کرمانی امام جمعه بردسیر :
اگر فرصت تبیین و روشنگری حقایق را از دست بدهیم مغلوب جنگ روایت از طرف دشمنان شده‌ایم

کرمانی امام جمعه بردسیر گفت : اگر فرصت تبیین و روشنگری حقایق را از دست بدهیم مغلوب جنگ روایت از طرف دشمنان شده ایم ممکن است دیگر فرصتی برای جبران باقی نماند.
امام جمعه بردسیر

به گزارش آسمان بردسیر، حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر کرمانی امام جمعه بردسیر در خطبه های نماز جمعه ی این هفته، ضمن تبریک میلاد حضرت علی (ع) گفت : اگر فرصت تبیین و روشنگری حقایق را در این روزها از دست بدهیم مغلوب جنگ روایت از طرف دشمنان شده ایم و ممکن است آینده سازان این انقلاب به سه عامل، بدبین شدن نسبت به انقلاب، بی اعتمادی نسبت به مسئولان و نا امیدی نسبت به آینده گرفتار بشوند و دیگر فرصتی برای جبران باقی نماند.

 

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب با کارآفرینان و تولیدکنندگان، اظهار داشت: با وجود پیشرفت ها در صنعت نظامی و حوزه های زیست فناوری، علمی و فضایی، اما همچنان نقد های روشن گرایی در این زمان بر اقتصاد ما وارد شده است.

 

حجت الاسلام کرمانی افزود : دهه سال ۹۰ سخت ترین سال ها از نظر اقتصاد بود زیرا سخت ترین تحریم ها از یک طرف و گره زدن حل تمام مشکلات با مذاکرات برجام از سویی دیگر، باعث افت اقتصاد و ایجاد مشکلات معیشتی و اقتصادی در زمان حال برای مردم شده است.

 

خطیب جمعه بردسیر ایام دهه فجر را فرصت مناسبی برای تبیین دستاوردهای ۴۴ ساله و معرفی انقلاب عنوان کرد و از همه مسئولان و نهادها درخواست کرد تا با معرفی دستاوردهای نهاد مربوطه و مقایسه آن با دوران قبل از انقلاب، شبهات فکری جوانان و نوجوانان را با پاسخ و تحلیل منطقی برطرف نمایند تا مغلوب جنگ روایت و ترکیبی دشمن نباشیم.

 

[pullquote] افزایش اضطراب و افسردگی نتیجه کم رنگ شدن معنویت، ایمان و تقوی در نهاد خانواده است[/pullquote]

امام جمعه بردسیر تقوی را از دیدگاه حضرت علی پناهگاهی دانست که انسان را از هر گمراهی مصون نگاه می دارد.

 

وی یکی از فضائل خاص حضرت علی(ع) را تولد در کعبه عنوان کرد و افزود: خداوند متعال از باب عظمت و اکرام، اینچنین آن حضرت را مورد لطف و احسان خود قرار داده است و این نشان دهنده جایگاه والای آن حضرت در محضر پروردگار است.

 

خطیب جمعه بردسیر با ذکر روایتی از پیامبر اکرم(ص) که می فرماید؛ به خدا قسم کسی غیر از خدا و من، علی را نمی شناسد، آن حضرت را افتخار شیعیان معرفی کرد و گفت: حضرت علی(ع) دریایی از انسانیت و مردانگی است که شناخت کامل فضائل و خصائل آن حضرت، برای بشر امری دست نیافتنی است.

 

امام جمعه بردسیر اشاره ای هم به درپیش بودن ۱۵ رجب سالروز ارتحال عقیله بنی هاشم، حضرت زینب کبری(س)، گفت: بصیرت واحد و منحصر به فرد حضرت زینب(س) این بود که، به هیچ عنوان امام زمان خودش را تنها نگذاشت.

 

حجت الاسلام کرمانی با اشاره به افزایش اضطراب و افسردگی در جوامع امروزی، و فراگیر شدن آن در خانواده ها، این معضل را نتیجه کم رنگ شدن معنویت، ایمان و تقوی در نهاد خانواده دانست و تصریح کرد: یکی از راهکار های کم کردن این افسردگی ها و پریشانی ها، پیوند با خدا و استفاده از ایام البیض اعتکاف و بهره بردن از معنویات در ماه رجب است.

 

وی یکی از برجسته ترین ویژگی های حضرت علی(ع) را قربانی کردن خویش در برابر تکلیف الهی بیان کرد و گفت: ماجرای زندگی حضرت علی(ع) بر محور تکلیف و دوری از لهو و لعب زندگی دنیوی استوار گشته بود.

 

انتهای پیام/ 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر
بخش خبری دوشنبه 26 تیر ماه

آخرین اخبار