|فجرانقلاب| هدیه دولت سیزدهم به دیار کریمان؛
بلاخره “تالار فرهنگ و هنر شهر کرمان” پس از ۱۳ سال افتتاح شد

با حضور اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی "تالار مرکزی شهر کرمان" به عنوان بزرگترین مجموعه فرهنگی هنری کرمان پس از ۱۳ سال افتتاح شد.
افتتاح تالار فرهنگ و هنر کرمان

به گزارش آسمان بردسیر، با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی  “تالار مرکزی شهر کرمان” (تالار فرهنگ و هنر) به عنوان بزرگ‌ترین مجموعه فرهنگی هنری کرمان پس از 13 سال افتتاح شد.

 

در آیین افتتاح بزرگ‌ترین مجموعه فرهنگی هنری کرمان محمدمهدی فداکار استاندار کرمان، پورابراهیمی و زاهدی نمایندگان مردم استان کرمان در مجلس، سردار نظری فرمانده سپاه ثارالله استان، مدیران سابق و فعلی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، هنرمندان و اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه استان نیز حضور داشتند.

 

تالار کرمان جزو 15 طرح بزرگ وزارت ارشاد بود

سید محمود اسلامی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد ‌اسلامی در این آیین با بیان اینکه طرح احداث تالار فرهنگ و هنر کرمان از سال 88 به همت فداکار معاون وقت توسعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کلید خورده است، اظهار داشت: امروز شاهد افتتاح این پروژه هستیم.

 

وی با بیان اینکه از زمان استاندار شدن آقای فداکار در کرمان تکمیل این طرح با جدیت پیگیری شده و امروز افتتاح می‌شود، افزود: این طرح زیربنای 14‌ هزار و 335 متر مربع دارد که شامل سالن تئاتر، سالن موسیقی و سالن همایش‌ها، نمایشگاه و غیره است.

 

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد ‌اسلامی، گفت: طرح تالار فرهنگ و هنر کرمان جزو 15 طرح بزرگ وزارت فرهنگ و ارشاد در کشور است که امروز به بهره‌برداری رسید.

 

ایجاد دبیرخانه دائمی جشنواره‌های حوزه مقاومت

محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان در مجلس در این آیین اظهار داشت: موافقت وزیر فرهنگ و ارشاد برای ماندگاری دبیرخانه دائمی جشنواره‌ موسیقی نواحی یک خبر خوب برای مردم کرمان بود که جای تقدیر دارد.

 

وی با بیان اینکه پرچم ایران اسلامی امروز در جبهه مقاومت خلاصه شده و پرچمدار آن شهید سلیمانی بوده است، گفت: برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و هنری حوزه مقاومت در سطوح مختلف ملی و بین‌المللی یک ضرورت است.

 

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس با اشاره به پیشنهاد برگزاری جشنواره فرهنگی هنری مقاومت در کرمان ، افزود: درخواست مردم و مسئولان استان کرمان ایجاد دبیرخانه دائمی جشنواره‌های حوزه مقاومت در کرمان است.

 

وی با بیان اینکه امروز پرچم اقتدار نظام اسلامی در جریان مقاومت خلاصه شده است، ادامه داد: علمدار این جریان شهید سلیمانی است و اصحاب فرهنگ و هنر باید در این حوزه آثار فاخری تولید کنند.

 

پورابراهیمی بیان کرد: مجموعه مصوبات سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به استان کرمان سراسر خبرهای خوب برای مردم کرمان به‌ویژه اهالی فرهنگ، هنر و رسانه است که امیدواریم به‌زودی عملیاتی شود.

 

کرمان ظرفیت عظیمی در موسیقی نواحی دارد

محمدمهدی فداکار استاندار کرمان نیز در این آیین با تبریک ولادت امام علی (ع) و ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار داشت: از تمام دست‌اندرکاران در ساخت و تکمیل تالار فرهنگ و هنر کرمان تشکر می‌کنم.

 

وی با بیان اینکه کرمان ظرفیت عظیمی در موسیقی نواحی دارد و انتظار مردم و مسئولان کرمان، حضور دبیرخانه دائمی این جشنواره در کرمان است، گفت: افتتاح تالار فرهنگ و هنر یک ظرفیت بزرگ برای برگزاری جشنواره ملی موسیقی نواحی در کرمان است.

 

استاندار کرمان با اشاره به اینکه تالار فرهنگ و هنر کرمان آماده برگزاری جشنواره‌های بزرگ ملی و بین‌المللی است، بیان کرد: از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درخواست داریم به فرهنگ مقاومت توجه ویژه شده و کارهای فاخر هنری در این زمینه در استان کرمان اجرایی شود.

 

فرهنگ “کرمان” با فرهنگ مقاومت عجین شده است

محمدمهدی زاهدی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس نیز در این آیین با بیان اینکه مردم کرمان برای افتتاح تالار فرهنگ و هنر انتظار زیادی کشیدند، اظهار داشت: جای دارد در این مراسم از همه دست‌اندرکاران اجرای این پروژه تقدیر کرد.

 

وی با بیان اینکه کرمان مهد فرهنگ و هنر و تمدن بوده و بخش زیادی از ادبیات، تاریخ و هنر کشورمان متعلق به دیار کریمان است، گفت: توجه به استان کرمان در واقع توجه به فرهنگ و هنر کشور است.

 

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس با ابراز اینکه فرهنگ کرمان با فرهنگ مقاومت عجین شده است، بیان کرد: امروز افتخار داریم که در این استان میزبان شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی سیدالشهدای جبهه مقاومت هستیم.

 

وی با بیان اینکه نیاز است بخش زیادی از فعالیت‌های فرهنگی و هنری کشور به فرهنگ مقاومت پرداخته شود، افزود: تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی برای جامعه به ویژه نسل جوان یک ضرورت است.

 

زاهدی با اشاره به اینکه تبیین این دستاوردها با استفاده از ابزار هنر قابل لمس‌تر خواهد بود، گفت: از هنرمندان درخواست دارم بخشی از اقدامات و آثار هنری خود را به فرهنگ مقاومت و بیان دستاوردهای انقلاب اختصاص دهند.

 

ماجرای توقف 13 ساله “تالار مرکزی شهر کرمان”

“تالار مرکزی شهر کرمان” بزرگ‌ترین مجموعه فرهنگی هنری این شهر است که طرح مطالعاتی آن از سال 82 آغاز و بعد از تهیه طرح در سال 88 اجرای مجتمع فرهنگی هنری تالار مرکزی شهر کرمان به عنوان یک پروژه ملی، آغاز شد و در تمامی این سال‌ها مشکلات، مسائل و چالش‌های زیادی از جمله تغییر پیمانکار، کمبود نقدینگی، مشکلات حقوقی و حتی شیوع ویروس کرونا و تعطیلی کارگاه‌ها باعث تاخیر در بهره‌برداری از این پروژه و عدم تحقق وعده‌های مسئولان شده است.

 

بزرگ‌ترین مجموعه فرهنگی هنری شهر کرمان، در غرب این شهر، در بلوار شهید صدوقی جنب ساختمان مرکزی فنی حرفه‌ای بوده و در زمینی به مساحت 37 هزار و 400 مترمربع به عنوان مجموعه‌ای با عملکرد اصلی فرهنگی احداث شده و شامل فضاهایی چون سالن تئاتر، سالن همایش و سالن موسیقی و سالن نمایشگاهی است.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر
بخش خبری دوشنبه 26 تیر ماه

آخرین اخبار