پاداش مقاومت؛
بازگرداندن سوریه به اتحادیه عرب بعد از ۱۲ سال

وزیران خارجه اتحادیه عرب با بازگشت سوریه به این اتحادیه بعد از ۱۲ سال تعلیق و ناکامی این کشورها در براندازی نظام سوریه موافقت کردند.
بشار اسد و حاج قاسم سلیمانی

به گزارش آسمان‌بردسیر، تسنیم نوشت: احمد الصحاف، سخنگوی وزارت امور خارجه عراق از موافقت کشورهای عربی مبنی بر بازگشت سوریه به اتحادیه عرب خبر داد و گفت که وزیران خارجه کشورهای اتحادیه عرب با واگذاری کرسی سوریه به این کشور بعد از 12 سال موافقت کردند.

 

این مقام عراقی گفت که آنچه که بغداد در طول سال‌های دراز برای بازگشت سوریه به اتحادیه عرب  انجام داده بود، امروز نتیجه داد و این اقدام به نفع امنیت منطقه و امنیت سوریه خواهد بود.

 

خبرگزاری المیادین گزارش داد: وزرای خارجه اتحادیه عرب به اتفاق آرا و بدون قید و شرط با بازگشت سوریه به اتحادیه عرب موافقت کردند.

 

بیانیه پایانی نشست فوق العاده اتحادیه عرب درباره سوریه و سودان

اتحادیه عرب در نشست پایانی خود در قاهره اعلام کرد: مشارکت هیئت‌های سوری در نشست‌های شورای اتحادیه عرب از فردا از سرگرفته می‌شود.

 

این بیانیه از تشکیل کمیته تماس وزارتی متشکل از اردن، عربستان، عراق، لبنان و مصر برای پیگیری بیانیه امان خبر داده است.

 

این بیانیه بر ادامه گفتگوی مستقیم با دولت سوریه برای دستیابی به حل فراگیر بحران که همه پیامدها را در نظر بگیرد، تاکید کرده است.

 

شهر قاهره، پایتخت مصر امروز یکشنبه میزبان برگزاری نشست وزیران خارجه اتحادیه عرب به منظور بررسی بازگشت سوریه به اتحادیه بعد از بیش از یک دهه بود.

 

سامح شکری، وزیر خارجه مصر در این نشست تاکید کرد که جامعه جهانی باید به تعهدات خود در قبال سوریه و مردم سوریه برای بازگشت این کشور به همان صورت که ما دوست داریم، متعهد باشد.

 

او گفت که ما همه باید به مسئولیت تاریخی مبنی بر ایستادن در کنار مردم سوریه و بستن صفحه حزن‌آلود از تاریخ ‌‌آن‌ها عمل کنیم.

 

سامح شکری گفت که بحران سوریه راه حل نظامی ندارد و این راه حل باید سیاسی باشد. او گفت که دولت سوریه و همچنین «نیروهای ملی» مسئولیت اصلی دست یابی به راه حل سیاسی را برعهده دارند.

 

 شکری افزود: پذیرفتنی نیست که یکی از فرزندان امت عربی پناهنده، آواره یا متضرر از تروریسم و جنگ باشد.

 

وزیر خارجه مصر اظهار داشت: منتظر گام‌های بعدی برای اجرای نتایج نشست عمان درباره سوریه و حمایت جامعه جهانی از آن هستیم.

 

از سوی دیگر، سخنگوی اتحادیه عرب نیز با تأیید بازگشت سوریه به جمع کشورهای عربی گفت که  وزیران خارجه این اتحادیه با بازگشت سوریه و تصدی کرسی خود در اتحادیه عرب موافقت کرده است.

 

اتحادیه عرب آبان سال 90 (2011) دولت سوریه را به سرکوب مخالفان متهم کرد و با هدف حمایت از مخالفان، عضویت این کشور را در این اتحادیه لغو کرد . این اتحادیه قصد داشت که در گام بعدی کرسی سوریه را به مخالفان واگذار کنند.

 

موافقت اتحادیه عرب با بازگشت سوریه به این اتحادیه در حالی امروز یکشنبه صورت گرفت که طی ماه اخیر برخی رسانه‌های غربی  نوشته بودند که قطر، مغرب و اردن و کویت مخالف این بازگشت هستند و شروطی را در این باره گذاشته‌اند.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر
بخش خبری دوشنبه 26 تیر ماه

آخرین اخبار