل، هتل آپارتمان، مهمانپذیر و سفره‌خانه سنتی است.

 

وی اظهار داشت: در فاز بعدی که از ابتدای سال ۱۴۰۲ آغاز می‌شود، اقامتگاه‌های بوم‌گردی و اقامتگاه‌های سنتی استان کرمان مورد استانداردسازی قرار می‌گیرد.

 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان ادامه داد: در روند اجرای طرح استانداردسازی واحدهای اقامتی و پذیرایی تمامی امکانات و تجهیزات کمی و کیفی خدمات با استانداردهای روز جهانی تطبیق داده شده و بروزرسانی می شود.

 

وی بیان کرد: طرح استانداردسازی در راستای ارتقای کیفیت خدمات تاسیسات گردشگری انجام می‌شود که بسیار موفقیت‌آمیز بوده و رضایت گردشگران و میهمانان را به همراه داشته است.

 

فعالی خاطرنشان کرد: خوشبختانه استان کرمان پس از گذر از دوران کرونا دوباره شاهد حضور گردشگران است و امیدواریم در نوروز پیش رو میزبان خوبی برای گردشگران و مردم خوب ایران باشیم.

 

به گزارش ایرنا، تعداد ۴۳ هتل و هتل آپارتمان، ۲۵ مهمانپذیر، ۳۸ مسافرخانه و ۳۳۴ اقامتگاه‌ بوم‌گردی در استان کرمان وجود دارد.

 

کرمان با هشت اثر ثبت جهانی بیشترین آمار آثار ثبت جهانی کشور را در بین استان ها به خود اختصاص داده است.

 

ارگ بم (بزرگترین سازه خشتی جهان)، روستای دست‌کَند میمند با چندهزار سال قدمت، باغ زیبای شازده یا شاهزاده ماهان با ویژگی های منحصر به فرد باغ و معماری عمارت آن، دشت کویر لوت که قدیمی ترین درفش جهان از این کویر در منطقه شهداد به دست آمده و سه قنات «گوهرریز» جوپار در شهرستان کرمان، «اکبرآباد» و «قاسم آباد» در شهرستان بم و نیز روستای دارستان سیرجان و این شهرستان به عنوان خاستگاه بافت گلیم شیرکی سیرجان از آثار ثبت جهانی استان کرمان به شمار می روند.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر
بخش خبری دوشنبه 26 تیر ماه

آخرین اخبار