مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان اعلام کرد؛
باغین – بردسیر، یکی از محورهای پرتصادف استان کرمان / ۳۵ نقطه حادثه‌خیز جاده‌های استان اعلام شد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان گفت: لیست ۳۵ نقطه حادثه خیز راه‌های کرمان با جزئیات به کمیسیون ایمنی حمل و نقل راه‌های استان ارائه شده است.
پلیس راه

به گزارش آسمان‌بردسیر، تسنیم نوشت: جلسه مشترک شورای هماهنگی ترافیک و کمیسیون ایمنی حمل و نقل راه‌های استان کرمان به ریاست سیدمصطفی آیت‌الهی موسوی معاون امورعمرانی استاندار کرمان و با حضور سردار عبدالرضا ناظری فرمانده انتظامی استان کرمان برگزار شد.

 

سیدمصطفی آیت‌الهی موسوی معاون امورعمرانی استاندار کرمان در این جلسه با تبریک نیمه شعبان و ولادت امام زمان (عج) اظهار داشت: سفرهای نوروزی را در پیش داریم و در این ایام ایمنی راه‌ها بسیار اهمیت دارد.

 

وی با بیان اینکه نصب علائم راهنمایی و رانندگی و آشکار سازی مسیرها باید در دستور کار قرار گیرد، گفت: راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اسامی 35 نقطه حادثه‌خیز را اعلام کرده است که حتماً باید در این نقاط برای کاهش تصادفات در این ایام نظارت وجود داشته باشد.

 

معاون امورعمرانی استاندار کرمان با تاکید بر اینکه کمبود سوخت در جایگاه‌های سوخت به‌ویژه در ایام نوروز توسط شرکت نفت استان کرمان پیگیری شود، افزود: حتماً باید در این ایام که حجم مسافران نوروزی را هم داریم، سوخت مورد نیاز تامین شود.

 

وی با بیان اینکه شرکت‌های بیمه‌ای برای کاهش تصادفات و پیشگیری، انجام کارهای فرهنگی را در اولویت خود بگذارند، گفت: هر چقدر کاهش تصادفات را داشته باشیم قطعاً بیمه‌ها هم خسارت کمتری پرداخت می‌کنند و کاهش تصادفات به نفع آنها است.

 

در این جلسه احسان عراقی‌زاده مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شمال استان کرمان با بیان اینکه لیست 35 نقطه حادثه خیز راه‌های کرمان با جزئیات به کمیسیون ایمنی حمل و نقل راه‌های استان ارائه شده است، اظهار داشت: کرمان رتبه اول راه‌های کشور را دارد.

 

وی با اشاره به اینکه طول راه‌های استان به اندازه طول راه‌های 7 استان کشور است و همین دلیل کار را سخت کرده است، گفت: کرمان به اندازه 11 استان کشور مساحت دارد و یک استان بسیار وسیع است.

 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شمال استان کرمان با بیان اینکه تردد در راه‌های استان کرمان در 11 ماهه گذشته، 25 میلیون تردد بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 33 درصد رشد داشته است، افزود: در محور سه راهی بهرامجرد به سمت بافت بیشترین فوتی را داشتیم.

 

وی با اشاره به اینکه محور باغین – رفسنجان نیز یک مسیر پر تلفات است، بیان کرد: محورهای سیرجان – حاجی آباد، باغین – بردسیر، رفسنجان – کشکوئیه و کرمان – باغین چهار محور پر تصادف استان کرمان است.

 

عراقی‌زاده با بیان اینکه کرمان رتبه اول و یا دوم بیشترین تصادفات را در کشور دارد، گفت: اصلاح و هشدارسازی نقاط حادثه‌خیز راه‌های استان در دستور کار است و لیست این نقاط احصا شده است.

 

وی با اشاره به اینکه طرح نوروزی راهداری از 15 اسفند آغاز شده است، افزود: پیش‌بینی می‌شود با توجه به همزمانی با ماه رمضان بیشتر سفرهای مردم در روزهای پایانی اسفند و روزهای ابتدایی فروردین سال جدید انجام شود.

 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شمال استان کرمان با بیان اینکه بازدید از مجتمع خدمات رفاهی در جاده‌های استان انجام و مشکلات تذکر داده شده است، ادامه داد: سه روز هم برای رفع این مشکلات مهلت داده می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته بیش از 10 میلیون تردد در ایام نوروزی داشتیم و امسال پیش‌بینی ما 17 میلیون تردد است، ابراز داشت: تعداد اتوبوس در کشور و استان بسیار کاهش پیدا کرده و با توجه به مشکلات ایجاد شده خیلی از رانندگان جذب معادن شدند.

 

عراقی‌زاده افزود: درخواست داریم که نهادهای مربوطه که اتوبوس دارند در ایام نوروزی کمک ما باشند و برای جابه‌جایی مسافران، اتوبوس‌ها را در اختیار اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بگذارند.

 

وی با بیان اینکه روشنایی ورودی شهرها یکی از مشکلات جدی استان به‌ویژه ورودی شهر کرمان به‌عنوان مرکز استان است، گفت: 60 درصد تصادفات در محدوده 30 کیلومتری شهرها اتفاق می‌افتد و تامین روشنایی توسط کارخانه‌های صنعتی و تولیدی در کنار جاده‌ها نیاز جدی استان کرمان است.

 

رضا حافظی مدیرکل راه و شهرسازی شمال استان کرمان نیز در این جلسه با بیان اینکه جاده سیرجان – بافت از سمت بافت در حال خط‌کشی است و از سمت سیرجان نیز هشت کیلومتر باید نیوجرسی نصب شود، اظهار داشت: چند کیلومتر هم درحال ساخت است تا با نصب، جاده تکمیل و برای نگهداری تحویل راهداری شود.

 

محمد ساردویی مدیرکل راه و شهرسازی جنوب استان کرمان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه جاده راین به جیرفت یکی از جاده‌های جنوب استان کرمان است که تصادفات زیادی در آن اتفاق می‌افتد و علائم موجود در آن کافی نیست، گفت: این جاده یک جاده گردشگری بوده و تردد زیادی در آن انجام می‌شود و حتماً باید به آن توجه ویژه کرد.

 

در این جلسه مجتبی محمودی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان نیز با بیان اینکه پنج نقطه حادثه‌خیز در جنوب استان کرمان آشکارسازی شده و برای ایام نوروز آماده است، افزود: بیشترین تصادفات در جنوب استان مربوط به خودروهای سوخت‌بر و قاچاق انسان است.

 

وی با اشاره به اینکه وجود دستفروشان در حاشیه جاده‌ها یک آسیب جدی است و اگر خودرویی به سمت آنها منحرف شود قطعاً تلفات زیادی خواهیم داشت، بیان کرد: جلسه توجیهی با روسای ادارات راهداری جنوب برگزار و مشکلات بررسی و احصا شده است.

 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان با بیان اینکه سوختبرها یکی از مشکلات جدی در جنوب استان است، گفت: معضل قاچاق سوخت ضربه زیادی به مردم در جنوب استان می‌زند که باید راهکاری برای برخورد با آنها داده و اجرایی شود.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر
بخش خبری دوشنبه 26 تیر ماه

آخرین اخبار