مروری بر تفاهم‌نامه استانداری کرمان با ایمیدرو؛
ایده‌ای کارآمد برای اشتغال سربازان در صنایع معدنی

مهارت آموزی سربازان در صنایع معدنی با ایده استانداری کرمان برای نخستین بار در کشور، فصلی جدید پیش روی قشر جوان آماده به کار استان می‌گشاید که در این زمینه افراد حین خدمت سربازی می‌توانند ضمن مهارت آموزی، زمینه اشتغال خود را در حوزه صنعت و معدن نیز فراهم کنند.
کارگر
 

به گزارش آسمان بردسیر، ایرنا نوشت: اشتغال همواره به عنوان یکی از دغدغه های اصلی قشر جوان و سربازان استان کرمان محسوب می شود، بویژه اینکه نرخ بیکاری دانش آموختگان طی سال های اخیر همواره فزاینده بوده است.

 

از طرفی عده‌ای سپری کردن عمر ۲ ساله خود را در خدمت مقدس سربازی نامرتبط با حرفه و شغل آینده خود می دانند و از طرف دیگر مسائل اقتصادی و اشتغال در آغاز جوانی موضوعی بسیار مهم برای افراد به شمار می رود.

 

در واقع خلاء مهارت آموزی و فراهم نمودن زمینه اشتغال پایدار در گذران خدمت سربازی مطالبه ای بحق از سوی سربازان است که انتظار می رود گشایش ها در این زمینه نیز بتواند بخشی از نیازها را پوشش دهد.

 

در همین زمینه انعقاد تفاهم‌نامه سربازمهارت در استان کرمان نخستین گام عملیاتی برای بهینه سازی اوقات سربازان با مهارت آموزی و در ادامه اشتغال آفرینی برای آنان تلقی می شود که این تفاهم نامه با ایده استانداری کرمان و همکاری سایر دستگاه های مربوطه اکنون جنبه عملیاتی یافته است.

 

استانداری کرمان، جهاد دانشگاهی استان، اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان، ستاد کل نیروهای مسلح و سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) این تفاهم نامه را چندروز پیش با رویکرد آموزش سربازان وظیفه در این استان و کسب مهارت در شاخه‌های معدنی و صنعتی به امضا رساندند تا هرکدام از این دستگاه ها نقش حمایتی خود را برای اشتغال پایدار با استفاده از آموزش سربازان وظیفه انجام دهند.

 

ایده‌ای کارآمد برای اشتغال سربازان در صنایع معدنی

 

از دیگر اهداف این تفاهم‌نامه می‌توان به اجرای منویات مقام معظم رهبری در خصوص توسعه آموزش‌های مهارتی، استفاده از ظرفیت‌های مشترک طرفین برای ایجاد شرایط مناسب، امکانات و فرصت‌های جدید در زمینه طرح مهارت‌آموزی قبل، حین و بعد از خدمت وظیفه عمومی اشاره کرد.

 

کمک به ایجاد زیرساخت‌ها، فرآیندها و برنامه‌ها برای اجرای هرچه بهتر طرح مهارت‌آموزی؛ استفاده از توانمندی‌های علمی، تخصصی، اجرایی و همچنین ظرفیت‌های سخت‌افزاری طرفین به منظور توسعه قابلیت‌های آموزشی، توسعه فرهنگ کارآفرینی در قالب حمایت‌های معنوی از طرح‌های کارآفرینانه و خلاقانه مشمولان و کارکنان وظیفه با رعایت ضوابط مربوط در نیروهای مسلح از دیگر اهداف این تفاهم‌نامه اعلام شده است.

 

طرحی برای کل کشور

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان در این زمینه با اشاره به انعقاد تفاهم نامه ای در زمینه توانمندسازی و مهارت‌افزایی سربازان گفت: در این زمینه فصل جدیدی در ایجاد فرصت‌های شغلی مورد نیاز بخش صنعت در استان گشوده شد.

 

امیر حسن‌زاده افزود: اجرای تفاهم‌نامه مهارت آموزی کارکنان وظیفه با همکاری مراکز آموزشی به صورت پایلوت (نمنه) در استان کرمان، می‌تواند زمینه تسری این تفاهم‌نامه به سایر استان‌ها را هم فراهم سازد.

 

وجیه‌الله جعفری، رییس هیات عامل ایمیدرو نیز در این خصوص با قدردانی از پیشنهاد معاونت اقتصادی استانداری کرمان برای شکل‌گیری این همکاری جمعی بر رسالت سازمان ایمیدرو برای آماده‌سازی و مهارت‌افزایی جامعه بومی میزبان صنایع به منظور تامین نیاز نیروی انسانی در این بخش تاکید کرد.

 

انتظار می رود این تفاهم نامه در عرصه عمل نیز به اهداف و منویات خود برسد و بتواند هم در کرمان به عنوان بهشت معدنی خاورمیانه و هم سایر استان ها زمینه مهارت آموزشی سربازان جوان کشور را در عرصه های صنایع بویژه صنایع معدنی فراهم آورد و به الگویی مناسب در کل کشور تبدیل شود.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر
بخش خبری دوشنبه 26 تیر ماه

آخرین اخبار