علیرمضانی مدیرکل صدا و سیمای استان کرمان؛
اعلام برنامه‌های ویژه صدا و سیمای کرمان در نوروز و ماه مبارک رمضان

مدیرکل صدا و سیمای استان کرمان با اشاره به اینکه برای نخستین بار پنج کار تولیدی فاخر نمایشی در عید نوروز از شبکه پنج کرمان پخش می‌شود گفت: آیین جمع‌خوانی قرآن کریم از حسینیه ثارالله کرمان به‌صورت زنده پخش می‌شود.
علیرمضانی مدیرکل صدا و سیمای استان کرمان
 

به گزارش آسمان بردسیر، احمد علیرمضانی مدیرکل صدا و سیمای استان کرمان در گفت‌وگو با تسنیم، با تبریک فرارسیدن عید نوروز اظهار داشت: ویژگی عید نوروز امسال تقارن با ماه رمضان است و صدا و سیما هم به همین مناسبت ویژه برنامه‌های بسیار خوبی تدارک دیده که امیدواریم مورد توجه و رضایت مردم قرار بگیرد.

 

وی با بیان اینکه برنامه سال تحویل در رادیو به مدت تقریبی 4 ساعت برگزار می‌شود از پخش زنده برنامه سال تحویل تلویزیون از عمارت موسی‌خانی شهربابک خبر داد و گفت: این برنامه هر ساله در مکان‌های مختلف مذهبی و تاریخی اجرا می‌شود که برای اولین سال است که از شهربابک پخش داریم اما همزمان از گلزار شهدای کرمان و مرقد مطهر شهید سپهبد قاسم سلیمانی نیز تصویر داریم.

 

مدیرکل صدا و سیمای استان کرمان با اشاره به اینکه در این برنامه بخش‌های متعددی پیش‌بینی شده و در این بخش‌ها از نخبگان استان در زمینه‌های مختلف برای مصاحبه استفاده شده که زنده پخش می‌شود افزود: همکاران ما در تلویزیون و رادیو برنامه‌های خوبی برای نوروز و ماه رمضان تدارک دیده‌اند که جا دارد از زحمات آنها تقدیر کنم.

 

وی با بیان اینکه برنامه‌های ویژه افطار و سحر در رادیو و تلویزیون برنامه‌ریزی شده است و هر روز پخش داریم خاطر‌نشان کرد: به‌عنوان مثال برنامه ویژه سحر با عنوان “خوش یَهتین”(خوش آمدید) به معنای خوش آمدید، نامگذاری شده و سعی شده در نامگذاری برنامه‌های رادیو اسامی در زمینه لهجه کرمانی انتخاب شود.

 

علیرمضانی با اشاره به اینکه در این برنامه‌ها از کارشناسان معارف دینی استفاده شده و یا نیازهایی که مسافران نوروزی در زمینه اطلاع از وضعیت جاده‌ها و یا هواشناسی دارند، اطلاع‌رسانی می‌شود گفت: در برنامه‌های رادیو و تلویزیون اماکن و ابنیه تاریخی و جاذبه‌های گردشگری استان کرمان در نقاط مختلف معرفی می‌شود.

 

وی با بیان اینکه امسال برای اولین بار در صدا و سیمای مرکز کرمان 5 کار تولیدی نمایشی که کارهای فاخری هم هستند در ایام عید نوروز پخش می‌شود اظهار داشت: این تولیدات همه از تولیدات صدا و سیمای کرمان است.

 

مدیرکل صدا و سیمای استان کرمان عنوان کرد: سریال “راز ناتمام” در مورد شخصیت شهید باهنر یکی از این تولیدات فاخر استان کرمان است که قبلاً از شبکه یک پخش شده اما در ایام عید نوروز از شبکه کرمان نیز پخش می‌شود و سریال ویژه‌ای است.

 

وی بیان کرد: مسابقه تلویزیونی “سرباز حاج قاسم” یک مسابقه هیجانی است که در یکی از جزایر جنوب کشور با همکاری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ضبط شده و در ایام عید نوروز از شبکه کرمان پخش می‌شود.

 

علیرمضانی با اشاره به اینکه “نبرد رباط‌ها” یک مسابقه مهیج دیگر است که این برنامه نیز در شهر کرمان و با حضور گروه‌های ساخت رباط از سراسر کشور تولید شده است افزود: برنامه‌ریزی شده که این مسابقه در ایام عید نوروز در حدود 14 قسمت پخش شود که برای نخستین بار است.

 

وی از پخش سریال تلویزیونی” مهمانی شیرین” در ایام عید نوروز امسال خبر داد و گفت: این سریال نیز از تولیدات مرکز کرمان است که داستان خوبی دارد و 13 قسمت است.

 

مدیرکل صدا و سیمای استان کرمان تله فیلم ” هادرم باش” را یک کار تولیدی فاخر عنوان کرد و اظهار داشت: این تله فیلم داستان زیبای یک جوان است که همه فکر می‌کنند معتاد شده و او سعی می‌کند ثابت کند که اینگونه نیست.

 

وی بیان کرد: تله فیلم ” هادرم باش” در یکی از شهرستان‌های استان کرمان تولید شده و در آن فرهاد جم یکی از بازیگران مشهور سینمای ایران نیز بازی می‌کند و کار فاخری تولید شده که در ایام عید نوروز از شبکه پنج کرمان پخش می‌شود.

 

آیین جمع‌خوانی قرآن کریم از حسینیه ثارالله کرمان به‌صورت زنده پخش می‌شود

علیرمضانی با بیان اینکه آیین جمع‌خوانی قرآن کریم در استان کرمان یک برنامه ابتکاری از صدا و سیمای مرکز کرمان است که توفیق داریم سال‌ها این مراسم معنوی را در ماه مبارک رمضان برگزار می‌کنیم، اظهار داشت: همکاران صدا و سیما نیز برگزاری این مراسم را یک افتخار برای خود می‌دانند و بعضاً اگر از سوی دستگاه‌های دیگر هم همکاری هم نشده، اجازه ندادیم که چراغ این مراسم در استان خاموش شود و این مراسم جزو باقیات و صالحات است.

 

وی با اشاره به اینکه مراسم جمع‌خوانی قرآن کریم در استان کرمان به یک افتخار برای مردم تبدیل شده است و هر ساله جمعیت زیادی در این مراسم شرکت می‌کنند، گفت: از زمان پخش مستقیم مراسم جمع‌خوانی قرآن کریم از شبکه کرمان میزان تمایل نوجوانان و جوانان به قاری شدن در استان نیز افزایش پیدا کرده که این نشانه اثرگذاری بسیار زیاد این آیین در جامعه به ویژه در بین نسل جوان است.

 

مدیرکل صدا و سیمای استان کرمان با بیان اینکه در این مراسم از قاریان برجسته استان برای قرائت قرآن استفاده می‌شود، ادامه داد: در واقع چهره‌های قرآنی استان در قالب برگزاری این جمع خوانی به جامعه معرفی شدند و خوشبختانه در برگزاری این مراسم، الگوپذیری هم داشته‌ایم.

 

وی با اشاره به اینکه در کنار جمع خوانی قرآن، هر روزه تفسیر قرآن نیز در برنامه است و حدود ده دقیقه قبل از آغاز برنامه از علمای دین برای تفسیر قرآن استفاده شده است، بیان کرد: امسال نیز مراسم جمع خوانی قرآن کریم که به صورت پخش مستقیم از شبکه کرمان پخش می‌شود در حسینیه ثارالله شهر کرمان برگزار خواهد شد.

 

علیرمضانی با بیان اینکه زمان مراسم جمع‌خوانی قرآن با توجه به اینکه امسال ساعت رسمی کشور تغییر نمی‌کند به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شده که حدود یک‌ساعت قبل از اذان مغرب مراسم تمام شود تا مردم بتوانند به موقع به افطار برسند، افزود: این مراسم از ساعت 16:15 دقیقه با تفسیر قرآن آغاز می‌شود و بعد از آن آیین جمع خوانی قرآن را داریم.

 

وی با اشاره به اینکه جلسات متعددی در این زمینه برگزار شده و نهادهای مختلف از استانداری و شهرداری و سایر نهادها با ما همکاری دارند که هر کدام بسته به ظرفیتی که دارند گوشه‌ای از کار را برمی‌دارند، ادامه داد: استانداری کرمان هر سال در ساخت دکور برنامه کمک می‌کند.

 

مدیرکل صدا و سیمای استان کرمان با بیان اینکه تعدادی از هیئت‌های مذهبی از جمله هیئت رزمندگان اسلام در اجرای برنامه همکاری دارند، گفت: امسال با همکاری آموزش و پرورش که مهدهای کودک زیرمجموعه آن است یک فضا برای نگهداری و بازی کودکان و اجرای برنامه‌های فرهنگی برای بچه‌ها ایجاد می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه دکور برنامه در حال نصب بوده و مراحل آخر کار نیز در حال انجام است، افزود: سپاه ثارالله استان کرمان و نیروی انتظامی هم برای تامین امنیت و نظم مراسم و کنترل ترافیک با ما همکاری دارند.

 

علیرمضانی با بیان اینکه تیمی از گروه‌های مردمی برای انتظامات داخل و چیدن رحل و قرآن فعالیت می‌کنند، اظهار داشت: خدمت به قرآن کریم به‌عنوان کتاب آسمانی مسلمانان و معجزه پیامبر (ص) برکات زیادی دارد و جامعه قرآنی از آسیب‌ها در امان است.

 

وی بیان کرد: این آمادگی وجود دارد تا روستاها و شهرهایی که آمادگی دارند همزمان با حسینیه ثارالله مراسم جمع خوانی قرآن کریم را برگزار کنند با هماهنگی و یکسری آموزش‌های لازم، مراسم جمع خوانی آن نقطه در یک قاب کوچک گوشه تصویر پخش شود.

 

مدیرکل صدا و سیمای استان کرمان با اشاره به اینکه هماهنگی‌های لازم برای پخش مراسم جمع خوانی قرآن کرمان از سایر شبکه‌های ملی شده و این امکان وجود دارد که برنامه ضبط شده در سایر ساعات شبانه روز از تلویزیون پخش شود، گفت: جمعیت جمع خوانی قرآن کریم بسیار خوب است و به همین دلیل سایر شبکه‌ها از جمله شبکه قرآن از پخش آن استقبال می‌کند.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر
بخش خبری دوشنبه 26 تیر ماه

آخرین اخبار