آیت الله خاتمی نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان:
انتقاد درست و سازنده به مسئولین، تضعیف نظام نیست/دشمنان ولایت فقیه و حجاب را هدف قرار داده‌اند

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان گفت: مجالس مؤمنین کانون‌های نوری هستند که افراد در این شب‌ها در آن جمع شده و یاد خدا می‌کنند و این کانون‌ها گاهی مصلی‌ها، گاهی مساجد و حسینیه‌ها و گاهی حتی یک خانه است.
سید احمد خاتمی

به گزارش آسمان بردسیر، تسنیم نوشت: آیت‌الله سیداحمد خاتمی، در جمع شب زنده‌داران نخستین شب لیالی قدر در مصلی بزرگ امام علی علیه السلام کرمان با اشاره به اینکه 12 ماه قمری در سال داریم که سه ماه آن، گل ماه‌های سال است، اظهار داشت: در هیچ یک از ماه‌های سال به این اندازه سفارش به روزه و دعا نشده است و این سه ماه، ماه‌های رجب، شعبان و رمضان هستند.

 

وی با اشاره به اینکه گُل این سه ماه هم ماه مبارک رمضان، گُل ماه رمضان لیالی مبارک قدر است و در بین این سه شب شب بیست و سوم گُل شب‌های قدر بوده و اهمیت ویژه‌ای دارد، بیان کرد: در ارتباط با شب‌های قدر سه برخورد وجود دارد که یکی برخورد، برخورد افراد غافل و بی‌توجه است که رمضان و غیررمضان برای آنان فرقی ندارد و این افراد خسران‌زده هستند و روزی چشم باز کرده و “ای کاش” می‌گویند که دیگر برای آنها فایده‌ای ندارد.

 

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری از مجالس احیای شب‌های قدر به عنوان کانون نور یاد کرد و گفت: مجالس مؤمنین کانون‌های نوری هستند که افراد در این شب‌ها در آن جمع شده و یاد خدا می‌کنند و این کانون‌ها گاهی مصلی‌ها، گاهی مساجد و حسینیه‌ها و گاهی حتی یک خانه است.

 

وی با بیان اینکه برخورد دوم با شب‌های احیا، برخورد تشریفاتی است، افزود: برخورد تشریفاتی با این شب‌ها یعنی ندانیم و نفهمیم که در این شب‌ها چه می‌گوییم، چه می‌خواهیم و چه انجام می‌دهیم اما این برخورد خیلی بهتر از برخورد اول است گرچه درک شب قدر فوق این تشریفات است.

 

خاتمی با اشاره به اینکه اگر در کنار گفتن ذکر و نام خدا، یاد خدا باشد این شب زنده‌داری احیای واقعی می‌شود و برخورد سوم با شب قدر این است که هدفمند “خدا خدا” بگوییم و اعمال را به‌جا آوریم به گونه‌ای که آینده زندگی خود را هدفمند رقم بزنیم، ادامه داد: این برخورد در یک کلمه تحول خلاصه می‌شود؛ اینکه آدم عوض شود و بعد از مراسم احیای انسان قبلی نباشد و روح احیا همین است که اگر به این برسیم به روح احیا رسیده‌ایم.

 

وی با بیان اینکه برنامه این تحول بسیار دقیق است و با این نگاه باید به سراغ مفاتیح و اعمال این شب‌ها برویم، افزود: در هر سه شب قدر دو مطلب تاکید شده که یکی از آنها استغفار است و این تحول جز به تصمیم از خداحافظی از گناه نمی‌گذرد.

 

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه بشر غیرمعصوم ممکن است گناه کند، اما در شب قدر باید با خدا پیمان ببندیم که نمی‌خواهیم گناه کنیم، بیان کرد: اهل تقوا کسی نیست که اصلاً گناه نکنند، کسی از که پس از گناه بلافاصله استغفار می‌کند و در روایات آمده که بیشتر جهنمی‌ها کسانی هستند که امروز و فردا می‌کنند و هیچ تضمینی برای زنده ماندن انسان وجود ندارد.

 

وی با بیان اینکه گناهان انسان تنها مختص گناهان بزرگ نیست، ادامه داد: برخی گناهان فردی، برخی خانوادگی مانند بداخلاقی، اهانت به همسر و فرزندان و بعضی فرهنگی و اجتماعی مانند بدحجابی است، گفت: بدحجابی گناهی است که بنیان خانواده را فرو می‌ریزد، آرامش جامعه را می‌گیرد و به بنیان نظام اسلامی آسیب می‌رساند.

 

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه آندلس با فسق، فجور و فحشا از طومار کشورهای اسلامی حذف شد، افزود: امروز دشمنان ما ولایت فقیه و حجاب ما را هدف قرار داده‌اند و باید بدانیم که بانوان ایرانی با حجاب بودند.

 

وی با بیان اینکه حتی اردوگاه دل بانوان بدحجاب هم خدا و عشق به حضرت زهرا (س) است، ادامه داد: استغفار از گناه بدحجابی با عمل به این دستور الهی و رعایت حجاب است تا دل حضرت زهرا (س) را شاد کند.

 

خاتمی تضعیف نظام اسلامی را گناه سیاسی عنوان کرد و گفت: البته باید به این نکته توجه داشت که انتقاد درست و سازنده به مسئولین، تضعیف نظام نیست، بلکه تضعیف آن است که فردی بگوید “نظام و ولی‌فقیه را قبول ندارم”.

 

وی با بیان اینکه دشمنان نظام به برخی پول می‌دهند تا علیه نظام بر روی دیوارها شعارنویسی کنند، اظهار داشت: این پول آلوده و نجس است؛ چهار میز چین، روسیه، کره شمالی و ایران در آمریکا است که بودجه میز ایران را دو برابر کرده‌اند.

 

خاتمی با اشاره به اینکه استغفار شب قدر را باید گسترده دید و از همه گناهان توبه کرد تا تحول شایسته در انسان شکل بگیرد، گفت: استغفار از دو کانال تبری از گناه و تصمیم بر گناه نکردن و از تولی می‌گذرد که در عصر غیبت، تولی با ولایت فقیه است که تولی با او تولی با اهل‌بیت (ع) است.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر
بخش خبری دوشنبه 26 تیر ماه

آخرین اخبار