معاون قضایی دادستان کل کشور:
 بنیان‌های مالی قاچاقچیان را هدف قرار می‌دهیم

معاون قضایی دادستان کل کشور بر شناسایی اموال قاچاقچیان و ضربه به بنیان‌های مالی آنها تاکید کرد و گفت: باید در رسیدگی به پرونده قاچاقچیان با دقت ویژه‌ای عمل کرد تا اموال آنها به طور دقیق شناسایی شود.
معاون قضایی دادستان کشور

به گزارش آسمان‌بردسیر، علی جمادی معاون قضایی دادستان کل کشور در نشست کمیته حقوقی و قضایی شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان اظهار کرد: کرمان در مبارزه با موادمخدر جزو استان‌های پیشرو در سطح کشور است.

 

وی بیان داشت: تعیین‌تکلیف خودروهای سه ماه مانده در پارکینگ در دادستانی کل کشور منجر به بخشنامه‌ای در سال ۱۴۰۱ شد و بر اساس آن وسایل نقلیه‌ای که از توقیف آنها بیش از سه ماه گذشته است و به هر دلیلی تعیین‌تکلیف نشده و یا مدعی مالکیت مراجعه نکرده است، از طریق مزایده به فروش می‌رسد و وجه آن تا تعیین‌تکلیف نهایی در حساب امانی نگهداری شود.

 

معاون قضایی دادستان کل کشور ابراز داشت: رئیس قوه قضاییه تاکید دارد خودروهای توقیفی در پارکینگ‌ها نماند، بنابراین باید دست به دست هم دهید تا تعیین‌تکلیف نهایی خودروهای توقیفی انجام شود.

 

وی افزود: طولانی شدن فرآیند رسیدگی نیز در این راستا قابل پذیرش نیست و تمام اهتمام نیز در این راستا به عمل می‌آید لیکن خودروهایی که بیش از سه ماه توقیف شده را باید بر اساس بخشنامه دادستان کل کشور تعیین تکلیف کرد.

 

جمادی همچنین خواستار به کارگیری ضابطان و قضات صاحب‌نظر برای تعیین‌تکلیف خودروهای توقیفی پارکینگ مرکز استان کرمان شد تا این مهم در فرصت سه ماهه صورت گیرد.

 

وی با اشاره به اینکه یکسان بودن آمار پارکینگ‌های خودروهای توقیفی را نداشتیم، تصریح کرد: باید به‌روزرسانی و همسان‌سازی آمار پارکینگ‌ها را داشته باشیم و مشکلی وجود ندارد که بیش از ۲۰۰ خودرو در هر مزایده به‌فروش رسد.

 

جمادی بر شناسایی اموال قاچاقچیان و ضربه به بنیان‌های مالی آنها تاکید کرد و افزود: باید در رسیدگی به پرونده قاچاقچیان با دقت ویژه‌ای عمل کرد تا اموال آنها به طور دقیق شناسایی شود.

 

لزوم تسریع در ساماندهی پارکینگ‌ها و خوردوها در کرمان

حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی رئیس کل دادگستری استان کرمان نیز اظهار کرد: کرمان یکی از استان‌های درگیر در بحث موادمخدر است و امیدواریم تسریع رسیدگی به پرونده‌های قضایی در این بخش صورت گیرد.

 

وی خواستار اختصاص تجهیزات مبارزه با مواد مخدر در استان کرمان شد و بیان داشت: رئیس قوه قضاییه در سفر دی‌ماه ۱۴۰۱ به استان کرمان از پارکینگ مرکزی شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر در حاشیه شهر کرمان بازدید کرد و خواستار ساماندهی پارکینگ‌های خودروهای حامل موادمخدر شد.

 

رئیس کل دادگستری استان کرمان ادامه داد: خودروهای مذکور از نظر قضایی تعیین‌تکلیف شده و در پارکینگ‌ها مانده و بحث مزایده آن انجام نشده است و وجود هزاران خودرو در پارکینگ موجب گلایه‌مندی رئیس قوه قضاییه بود که دستور ویژه برای تعیین‌تکلیف این خودروها و فروش آن تعیین شد.

 

حمیدی اضافه کرد: تیمی از همکاران قضایی و دوستان انتظامی در استان کرمان تشکیل شد و پرونده‌ها مورد بازنگری قرار گرفت و احکام و دستورات صادر شد و تیم‌های کارشناسی برای ارزیابی و قیمت‌گذاری خودروها شکل گرفت.

 

وی با اشاره به اینکه دادگستری پیگیری لازم برای فروش خودروهای مانده در پارکینگ مرکزی شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر را انجام داد تا دستور رئیس قوه قضاییه انجام شود، افزود: محدودیت و عدم‌آمادگی شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان کرمان موجب شد این خودروها تاکنون به‌فروش نرسد.

 

رئیس کل دادگستری استان کرمان یادآور شد: عمده مشکل این بود که بنا به اعلام شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر فروش خودروها باید از طریق سامانه مزایده انجام شود و زیرساخت آن در استان کرمان فراهم نبود و امیدوارم طی روزهای آینده تقاضای استان تسریع شود و دستور رئیس قوه برای ساماندهی پارکینگ‌ها و خوردوها را شاهد باشیم.

 

حمیدی افزود: باید پارکینگ مرکزی شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر را پاکسازی کنیم و روند قضایی و قانونی برای فروش این خودروها انجام شود.

 

وی تصریح کرد: اگر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمان پای کار نمی‌آید، ما از ظرفیت‌های قوه قضاییه استفاده تا خودروها آسیب نبینند؛ هرچند ما چنین قصدی نداریم و در مرحله اول شورا باید این کار انجام دهد، اما اگر انجام نشود برای اینکه دستور رئیس قوه قضاییه زمین نماند به‌ناچار از روش‌های دیگری برای ساماندهی این پارکینگ استفاده می‌کنیم.

 

این مقام قضایی ابراز داشت: دپوی خودروها در پارکینگ‌ها آسیب‌زاست و باید با یک کار جهادی تعیین‌تکلیف خودروها در کوتاه‌ترین مدت انجام شود و اجازه ندهیم خودروها در پارکینگ‌ها دپو شود و در هر فصل خودروها به مزایده گذاشته شوند.

 

زیرساخت فروش و مزایده خودروهای مانده در پارکینگ فراهم است

همچنین دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان اظهار داشت: زیرساخت برای فروش و مزایده خودروهای مانده در پارکینگ مرکزی شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان آماده است.

 

مهدی بخشی با اشاره به مشکلاتی که در مسیر فروش و مزایده خودروهای مانده در پارکینگ مرکزی شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان وجود دارد، بیان کرد: کمبود امکانات و محدودیت مزایده در این شورا را داریم.

 

وی ادامه داد: در کارشناسی خودروها نیز دچار مشکل هستیم و شیوه مشخصی برای خودروها وجود ندارد و از فناوری اطلاعات در این بخش استفاده نمی‌شود.

 

بخشی در ادامه سخنان خود با اشاره به برخی از تهدیدات موادمخدر برای استان کرمان تصریح کرد: ۶۰ درصد موادمخدر کشور به‌میزان ۳ هزار تن موادمخدر از پهنه استان کرمان می‌گذرد و سرویس‌دهی به اتباع‌بیگانه، تهدیدات اقتصادی، احساس ناامنی، گروگان‌گیری، سرقت موادمخدر، تبعات بین‌المللی قاچاق موادمخدر، وفور سلاح در قالب موادمخدر، افزایش طلاق و صرف هزینه‌های کلان مادی و معنوی ازجمله مشکلات است.

 

وی با تاکید بر اینکه باید به استان کرمان با دید ویژه نگاه شود، افزود: اعتبارات ویژه به استان‌های کرمان و سیستان و بلوچستان از فروش خودروهای توقیفی اختصاص یابد.

 

کشف ۵۰۰ تن مواد مخدر طی چهار سال در کرمان

سردار عبدالرضا ناظری فرمانده انتظامی استان کرمان نیز اظهار داشت: بخشی از خودروها در شهرستان‌ها و پارکینگ‌های عمومی مختلف بود که این خودروها از پارکینگ ها جمع‌آوری و در پارکینگ ستاد مستقر شدند.

 

وی بیان کرد: در مورد خودروهایی که پرونده آنها مشخص نبود ۵۳۱ پرونده به ما ارجاع شد و ۴۷۰ پرونده تعیین‌تکلیف شد و شعبه ۶۳۲ پرونده مربوط به شهرستان‌ها نامعلوم بود و ۵۱۰ پرونده مشخص شده است و احکام پیگیری می‌شود.

 

فرمانده انتظامی استان کرمان ابراز داشت: ۷۵۵ خودرو برای کارشناسی به ما واگذار شد که اصالت و قیمت گذاری کارشناسی۵۰۰ خودرو را انجام دادیم و ۲۵۵ خودرو در حال کارشناسی است.

 

ناظری از کشف ۵۰۰ تن انواع موادمخدر در استان کرمان طی ۴ سال اخیر خبر داد و افزود: ۱۹ شهید در این راه تقدیم کرده‌ایم.

 

فرمانده انتظامی استان کرمان بیان داشت: طی سال جاری ۳۴۰ دستگاه خودروی حامل موادمخدر در استان کشف کرده‌ایم و ۱۳ تن مواد مخدر طی دو ماهه سال جاری کشف شده است.

 

ناظری با بیان اینکه طی ۴ سال گذشته رتبه اول یا دوم کشوری در کشف موادمخدر را داشتیم، ادامه داد: افزایش ۱۴ درصدی دستگیری خرده‌فروشان را در استان کرمان شاهد هستیم و پشتیبانی دستگاه قضایی به ویژه دادستان مرکز استان در این حوزه کمک شایانی کرده است.

 

۱۷۰۰ خودرو توقیفی در کرمان باید به فروش برسد

در همین حال سردار مسعود زاهدیان معاون ستاد مبارزه با موادمخدر کشور اظهار کرد: ساماندهی خودروهای پارکینگ‌های شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر اولویت اصلی ستاد مبارزه با موادمخدر کشور است.

 

وی بیان داشت: بحث ساماندهی خودروهای پارکینگ‌های شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر سال‌ها مانده بود و این مهم دنبال شد و به ثمر نشست.

 

معاون ستاد مبارزه با موادمخدر کشور ادامه داد: قول می‌دهم مجوز برگزاری هر ماهه مزایده برای فروش خودروهای پارکینگ مرکزی شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر داده شود.

 

زاهدیان تصریح کرد: فروش ۲۰۰ خودرو در هر مزایده را مشخص کرده‌ایم تا از هرج و مرج جلوگیری شود تا سیستم نظم بگیرد و خسارتی به اموال عمومی وارد نشود.

 

وی با اشاره به اینکه حدود یک‌هزار و ۷۰۰ خودروی توقیفی باید در استان کرمان به‌فروش برسد، ابراز داشت: هر ۱۵ روز یک مزایده در کرمان برگزار کنید و از تصمیمات استانی در این بخش حمایت می‌کنیم و حتی نیروی کمکی در زمان برگزاری مزایده به استان اعزام می‌شود.

 

زاهدیان از اختصاص اعتبار ویژه برای دوربین‌های پارکینگ‌های شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر خبر داد و عنوان کرد: ساخت سوله در استان کرمان برای نگهداری خودروهای خاص و اموال و دارایی‌های موجود را دنبال می‌کنیم تا طی یک یا دو سال آینده به استانداردهای لازم برسد.

 

وی ادامه داد: خودروی آتشنشانی برای پارکینگ مرکزی شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان کرمان خریداری شده است و بارگیری می‌شود و اعتبار ویژه به ایست و بازرسی مرصاد اختصاص می‌یابد.

 

زاهدیان ادامه داد: در زمینه تامین خودروی دستگاه‌های مقابله‌کننده با موادمخدر محدودیتی نداریم و مجاز هستیم خودروهایی که در راستای مبارزه با موادمخدر استفاده می‌شوند را تامین کنیم.

 

وی همچنین از مقام‌های قضایی استان کرمان درخواست کرد دستور ویژه برای تعیین‌تکلیف پرونده‌های ماده ۲۱۵ صادر شود و پرونده‌ها رها نشود و اقدامات لازم برای شناسایی اموال قاچاقچیان صورت گیرد.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خبرگرافــــ...

آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر
آسمان بردسیر

تماشا کنید...

بخش خبری آسمان بردسیر
بخش خبری دوشنبه 26 تیر ماه

آخرین اخبار