مدیرکل هواشناسی کرمان:
بارش‌های امسال کرمان ۵۸.۸ درصد از میانگین سالانه کمتر است

مدیرکل هواشناسی کرمان با بیان اینکه میانگین بارش یک سال آبی کامل در این استان ۱۳۷.۱ میلیمتر است گفت: سال جاری تاکنون ۴۱.۲ درصد از این میزان تامین بارش شده که نشان می دهد بارش‌های امسال ۵۸.۸ درصد از میانگین سالانه کمتر است.
باران در کرمان
 

به گزارش آسمان بردسیر، محسن عراقی‌زاده مدیرکل هواشناسی کرمان در گفت‌وگو با ایرنا گفت: طبق اطلاعات پهنه‌ای، میانگین بارش‌ها از ابتدای سال آبی جاری تاکنون در استان کرمان ۵۶.۵ میلیمتر بارندگی اتفاق افتاده که در مقایسه با بارش بلندمدت این استان با ۶۸.۳ میلیمتر، کاهش ۱۱.۸ میلیمتری بارندگی را نشان می‌دهد.

 

وی خاطرنشان کرد: بارش سال آبی گذشته در استان کرمان ۸۰.۶ میلی متر ثبت شده که با این شرایط تفاوت بارندگی امسال با سال گذشته کاهش ۲۴.۱ میلیمتری بارندگی را نشان می‌دهد.

 

مدیرکل هواشناسی کرمان بیان کرد: طبق بررسی‌ها، میانگین بارش شهر کرمان از ابتدای سال آبی جاری ۵۰.۰ میلیمتر بوده که در مقایسه با بلندمدت با ۴۴.۵ میلیمتر، افزایش ۵.۵ میلیمتری بارندگی را در این شهر نشان می‌دهد.

 

بارش‌های امسال کرمان ۵۸.۸ درصد از میانگین سالانه کمتر است

وی ادامه داد: میانگین بارش شهر کرمان در سال گذشته ۹۹.۱ میلیمتر بوده که در مقایسه با امسال ۴۹.۱ میلیمتر کاهش را نشان می‌دهد.

 

عراقی‌زاده با اشاره به اینکه شهرستان نرماشیر با ۱۴.۹ میلیمتر بارندگی از ابتدای سال آبی جاری تاکنون کم بارش ترین منطقه در استان کرمان بوده است، بیان کرد: شهرستان بافت با ۹۶.۲میلیمتر پربارش ترین منطقه کرمان گزارش شده است.

 

وی تصریح کرد: منوجان با ۶۷.۶ میلیمتر بارندگی طی سالجاری و ۱۸۴.۸ میلیمتر بارندگی در سال گذشته با کاهش۱۱۷.۳ میلیمتری بارندگی، بیشترین اختلاف بارندگی میان امسال تا سال گذشته را در بین شهرستان‌های استان کرمان دارد.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر
بخش خبری دوشنبه 26 تیر ماه

آخرین اخبار