|فجرانقلاب| مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان خبر داد:
افتتاح 1762 واحد مسکن روستایی در ایام الله دهه فجر در کرمان

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کرمان گفت: یک هزار و 762 مسکن روستایی در دهه فجر سال جاری افتتاح می شود.
بنیاد مسکن کرمان

به گزارش آسمان بردسیر، علی اکبر سلطانی نژاد مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان در نشست خبری با اصحاب رسانه  ضمن ارائه گزارشی از عملکرد این نهاد مردمی گفت: تدبیر امام راحل به گونه‌ای بود که در کنار سازمان مسکن آن زمان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شکل بگیرد زیرا در آن زمان چالش هایی برای محرومان وجود داشت که عملا خانه دار شدن آن‌ها امری دور از باور بود، بنابر این را در راستای رفع چالش‌های حوزه مسکن، در روستاها و شهرهای کوچک بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تاسیس شد.

 

وی با بیان این مطلب که بزرگترین نقطه جمعیتی در کشور در روستاها بود و  مسکن محرومین نیز  هنوز در روستاهاست، اظهار کرد: برای رفع مشکلات زیر ساختی روستاها بنیاد مسکن ورود کرد تا ضمن ساخت منازل برای روستاییان این مناطق را نیز آباد کند، البته در مواقع حوادث برای بهسازی و بازسازی مسکن نیز برعهده بنیاد مسکن است.

 

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان، اظهار کرد: استان کرمان دارای 5600 روستا است و دومین استان به لحاظ تعداد روستاست که بیشترین مساحت روستایی را دارد و هنوز هم مهارت اصلی زندگی مردم با منش و معاش روستایی است،  70 شهر استان کرمان زیر 25 هزار نفر جمعیت دارند.

 

وی اذعان کرد: به برکت انقلاب اسلامی و تلاش شبانه روزی هم اکنون تمامی روستاهای استان کرمان تهیه طرح شده اند و همه آنها دارای طرح هادی هستند و کرمان جزو استان هایی است که وارد فاز حیات معکوس شده است و برای سال جاری 300 روستا را بازنگری معکوس کرده‌ایم و کرمان از همه استان‌ها در این زمینه جلوتر است.

 

سلطانی نژاد افزود: استان کرمان رتبه اول یا دوم در جذب اعتبارات برای معابر روستایی بوده است و 70 درصد روستاهای استان شامل عمران روستایی در عرصه زیر ساختی آسفالت جدول گذاری و غیره …شده اند.

 

مدیر کل بنیاد مسکن از ساماندهی اراضی تصرفی در روستاها، نام برد و گفت: در سالیان گذشته زمین هایی واگذار شده توسط دهیاری ها و شوراهای محلی که اصلا صاحب آنها مشخص نبوده است و البته طرح هادی هم نداشتند بنابراین در قالب ماده 4 قانون سامانده یاین اراضی و زمین ها را تعیین تکلیف کرده ایم که با این اقدام بسیاری از پرونده‌های قضایی کم شده است اما بخش زیادی از این ساماندهی اراضی هنوز باقیمانده است.

 

وی به سند توسعه چهارم و پنجم با تمام کم کاری‌هایی که در حوزه مقاوم سازی صورت گرفته بود اشاره کرد و گفت:  در دهه هشتاد و اوایل دهه 90 میزان مقاوم سازی مسکن روستایی در استان کرمان 30 درصد بوده و اکنون به حدود 64 درصد رسیده است که این عدد رشد دو برابری را نشان می دهد.

 

سلطانی نژاد صمیمانه از همه مدیران و کارکنان بانک ها تشکر کرد، و گفت: گرچه تحرکاتی در استان حلزون وار صورت گرفته است اما راضی کننده نیست و  بانک‌ها در پرداخت تسهیلات تا پایان سال برای مسکن روستایی باید همتی مضاعف‌تر از خود نشان دهند.

 

مدیر کل بنیاد مسکن اذعان کرد: در همه شهرهایی که تا کنون در قالب جهش ملی مسکن، زمین تامین شده است، بنیاد مسکن در حال انجام کار است و  روز سه شنبه نیز پروژه 400 واحدی کلنگ زنی و برخی از واحد های آماده شده در شهرستان انار نیز افتتاح خواهند شد.

 

سلطانی نژاد با اشاره به اینکه در تامین زمین چند شهر از جمله شهرهای کرمان و سیرجان دچار مشکل هستیم، عنوان کرد: در چندین شهر مثل، انار، بافت، خورسند، شهربابک و بردسیر در دهه فجر کلنگ زنی یا افتتاح واحد های ساخته شده مسکن را داریم.

 

وی به افتتاح معبر 600 روستا با اعتبار 450 میلیارد تومان در دهه فجر اشاره کرد و گفت: از دهه فجر 1400 تا دهه فجر 1401 معبر بیش از  هزار  روستا به بهره برداری رسیده است و عملیات اجرایی بهسازی معبر و جدول گذاری 150 روستا با اعتبار 160 میلیارد تومان در این ایام آغاز و یک هزار و  761 مسکن روستایی نیز به بهره برداری می‌رسند.

 

مدیرکل بنیاد مسکن استان کرمان گفت: اعتبار تسهیلات 200 میلیون تومانی برای 14 هزار واحد روستایی در سال جاری اخذ شده است که از آبان ماه این اعتبار ابلاغ شد که تاکنون 11 هزار مورد آن به بانک معرفی و 5300 مورد نیز انعقاد قرارداد شده است که لازم است بانک ها سرعت بیشتری در پرداخت تسهیلات داشته باشند تا تمام اعتبار اخذ شده جذب شود.

 

وی در پایان خاطر نشان کرد: تعداد 44 هزار نفر در طرح جهش ملی مسکن شهر کرمان واجد شرایط شده اند که متاسفانه نیازمند همت جهادی مدیران  است زیرا در تامین زمین باید تسریع و در خدمات زیربنایی به صورت ویژه نگاه شود زیرا مسکن برخی از شهرها مانند کرمان، بردسیر، شهربابک حتی آب ندارد.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر
بخش خبری دوشنبه 26 تیر ماه

آخرین اخبار