مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان:
استان کرمان از ۲۰ اسفندماه آماده پذیرش مسافران نوروزی است

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود امسال مسافرت‌ها نوروزی زودتر آغاز شود، گفت: کرمان از ۲۰ اسفند آماده پذیرش مسافران نوروزی است.
باغ شاهزاده ماهان

به گزارش آسمان بردسیر، فریدون فعالی مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان در گفت‌وگو با تسنیم، با بیان اینکه ستاد تسهیلات سفرهای استان ویژه نوروز به ریاست استاندار، قائم مقامی معاون امور عمرانی استانداری و دبیری میراث فرهنگی در استان تشکیل شده و تاکنون سه مرتبه تشکیل جلسه داده است، اظهار داشت: احکامی برای فرمانداران به عنوان رئیس ستاد شهرستان‌ها صادر شده و دستگاه‌های اجرایی در قالب 14 کمیته استانی در این ستاد فعال خواهند بود.

 

وی با اشاره به اینکه در قالب این جلسات برنامه‌ریزی لازم برای ارائه خدمات مناسب و مطلوبی به مسافران و فراهم شدن سفر ایمن برای آنها انجام شده است، گفت: تمهیدات لازم اندیشیده شده و آمادگی کامل در استان کرمان وجود دارد.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با بیان اینکه در قالب ستادهای اسکان ظرفیت لازم برای اقامت مسافران در نظر گرفته شده، ادامه داد: ظرفیت کامل هتل‌ها و تاسیسات گردشگری برای اسکان مسافران فراهم و مکان‌هایی در چهار پارک در حوزه خدمات شهری کرمان برای اسکان مسافران در قالب کمپ‌های موقت نیز در نظر گرفته شده است.

 

وی با اشاره به اینکه تیم‌های نظارتی از اول اسفندماه سرکشی و نظارت بر تاسیسات گردشگری را برای ارزیابی آمادگی کامل آنها برای پذیرش مسافر آغاز کردند، بیان کرد: کمیته‌های روستایی و عشایری نیز پیش‌بینی‌های لازم را انجام دادند تا روستاییان و عشایر بتوانند محصولات خود را در معرض فروش و نمایش بگذارند.

 

فعالی با بیان اینکه در مبادی ورودی استان کمپ‌های استقبال از مسافران پیش بینی شده، ادامه داد: از بیستم اسفندماه این تیم‌ها این کمپ‌ها در مبادی ورودی استان مستقر شده و آماد پذیرش مسافران خواهند بود.

 

وی بیان کرد: با توجه به اینکه در فاصله 30 کیلومتری شهرها بیشترین میزان تصادفات را داریم تاکید بر این است که در فاصله 30 تا 60 کیلومتری ورودی شهرها کمپ‌هایی برای استراحت مسافران در نظر گرفته شود.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با اشاره به اینکه تیم‌های مشترک بهداشتی و تعزیراتی کنترل و نظارت بر قیمت‌ها و نحوه ارائه خدمات را آغاز کردند، گفت: در حوزه گردشگری تمام سایت‌های گردشگری ما آماده خواهند بود و برنامه‌های مختلف فرهنگی پیش‌بینی شده است.

 

وی با بیان اینکه از سوم فرودین سال آینده، ماه مبارک رمضان آغاز می‌شود پیش بینی می‌شود که امسال مسافرت‌ها نوروزی زودتر آغاز شود، افزود: تهمیدات لازم در این راستا نیز اندیشیده شده و تاکید و سفارش ما بر در نظر گرفتن شئونات ماه مبارک رمضان و برگزاری برنامه‌هایی متناسب با این ماه مبارک است.

 

فعالی با اشاره به پیش‌بینی برنامه‌های فرهنگی برای سایت‌های مختلف تاریخی استان کرمان در این ایام، بیان کرد: موزه ها و تمام اماکن تاریخی و فرهنگی ما از بیستم اسفند در آماده باش هستند و ارائه خدمات را خواهند داشت.

 

وی با بیان اینکه در محور هفت باغ هر شب ویژه برنامه فرهنگی افطار تا سحر پیش‌بینی شده است، گفت: بالغ بر 400 غرفه نمایشگاهی نیز در بازارچه‌های صنایع دستی استان ایجاد می‌شود.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با اشاره به اینکه سایت‌های گردشگری استان امسال آماده‌تر از سال‌های قبل است، افزود: در باغ شاهزاده ‌ماهان امسال با نورپردازی ویژه انجام شده شرایط متفاوتی را برای گردشگران فراهم شده است.

 

وی با بیان اینکه ارگ تاریخی بم نیز امسال متفاوت از سال گذشته خواهد بود، گفت: نورپردازی ارگ بم انجام شده و مسافران می‌تواند ساعت بیشتری را در این مکان تاریخی بمانند.

 

فعالی با اشاره به وجود مرقد مطهر شهید سلیمانی در کرمان، بیان کرد: استان کرمان دارد شرایط ویژه‌ای را دارد و پیش‌بینی می‌شود مانند دوره‌های قبل و مراسم سالگرد حاج قاسم، زائران زیادی را در کرمان داشته باشیم و پیش‌بینی لازم برای بازدید این مسافران از امکان تاریخی و فضاهای گردشگری کرمان انجام شده است.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر
بخش خبری دوشنبه 26 تیر ماه

آخرین اخبار