مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان:
استخدام معلمان بومی در کرمان با رعایت عدالت انجام می‌شود

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان بر رعایت دقت و عدالت در بومی گزینی در استخدام معلمان تاکید کرد.
رضایی آموزش و پرورش کرمان

به گزارش آسمان‌بردسیر، مهر نوشت: رضا رضایی مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان در دومین جلسه شورای آموزش و پرورش استان کرمان در سال جاری که با حضور استاندار و نماینده ولی‌فقیه در استان در سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری کرمان برگزار شد، اظهار داشت: برای ارتقا و توانمندسازی نیروهای شاغل در مدارس غیر دولتی استان در تابستان سال جاری با هماهنگی حوزه علمیه، دانشگاه فرهنگیان و شورای مؤسسان مدارس غیر دولتی کلاس‌های ضمن خدمت برگزار می‌شود که هزینه این کلاس‌ها ۴۰ درصد بر عهده خود معلمان و ۶۰ درصد بر عهد مؤسس است.

 

وی عنوان کرد: گزینش معلمان که در مدارس غیر دولتی مشغول به تدریس می‌شوند باید تا قبل از شروع سال تحصیلی جدید در اول مهرماه انجام شده باشد و نیروی‌های بدون گزینش به هیچ عنوان در مدارس غیر دولتی نمی‌توانند فعالیت داشته باشند.

 

رضایی تصریح کرد: در زمینه تأمین آب و برق و … معاون عمرانی استاندار پیگیری لازم را انجام خواهد داد و ما مشکلی در زمینه آب و برق و گاز و… در مدارس نخواهیم داشت.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: با درخواست تأسیس دو مدرسه نمونه دولتی در شهرستان‌های بردسیر و ارزوئیه موافقت شده است.

 

وی با اشاره به اینکه در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی باید دستگاه‌های مختلفی مانند علوم پزشکی استان، استانداری، مدیرکل اجتماعی استانداری، تأمین اجتماعی و … با ما همکاری لازم را داشته باشند، ابراز داشت: قرار شد با همکاری همه این دستگاه‌ها کلاس‌های آموزشی برای توانمندسازی مشاوران مدارس تا قبل از شروع سال تحصیلی جدید برگزار شود.

 

وی در زمینه سهمیه استخدام بومی‌گزینی نیروی انسانی در آموزش و پرورش نیز گفت: کلانتری‌ها برای تأیید بومی بودن فرد برای استخدام در آموزش و پرورش باید یک برگه را تأیید کنند که در این زمینه اعتراضاتی داشتیم به همین دلیل تصمیم گرفتیم برای رفع این مشکل جلسه‌ای با فرماندهی انتظامی استان برگزار کنیم و به یک راهکار خوب در این زمینه برسیم تا در سهمیه بومی‌گزینی عدالت رعایت و حقی از کسی ضایع نشود.

 

رضایی ادامه داد: از ابتدای سال تحصیلی جدید ۲۰ درصد به هزینه‌های کلاس‌های فوق برنامه مدارس هیئت امنایی و غیر دولتی استان افزوده خواهد شد.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر
بخش خبری دوشنبه 26 تیر ماه

آخرین اخبار