سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بردسیر خبر داد :
برداشت آنیون ست (بذر پیاز خوراکی ) از 65 هکتار مزارع شهرستان بردسیر

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بردسیر گفت: هرساله در فصل بهار اراضی زیادی جهت کاشت آنیون ست پیاز در این شهرستان آماده سازی و در هرهکتار حدودا 130 کیلو بذر پیاز کاشته می شود.
پیاز

 به گزارش سپهر بردسیر، حیدرآبادی سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بردسیر با بیان اینکه آبیاری این اراضی عمدتا توسط سیستم تحت فشار و نوارتیپ صورت می گیرد، افزود: این بذرها در اوایل سال کاشت می شوند و در مدت یک هفته جوانه زده و رشد می کند وطی سه ماه یعنی در تیرماه آماده برداشت می گردند سپس تا مهرماه جهت کاشت در زمین اصلی در محل خنکی دوره خواب خود را طی می کنند.

حیدرآبادی در ادامه گفت: در سال زراعی جاری میزان 60 هکتار از اراضی تحت کشت آنیون ست پیاز خوراکی قرار می گیرد و بالاترین سطح زیرکشت این محصول در شمال استان کرمان را به خود اختصاص داده و از هرهکتار میزان 65 تن  آنیون ست برداشت شده است.

گفتنی است به منظور استمرار کشت این میزان آنیون ست تولیدی در شهرستان جهت کاشت 2500 هکتار از اراضی شهرستانهای جیرفت وکهنوج و بندرعباس در مهرماه و نهایتا آبان ماه ارسال و در دی ماه آماده برداشت است و جهت مصرف در بازارداخلی و حتی صادرات به کشورهای همسایه عرضه می شود.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر
بخش خبری دوشنبه 26 تیر ماه

آخرین اخبار