آیت‌الله خاتمی نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان:
امام صادق(ع) تبیین‌کننده مکتب اسلام است

عضو فقهای شورای نگهبان گفت: امام صادق علیه‌السلام در حقیقت تبیین‌کننده مکتب اسلام و در عرصه اسلام ناب محمدی در زمره روسای تبیین اسلام ناب محمدی است.
سید احمد خاتمی

به گزارش آسمان بردسیر، آیت‌الله سید احمد خاتمی نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری در گفتگویی ضمن عرض تسلیت شهادت امام جعفر صادق علیه‌السلام گفت: مکتب تشیع که ما برآنیم پیامبر(ص) آن را نشان داد، چهارچوب‌های متقن و مستند داشت، متأسفانه تا زمان امام صادق علیه‌السلام به امامان فرصت ندادند که این چهارچوب تبیین شود.

 

وی ادامه داد: در زمان امام باقر و امام صادق علیهم‌السلام که درگیری بین بنی‌عباس و بنی‌امیه اوج گرفت این دو امام بزرگوار از این فرصت طلایی استفاده کردند و تمام ابعاد مکتب تشیع را تبیین کردند، به ویژه امام صادق علیه‌السلام با چهار هزار روایت‌گر مکتبش فقه، تفسیر، اخلاق، سیاست و علوم دیگر را تبیین کردند و شاگردان برجسته این امامان توانستند مذهب تشیع را معرفی کند و به همین دلیل است که امام صادق علیه‌السلام رئیس مذهب تشیع نامیده شد.

 

عضو فقهای شورای نگهبان ابراز کرد: در واقع باید امام صادق علیه‌السلام را رئیس تبیین مکتب اسلام معرفی کرد، به دلیل آن‌که اگر امام باقر و امام صادق علیهم‌السلام نبودند که اسلام ناب محمدی را تبیین کنند، از اسلام چیزی جز خرافات باقی نمی‌ماند و چهار مذهب فقهی معروف اهل سنت حنبلی‌ها پیروان مکتب احمد ابن حنبل که شاگرد شافعی است که او از دیگر امامان اهل سنت است.

 

وی افزود: شافعی، شاگرد محمد ابن حسن شیبانی است، او شاگرد ابوحنیفه است، ابوحنیفه می‌گوید اگر دو سالی که در محضر امام صادق علیه‌السلام نبودم، بیچاره می‌شدم؛ معنا این حرف این است که این امام اهل سنت می‌گوید مدیون امام صادق علیه‌السلام است.

 

آیت‌الله خاتمی خاطرنشان کرد: امام صادق علیه‌السلام در حقیقت تبیین‌کننده مکتب اسلام و در عرصه اسلام ناب محمدی در زمره روسای تبیین اسلام ناب محمدی است.

 

انتهای پیام/

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر
بخش خبری دوشنبه 26 تیر ماه

آخرین اخبار