کرمان، کرونایی‌تر
بردسیر دوباره در وضعیت قرمز کرونایی

طبق اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت در تازه‌ترین رنگ‌بندی کرونایی ایران (۲۹ مردادماه)، تعداد شهرستان های با وضعیت قرمز استان کرمان از ۳ به ۱۲ مورد افزایش یافته است.
کرونا

به گزارش سپهر بردسیر، طبق اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، هفته قبل در استان کرمان فقط سه شهرستان کوهبنان، رابر و بافت در وضعیت قرمز و چهار شهرستان فهرج، ریگان، کهنوج و فاریاب در وضعیت زرد کرونایی و ۱۶ شهرستان دیگر استان در وضعیت نارنجی قرار داشتند.

 

متاسفانه در این هفته (۲۹ مردادماه) قرمز رنگ غالب نقشه کرونایی استان کرمان شده است و شهرستان های راور، کرمان، زرند، کوهبنان، رفسنجان، انار، سیرجان، بردسیر، بافت، ارزوئیه، منوجان و نرماشیر در وضعیت خطرناک کرونایی قرار گرفته اند.

 

براساس این گزارش همچنین شهرستان های بم، جیرفت، رودبارجنوب، قلعه گنج، و رابر در استان در وضعیت نارنجی و شهرستان های فهرج، ریگان، عنبرآباد، کهنوج، فاریاب و شهربابک در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

 

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز درباره وضعیت شیوع بیماری کرونا و پیک هفتم در استان نیز به ایسنا می‌گوید: هنوز نمی توان قطعی اعلام کرد که استان کرمان از پیک کرونا عبور کرده یا خیر و باید منتظر بررسی آمار ابتلای هفته جاری بود اما این پیک به دلیل آنکه سوش غالب خفیف تر از سوش های قبلی بوده و واکسیناسیون به آسانی در دسترس عموم قرار دارد، در حال گذر است.

 

توصیه سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی درباره پیشگیری از ابتلا به کرونا همچنان بر رعایت فاصله فیزیکی، زدن ماسک، رعایت شیوه نامه های بهداشتی و واکسیناسیون است.

 

تا تاریخ ۲۸ مردادماه و با فوت ۶ مورد دیگر در استان کرمان در ۲۴ ساعت گذشته، مجموع جانباختگان کرونا در استان به ۵۷۷۴ نفر از ابتدای شیوع این بیماری در استان رسید ضمن آنکه بنا به اعلام دانشگاه علوم پزشکی کرمان، تاکنون در استان ۲ میلیون و ۳۵۵ هزار و ۴۶ نفر نوبت اول، ۲ میلیون و ۸۹ هزار و ۲۷۰ نفر نوبت دوم، ۹۱۸ هزار و ۸۲۴ نفر نوبت سوم و ۷۸ هزار و ۲۴۵ نفر نوبت چهارم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

 

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر
بخش خبری دوشنبه 26 تیر ماه

آخرین اخبار