وزارت بهداشت اعلام کرد؛
افزایش ۹۰ درصدی مصرف روزانۀ سیگار در زنان ایرانی

بررسی‌ها نشان می‌دهند که افزایش مصرف دخانیات در سال‌های ۱۳۹۵ تا ۱۴۰۰ در گروه سنی بالای ۱۸ سال به گونه‌ای است که مصرف دخانیات در مردان حدود ۳ درصد و در زنان ۱۱ درصد افزایش یافته است
سیگار دختر

به گزارش آسمان‌بردسیر، رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: «بررسی‌ها نشان می‌دهند که افزایش مصرف دخانیات در سال‌های ۱۳۹۵ تا ۱۴۰۰ در گروه سنی بالای ۱۸ سال به گونه‌ای است که مصرف دخانیات در مردان حدود ۳ درصد و در زنان ۱۱ درصد افزایش یافته است».

 

جعفر جندقی افزود: «آمارها نشان می‌دهند که در گروه سنی بالای ۱۸ سال، مصرف قلیان نسبت به سال ۱۳۹۵ حدود ۵۴ درصد افزایش داشته است».

 

وی ادامه داد: «روند افزایش مصرف دخانیات در سال‌های ۱۳۹۵ تا ۱۴۰۰ در گروه سنی ۱۸ تا ۲۴ سال این طور است که  مصرف دخانیات در بین زنان حدود ۹۰ درصد و در بین مردان ۳۴ درصد افزایش یافته است و مصرف روزانۀ سیگار بین زنان حدود ۹۰ درصد و در بین مردان نیز ۴۶ درصد افزایش یافته است».

 

به گزارش فردای‌کرمان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، جندقی بیان کرد: «بررسی‌ها نشان می‌دهند که روند افزایش مصرف دخانیات در سال‌های ۱۳۸۶ تا ۱۳۹۵ در گروه سنی ۱۳ تا ۱۵ سال بوده است».

 

وی گفت: «متاسفانه مصرف دخانیات در بین نوجوانان ۱۳ تا ۱۵ ساله بیش از ۱۳ درصد افزایش داشته و افزایش مصرف سیگار در میان دختران نوجوان نیز ۱۳۳ درصد بوده است. این یک زنگ خطر برای سلامتی مردم خواهد بود».

 

انتهای پیام/

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر
بخش خبری دوشنبه 26 تیر ماه

آخرین اخبار