مدیر کل غله استان کرمان خبر داد؛
افزایش ۶۰ درصدی تولید گندم در استان کرمان

ماهری مدیر کل غله استان با اشاره به افزایش ۶۰ درصدی تولیدگندم در استان گفت پیش بینی می‌شود تا پایان فصل برداشت ۳۴۰ هزار تن محصول برداشت شود
کاشت گندم

به گزارش آسمان‌بردسیر، صداوسیما نوشت: مدیرکل غله استان با شاره به برداشت گندم از یکماه پیش در استان گفت اولین برداشت گندم از جنوب استان و شهرستانهای رودبار جنوب،قلعه گنج و منوجان آغاز شده و امسال تولید گندم  60 درصد افزایش نشان میدهد. 

 

ماهری با اشاره به اینکه با برداشت گندم درمناطق جنوبی سیلوهای ذخیره نیز آماده دریافت گندم هستندگفـت: با برداشت گندم امسال 40تا 50درصد میزان خرید گندم از کشاورزان رشد داشته است.

 

وی گفت: با توجه به اقلیم متنوع استان کرمان برداشت ها متفاومت است و تا ماه های آینده ادامه خواهد داشت و همزمان با ذخیره در سیلوها مصرف نیز انجام میشود و سیلوهای استان تقریبا 70 هزار تن دیگر ظرفیت ذخیره دارند.

 

لطفعلی زاده معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی شمال استان نیز با اشاره به اینکه در مناطق سردسیر استان هنوز تا سه ماه دیگر برداشت گندم ادامه داردگفت شهرستانهای بافت ،رابر،بردسیر،زرند،وسایر شهرستانهای شمالی همچنان مزارع گندم سرسبزدارند و تا شهریور به مرور برداشتها ادامه خواهد داشت.

 

وی افزود امسال پیش بینی شده تا پایان فصل برداشت 340 هزار تن محصول گندم برداشت و در سیلوهای استامن ذخیره شود.

 

در جنوب استان امسال 160هزار تن گندم تولید شده که نسبت به میانگین 120هزار تنی سال گذشته افزایش چشمگیری دارد.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر
بخش خبری دوشنبه 26 تیر ماه

آخرین اخبار