در آستانه ایام فاطمیه (س) سومین سالگرد شهادت سردار دلها؛
استان کرمان معطر به عطر ۱۱ شهید گمنام دوران دفاع مقدس شد

استان کرمان در روزهای پایانی ایام فاطمیه (س) و در آستانه سومین سالگرد شهادت سیدالشهدای جبهه مقاومت شهید سلیمانی، معطر به عطر شهدای گمنام دوران دفاع مقدس شد.
شهید گمنام

به گزارش سپهر بردسیر، استان کرمان در روزهای پایانی ایام فاطمیه (س) و در آستانه سومین سالگرد شهادت سیدالشهدای جبهه مقاومت شهید سپهبد قاسم سلیمانی، معطر به عطر شهدای گمنام دوران دفاع مقدس شد.

 

در آیین استقبال از پیکر مطهر این شهدا فداکار استاندار کرمان، نمایندگان مردم استان کرمان در مجلس شورای اسلامی، سردار نظری فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان، امیر ساسانیان معاون هماهنگ کننده قرارگاه منطقه‌ای جنوب شرق ارتش و تعداد زیادی از مسئولان استان کرمان حضور داشتند.

 

سرهنگ محمود مهدوی‌فرد مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آثار کرمان در گفت‌وگو با تسنیم با تسلیت ایام فاطمیه (س)، اظهار داشت: امروز استان کرمان میزبان پیکر مطهر 11 شهید گمنام دوران هشت سال دفاع مقدس است.

 

وی با بیان اینکه این 11 شهید در این هفته که همزمان با ایام پایانی فاطمیه است در شش شهرستان استان کرمان تشییع و تدفین می‌شوند، افزود: پیکر مطهر شش شهید گمنام در شهر کرمان و پنج شهید دیگر در شهرستان‌های رفسنجان، سیرجان، جیرفت، بم و نرماشیر تدفین می‌شوند.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آثار کرمان با اشاره به اینکه استقبال از شش شهید گمنام دوران دفاع مقدس از ساعت 8 صبح امروز، در فرودگاه کرمان آغاز شده است، گفت: تشییع خودرویی این شهدا تا معراج شهدای کرمان انجام می‌شود.

 

وی با بیان اینکه در طول این چند روز تا شهادت حضرت فاطمه (س) پیکر مطهر این شهدا مهمان مردم کرمان است، ادامه داد: این شهدا در این چند روز در مراسم و مناسبت‌های مختلف شهر کرمان حضور دارند.

 

مهدوی‌فرد با اشاره به اینکه آیین تشییع و خاکسپاری این شهدا برای اولین بار همزمان با تجمع فاطمی مردم کرمان برگزار می‌شود، بیان کرد: به برکت پیکر مطهر این شش شهید، ساعت 9 صبح سه شنبه همزمان با روز شهادت حضرت زهرا (س) برگزاری تجمع فاطمی مردم کرمان را داریم.

 

وی با بیان اینکه این تجمع در خیابان شریعتی شهر کرمان، حد فاصل چهارراه سمیه و چهارراه حضرت ولیعصر(ع) برگزار می‌شود، گفت: بعد از برگزاری مراسم تشییع، خاکسپاری این شهدا در نقاطی که مشخص شده انجام می‌شود.

 

 ارتباط با شهیدان ما را از انحراف در مسیر دین نجات می‌دهد
سعید شعرباف، شهردار کرمان نیز از با بیان اینکه ششم دی‌ماه امسال همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س)، پیکر مطهر چهار شهید گمنام دوران دفاع مقدس در چهار پارک شهر کرمان به خاک سپرده می‌شوند، اظهار داشت: پارک شهید احمد هدایت واقع در بلوار پزشک در منطقه دو، پارک شهید مطهری واقع در منطقه سه، پارک فروغ واقع در خیابان شهید دستغیب در منطقه چهار شهر کرمان و زمین ورزشی در محله سعیدی ابتدای جاده کوهپایه، میزبان پیکر پاک این شهدا هستند.
 
 

شهردار کرمان گفت: شهرداری در حال ساخت و نصب اِلمان در ارتباط با این شهدای گمنام در پارک‌های مذکور و همچنین در قرارگاه منطقه‌ای نزاجا جنوب‌شرق، روبه‌روی بیمارستان شهید باهنر است.

 

انتهای پیام / 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر
بخش خبری دوشنبه 26 تیر ماه

آخرین اخبار