رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی کرمان خبر داد؛
انیمیشن کرمانی، ۱۵ میلیاردی شد

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی کرمان گفت: اکران انیمیشن لوپتو که از اوایل آبان ماه آغاز شده، تاکنون ۱۵ میلیارد تومان فروش داشته است.
لوپتو

به گزارش آسمان بردسیر، رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی کرمان مجتبی اسدی گفت: انیمیشن «لوپتو» که اکران خود را از اوایل آبان ماه آغاز کرده، با جذب ۵۸۰ هزار مخاطب در سینما، توانسته به فروش ۱۴ میلیارد تومانی در گیشه سینما‌های کشور برسد.

 

او افزود: این انیمیشن در اکران سیار شهر‌های بدون سینما هم بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان فروش رفته است.

 

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی کرمان بیان داشت: انیمیشن سینمایی «لوپتو» به کارگردانی عباس عسکری و تهیه‌کنندگی محمدحسین صادقی،  نخستین محصول سینمایی مرکز انیمیشن سازمان سینمایی سوره است که با تکنیک سه بعدی در استودیو فراسوی ابعاد، به همت هنرمندان کرمانی تولید شده است.

 

او تصریح کرد: این انیمیشن توانسته جایزه ویژه دبیر در جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان و پروانه‌ی زرین برای بهترین دستاورد فنی و هنری  بخش بین‌الملل را به دست آورد و به دهمین جشنواره یونیورسال کیدز استانبول نیز راه یابد.

 

اسدی گفت: در گویش کرمانی «لوپتو» به اسبابک بازی‌ها و عروسک‌های دست‌ساز گفته می‌شود که قدیم‌ها، مادر‌ها برای فرزندان خود درست می‌کردند.

 

او افزود: در کل در  لوپتو  هم ماشین‌هایی با پلاک ۴۵ می‌بینیم که تاکیدی بر زیست‌بوم قصه شهر کرمان است.

 

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی کرمان بیان کرد: به طور کلی فضا و جغرافیای انیمیشن سرشار از المان‌های بومی ایرانی است و این سبب می‌شود مخاطب در هر کجای دنیا، وقتی «لوپتو» را می‌بیند با تصویر زیبا و رنگارنگی از کشور ایران روبه رو شود.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر
بخش خبری دوشنبه 26 تیر ماه

آخرین اخبار